Uporabno
2159 ogledov

12 nasvetov za varno vožnjo pozimi, ki jih mora poznati vsak voznik

Toyota Slovenija
Zima je čas, ki na ceste prinese največ pasti, a hkrati izostri vozniška čutila in človeka opomni, da vsaka cesta ni več prevozna brez ustrezne zimske opreme in pravega pogona. V bitki za oprijem tam nekje daleč stran, tudi zunaj dosega zimskih plužnih služb in vlek, bela materija – kar zadeva pogon – hitro loči seme od plev. Sledi v pravi zimi puščajo le tisti najbolj vzdržljivi, v naravi in na cesti.

Več kot polovico površine naše dežele pokrivajo gozdovi, skozi katere se vije 12.508 kilometrov gozdnih cest. Vse te stranpoti pozimi, ko zapade sneg, niso prevozne z vsakim avtom. Zima pa zna zlasti tiste bolj odročne gozdne ceste tudi pri nas spremeniti v belo past. Vse ceste niso splužene in posipane, sneg pa skrije tudi nevarne luknje, blatne jarke in polomljeno vejevje. Izlet proti turnosmučarskemu izhodišču ali pa zgolj gozdarski ali lovski obisk oddaljenega revirja zahteva resen pogon.

Da, tudi pri nas imamo odročne ceste, ki bi pozimi poleg prometnega znaka z verigami in obvestilne table Gozdna cesta – voziš na lastno odgovornost, morale imeti še oznako Toyota Only – Samo za Toyote. Dejstvo je, da se v tistih najbolj ekstremnih razmerah, ko gre tudi za življenje, lahko zaneseš le na najbolj vzdržljiv, zanesljiv in zmogljiv štirikolesni pogon. Traperji Aljaske, pa lovci znotraj polarnega kroga Finske in Islandci, ki živijo v deželi ognja in ledu vedo, zakaj je zima za volanom legend, kot sta Landcruiser in Hilux, varnejša.

Tudi naši gorski reševalci vedo povedati, kako dragocen je zanesljiv pogon, ko se ob hrumenju plazov prebijaš v zatrep alpske doline, da bi življenju ponudil novo možnost. Takrat šteje vsaka minuta.

 | Avtor: Toyota Slovenija Toyota Slovenija

V šestdesetih letih prejšnjega stoletja je Toyota sestavila niz strojnih elementov (zobnikov, gredi in diferencialnih zapor), ki vrtijo vsa štiri kolesa in ne glede na letnico izdelave zimsko vožnjo delajo varnejšo ter z oznako 4WD vozniku zagotovljajo, da bo prišel kamorkoli. Snežni vihar, zameti ali pa kaša južnega snega in blata … Sploh ni pomembno, kaj se znajde pod kolesi, terenci Toyota se že več kot pol stoletja znajo boriti za vsak centimeter oprijema. Sledi v snegu ostanejo neme, a zgovorne priče o tem, da Toyota vedno najde pot – tja in nazaj. 

10 cm ni veliko. Morda?

Kako hitro se pozimi lahko zaplete pod kolesi, zgovorno pričajo naslednje številke: 10 cm neočiščenega snega na kilometru 3,5 metra široke gozdne ceste pomeni nič manj kot 350 kubičnih metrov snega. Če avto ni dovolj visok in se pred odbijačem nabira sneg, bo že po nekaj deset metrih lahko obstal tudi na ravni cesti. Navkreber pa je vse še toliko teže. Zime ne gre podcenjevati. Novoletno praznovanje v odmaknjeni gorski ali gozdni koči lahko postane resna preizkušnja vzdržljivosti in poguma, če ponoči pade pol metra snega. Zato je dobro, da imate kakšnega prijatelja, ki vozi enega od Toyotinih avtomobilskih alpinistov s štirikolesnim pogonom, reduktorjem in veliko oddaljenostjo od tal.

Spoštovanje zime

Vožnja s Toyotinim stalnim ali priklopljivim štirikolesnim pogonom je v zimskih razmerah veliko varnejša, a kljub temu mora voznik poznati osnove in pasti, da prednost pogona lahko najbolje izkoristi sebi v prid.

Vozilo je treba na zimo vedno pripraviti. Toyota v dobri kondiciji, obuta v dobre zimske pnevmatike, je skorajda neustavljiva. Če imate v prtljažniku še verige, za vas tako rekoč ni neprevoznih cest. 

 

Nasveti za varno vožnjo po zasneženi ali poledeneli cesti

1. Preden sedete za volan, najprej temeljito očistite sneg in led z vozila. Očistite vse steklene površine, ne samo vetrobransko in zadnje steklo. Kdor vidi dlje, vozi varneje.

2. Prilagodite hitrost in povečajte varnostno razdaljo. Če ste prehitri, tudi najboljše zimske gume ne morejo narediti čudeža.

3. Pri speljevanju nežno dodajajte plin. Če se je vozilo že malce vkopalo v sneg, bo najlaže speljati z nihanjem vozila naprej in nazaj. V tem primeru izklopite sistem za nadzor zdrsa, če je to mogoče.

4. Na zasneženi cesti ne izklapljajte sistema za nadzor stabilnosti vozila. Pri samodejnem menjalniku vklopite program za zimsko vožnjo, če ga avto ima.

5. Na zasneženi cesti na ravnem, varnem delu ceste preverite oprijem pnevmatik. Tako boste hitreje dobili občutek za varnejše zaviranje in zavijanje ter bolje ocenili dolžino zavorne poti, ki jo potrebujete.

6. Smeri ne zamenjajte sunkovito. Če avto začne drseti, znova pritisnite pedal sklopke. Z natančnim držanjem volana in nežnimi popravki smeri na volanu poskusite stabilizirati avtomobil.

7. Volana ne vrtite sunkovito, temveč mehko in vedno glejte v smer, kamor bi radi usmerili avtomobil.

8. Pogon pravočasno pripravite na ekstremne razmere, kot sta globok sneg ali blato. Vklopite terenski program in diferencialne zapore ter prestavite v reduktor.

9. Pri vožnji po klancu navzgor čim dlje ohranjajte inercijo in z občutkom dodajajte plin.

10. Če obstanete, ne držite plina, da se ne vkopljete v sneg ali blato.

11. Za volan ne sedite v debelih zimskih oblačilih, ki otežujejo krmiljenje in med varnostnim pasom ter vašim telesom puščajo preveč prostora v primeru nesreče. To je nevarno za hude poškodbe.

12. Če vremenska napoved predvideva obilno sneženje, avto parkirajte tako, da boste čim laže speljali v smer vožnje.