Uporabno
81 ogledov

Odpoved leta: Ko se vaš dopust konča s tišino na letališču

Pravnik na dlani Pravnik na dlani
Odpovedani leti ali močno zamujeni leti so v poletnih mesecih vse pogostejši. Preobremenjeni urniki, težave s kadri, slabe vremenske razmere in tehnične okvare povzročajo preglavice številnim potnikom, ki pogosto ostanejo brez jasnih informacij in pomoči. Številni mislijo, da so v takšnih primerih povsem nemočni – a pravice potnikov so jasne. Pomembno je le, da jih poznate in da ukrepate pravočasno.

Ne verjemite prvim izgovorom

Letalski prevozniki hitro ponudijo razlage, kot so »tehnične težave sistema« ali »izredne razmere«. Včasih so te utemeljene. Pogosto pa so le dimna zavesa. Kot je pokazala praksa in tudi odločitev Sodišča EU, vse tehnične težave niso izredne okoliščine – izjema so res le sabotaže, skriti proizvodni defekti, slabe vremenske razmere, stavke zaposlenih in podobno.

Zato ne verjemite prvim izgovorom – in nikar ne obupajte po prvem avtomatskem e-mailu.

Ne odlašajte in ukrepajte takoj, da prejmete kar vam pripada v najkrajšem možnem lasu. Pravnik na dlani ima vse potrebne izkušnje, zato pokličite 01 280 8000 ali rezervirajte temin posveta na naši spletni strani.

Kaj vam pripada, če je let odpovedan?

V vsakem primeru imate kot potnik pravico do osnovne oskrbe. To pomeni:

  • brezplačni obroki in napitki,
  • dva brezplačna telefonska klica ali e-pošti,
  • hotel in prevoz, če morate čakati do naslednjega dne.

Če vam tega niso zagotovili, lahko stroške poravnate sami – in jih kasneje uveljavljate pri prevozniku. Poleg tega imate pravico do izbire: ali želite denar nazaj, ali nadomestni let (istega prevoznika). Za to boste morali izpolniti tudi ustrezen obrazec.

In ne pozabite – če vas o odpovedi niso obvestili dovolj zgodaj (14 dni vnaprej ali več), ste v večini primerov upravičeni tudi do odškodnine, ki se giblje med 250 in 600 evri – odvisno od dolžine leta.

Pravnik na dlani | Avtor: Pravnik na dlani Pravnik na dlani

Kako uveljaviti svoje pravice, če let odpovejo?

Če pride do odpovedi leta, svetujemo naslednje korake:

  1. Na letališču se takoj obrnite na predstavnika letalske družbe in zahtevajte pisno obvestilo o svojih pravicah.
  2. Zabeležite si podatke o letu (številka leta, ura odpovedi, ime prevoznika) in hranite vso dokumentacijo (vozovnica, dokazila o plačilu, komunikacija z letalsko družbo).
  3. Če vam prevