Uporabno
5240 ogledov

Mercedes, ki vidi pod motorni pokrov

Mercedes-Benz GLC
1/19
Mercedes-Benz
Mercedes-Benzu je s predstavitvijo nove generacije športnega terenca Mercedesa-Benza GLC uspel veliki met, saj predstavlja številne novosti. Med največjima novitetama izpostavljamo predvsem krmiljenje zadnjih koles in prosojni pokrov motorja.

Mercedes-Benz GLC je kot premijski športni terenec srednjega razreda že zdaj svetovna uspešnica, ki so jo po vsem svetu prodali že v več kot 2,6 milijona primerkih.

Ni razloga, da nebi bil enako uspešen tudi v prihodnosti, saj v novi generaciji prinaša še več novosti, s katerimi bo nadaljeval svoj sloves najbolj vsestranskega in uporabnega športnega terenskega avtomobila. Pa tu ne gre le za njegovo prostornost in praktičnost, ampak tudi za opremo, s katero sega tudi v najvišji razred. Kupec novega GLC bo presenečen nad vsem kar ponuja. A pojdimo po vrsti.

Nova generacija športnega terenca na prvi pogled niti ne deluje tako zelo drugačen od predhodnika. Vendar je tako le na videz, saj je večji v skoraj vse smeri. Od predhodnika je namreč daljši za 60 milimetrov, medosna razdalja je daljša za 15 milimetrov, širina pa ostaja enaka, kar v avtomobilu z nižjo višino (4 milimetre v primerjavi s predhodnikom) daje bolj suveren športen videz. Morda je še bolj pomembno, da se novi GLC ponaša tudi z boljšo aerodinamiko. Če je količnik zračnega upora pri predhodniku znašal 0,31, znaša sedaj 0,29, kar je 6,5-odstotno izboljšanje, ki se najbolj pozna pri porabi goriva.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC je kot prvi Mercedes-Benz in tudi prvi avtomobil v segmentu premijskih športnih terencev opremljen s krmiljenjem zadnjih koles, ki pri višjih hitrostih pripomore k veliko bolj varni vožnji, saj z njim opremljen avtomobil postane precej bolj stabilen in odziven.

Pomanjšani razred S

Tako kot limuzina in karavan razreda C je tudi GLC veliko elementov prevzel od razkošne limuzine razreda S, zato ni nič čudnega, da so občutki v njem podobni tistim v razredu S. To v prvi vrsti velja za premijsko notranjost z mehkimi prijetnimi materiali in izdelavo, ki spominjajo na večji model. Izstopa predvsem armaturna plošča z oblikovnimi linijami, ki se iztekajo v vrata, imenitno integrirano sredinsko konzolo in obveznimi zračniki, ki posnemajo šobe reakcijskih letal.

Občutek udobja povečajo tudi udobni in na novo zasnovani sedeži, ki so lahko opremljeni z različnimi masažnimi funkcijami in odlično držijo telo. Piko na i pa dodajo praktični nosilci in prostornost prtljažnega prostora, ki se je povečal na 600 osnovnih litrov in se ga s podiranjem naslonjal zadnje klopi v razmerju 40:20:40 poveča na razkošnih 1.680 litrov, vanj pa se vstopa skozi povsem elektrificirana zadnja vrata. 

Vsak, ki se bo usedel v novi GLC bo takoj opazil, da je popolnoma digitaliziran, kar se po eni strani odraža tako po na dotik občutljivih stikalih na volanskem obroču in sredinski konzoli kot tudi po dveh velikih zaslonih, s katerimi se GLC postavlja ob bok tako razredu C kot tudi razredu S.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Novi Mercedes-Benz GLC se od predhodnika na videz ne razlikuje preveč izrazito, vendar pa videz vara, saj prinaša veliko novosti.

Prvi pred volanskim obročem seveda nadomešča klasične merilnike in mu je mogoče s stikali na levi strani volanskega obroča spreminjati konfiguracijo in možnosti prikazov podatkov, drugi, kar 11,9-palčni, pa je na sredinski konzoli in služi upravljanju avtomobilskih sistemov in informacijsko-razvedrilnih vsebin. Tudi tega lahko upravljamo prek stikal na desni strani obroča, z dotiki na zaslon ali pa kar s klicem »Hey Mercedes«., ki nam pomaga pri navigaciji, telefonskih klicih, izbiranju radijskih postaj ali glasbe in drugih funkcijah.

Seveda pa vse podpira najnovejša generacija Mercedes-Benzovega informacijskega vmesnika MBUX, ki se lahko priklopi tudi na telefona s sistemom Apple CarPlay in Android Auto. Mobilne telefone si lahko potniki napolnijo tudi prek brezžičnega polnilnika ali pa cele vrste vtičnic USB-C. MBUX ne skrbi zgolj za funkcije, povezane z avtomobilom in vožnjo, ampak lahko voznik med drugim upravlja tudi svoje pametno stanovanje.

Pogled pod motorni pokrov

Prek zaslona lahko voznik upravlja vozne programe. Ti segajo od klasičnega in diskretnega ter asistenčnega, kjer se vozniku prikazujejo pomembne prometne informacije, prek športnega, do terenskega načina »off-road«, pri katerem se ne prikazujejo le običajni podatki, kot so vzdolžni in prečni naklon vozila ali kompas, ampak lahko voznik uporabi tudi funkcijo »prosojnega pokrova motorja« (Transparent Hood), pri katerem se mu prikaže slika terena pod sprednjim delom avtomobila. Ni treba posebej poudariti, da je to zelo uporabno med vožnjo po slabih makadamih in skalnatih poteh, ki se jih GLC kot avtomobil ne le terenskega videza, ampak tudi precej solidnih terenskih sposobnosti, ne ustraši kar tako. Prosojni pokrov motorja vozniku seveda pomaga, da se izogne oviram na poti, ki jih sicer ne bi videl, in ne nasede na kakšne višje predmete ali zapelje v velike luknje.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Prosojni pokrov motorja precej olajša vožnjo po zahtevni podlagi, saj lahko vidi ovire pred in pod vozilom.

Funkcija prosojnega pokrova motorja se vključi, ko je aktiven način off-road, v njej pa osrednji zaslon prikazuje slike, ne le pogleda pod avtomobil, ampak tudi na sprednja kolesa in njihov zasuk. Mercedes-Benzov produktni strokovnjak Sebastijan Kos pravi, da funkcionalnost prosojnega motornega pokrova temelji na zajemanju slike prek sprednje kamere ter kamer v zunanjih vzvratnih ogledalih. Doda, da se na sredinskem zaslonu prikazujejo cestišče pred vozilom ter pod sprednjim pokrovom vozila, s čimer se poveča preglednost nad vožnjo, kar vozniku omogoči, da se lažje izogibate morebitnim oviram na cestišču.

Funkcija ima dva načina delovanja. Pri hitrostih do 8 kilometrov na uro se prikazuje območje pod avtomobilom, pri hitrostih med 8 in 20 kilometrov na uro pa območje pred vozilom. Ko hitrost preseže 20 kilometrov na uro, se funkcija izklopi.

Krmiljenje zadnjih koles

Na slabih poteh, kjer ni veliko prostora za manevriranje, vozniku, ker je GLC razmeroma velik avtomobil, pomaga tudi druga novost, ki se je na Mercedes-Benzovem križancu in avtomobilih te vrste nasploh pojavila prvič. Gre za štirikolesni volan oziroma krmiljenje zadnjih koles.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Čeprav se večina lastnikov ne bo odpravila nanj, lahko Mercedes-Benz GLC premaga presenetljivo zahteven teren.

Sebastijan Kos, produktni strokovnjak za osebna vozila znamke Mercedes-Benz, pravi, da krmiljenje zadnjih koles pri nizki hitrosti poskrbi za boljšo okretnost in vozilu zmanjša obračalni krog za približno 80 centimetrov, pri višji hitrosti pa zagotavlja povečano stabilnost in boljšo vodljivost v zavojih. Do hitrosti 60 kilometrov na uro se zadnja kolesa zasukajo v nasprotni smeri od prednje osi do kota 4,5 stopinje, pri hitrosti nad 60 kilometrov na uro pa se kolesa na zadnji in prednji premi obračajo v isto smer.
Krmiljenje zadnjih koles v kombinaciji z bolj neposredno nastavitvijo prednjega volana namreč pri hitrostih do 60 kilometrov na uro navidezno skrajša medosno razdaljo, s tem pa tudi premer obračalnega kroga. Vozniku za enak zavoj tudi ni treba toliko sukati volana, zato ima pri manevrih na tesnih prostorih veliko lažje delo.

Pri hitrostih nad 60 kilometrov na uro pa se zadnji kolesi zasukata v isto smer kot sprednji in na avtomobilu navidezno povečata medosno razdaljo, kar pripomore k bolj stabilni vodljivosti in varnosti vožnje pri višjih hitrostih ter med hitrimi spremembami voznih pasov ali manevri izogibanja na avtocestah. Avtomobil namreč navidezno postane daljši, s tem pa tudi bolj stabilen, voznik pa ima med vožnjo občutek večje varnosti, saj gre avtomobil v ovinek bolj zanesljivo in tudi do morebitnega zdrsa pride veliko pozneje. Poleg tega je med dinamičnimi manevri na podeželskih cestah potrebnega manj dodajanja volana, saj se avtomobil na ukaze odziva bolj neposredno. K večji varnosti pa prispeva tudi funkcija za dinamični nadzor na stabilnostnem sistemu ESP.

Obširni seznam pomočnikov

Za varnost skrbijo tudi varnostni in asistenčni sistemi, s katerimi se GLC uvršča med tiste avtomobile, ki že ustrezajo kriterijem za avtonomno vožnjo druge ravni. To pomeni, da lahko na avtocesti vozi skoraj brez posredovanja voznika – ta mora le še menjati vozni pas in držati volan, samodejno pa lahko ustavlja in speljuje tudi v prometnih zastojih. Pri tem mu pomagata aktivna asistenta za zastoje in ohranjanje smeri, prav tako pa tudi aktivni radarski tempomat.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Kljub terenskemu videzu je udobje potnikov v kabini na zelo visoki ravni.

Pomemben je tudi sistem PRE-SAFE PLUS, ki prepozna nevarnost, da se lahko v zadek našega vozila zaleti avtomobil, ki vozi za nami, ter voznika vozila za nami s svetlobnim znakom opozori na nevarnost trka, naše vozilo pa pripravi na morebitni trk. Nova je tudi zračna blazina med prednjima sedežema, ki prepreči, da bi se voznik in sovoznika v primeru bočnega trka zadela med seboj. GLC vozniku z aktivnim asistentom za parkiranje s sistemom PARKTRONIC pomaga tudi parkirati ali pa namesto njega parkira kar sam. Glede na to, da uporabniki vozila Mercedes-Benz GLC kupujejo tudi za vleko prikolic, je opremljen tudi z vrsto pripomočkov za vleko prikolice, ki vozniku ne le pomagajo pri sami vožnji, ampak mu glede na velikost in vrsto prikolice celo izberejo najbolj ustrezno pot brez nepotrebnih ovir.

Tudi Sebastijan Kos izpostavlja, da je GLC že serijsko bogato opremljen z asistenčnimi sistemi. Izpostavlja aktivnega zavornega asistenta, asistenta za omejitev hitrosti, aktivnega asistenta za ohranjanje smeri, prilagodljivega asistenta za dolge luči in aktivnega parkirnega asistenta.

Doda, da je za kupce, ki si želijo še bolj obsežen seznam asistenčnih sistemov, na voljo paket voznih asistentov, ki vožnjo naredi še varnejšo. V novem GLC je izboljšan aktivni asistent za ohranjanje razdalje DISTRONIC, ki se npr. lahko odzove na stoječa vozila pri hitrosti do 100 kilometrov na uro, kar je precejšnja pridobitev, saj se je prej odzival na vozila pri hitrosti do 60 km/h. Še ena lastnost, ki jo velja izpostaviti, pa je samodejna vzpostavitev reševalnega pasu na avtocestah, ki jo omogoča skupno delovanje 360-stopinjske kamere in aktivnega krmilnega asistenta.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
S pomočjo informacijskega sistema MBUX lahko voznik na daljavo upravlja tudi svoj pametni dom.

Prilagodljiv asistent za žaromete že v osnovnih različicah samodejno preklaplja med kratkimi in dolgimi lučmi, ki so urejene v LED tehniki. Naslednja stopnja je sistem DIGITAL LIGHT, pri katerem se žarometi s stalnim prilagajanjem svetlobe odzivajo na spremenjene pogoje v prometu in na vozišču ter na spremenljive vremenske pogoje. Če so opremljene še s funkcijo projekcije, pa svetlobo ves čas prilagajajo drugim udeležencem v prometu in okolici ter poskrbijo tudi za zanimive projekcije. Za njihovo delovanje sicer skrbijo tri izjemno močne LED svetilke v vsakem žarometu, njihova svetloba pa se na cesto usmerja s pomočjo 1,3 milijona mikrozrcal, ki jih krmili zmogljiv računalnik.

Novi GLC sicer nima pravega električnega pogona, vendar lahko električno kljub temu prevozi do 100 kilometrov, če gre za eno od treh različic s četrto generacijo priključno hibridnega pogona. Elektromotorji lahko namreč delujejo v kombinaciji z dvema bencinskima ali turbodizelskim motorjem in razvijajo moči od 230 do 280 kilovatov. Ostala dva bencinska in turbodizelski motorji pa so opremljeni z blagimi hibridi, ki pripomorejo k manjši porabi goriva in čistejšim izpušnim plinom.

GLC torej za svojo ceno zares ponuja veliko in pri njem o seznamu neizpolnjenih avtomobilskih želja ne moremo govoriti. Lahko je torej vsakdanje uporaben družinski avtomobil, poslovna limuzina, avtomobil za prosti čas ali celo skoraj pravi terenec, ki zleze tudi tja, kjer od voznika zahteva precej poguma. Pri tem pa ga učinkovito podpira tudi elektronska oprema, ki budno pazi, da ne bi šlo kaj narobe, vozniku pomaga pri vožnji in poskrbi tudi za vsestransko povezljivost in razvedrilo.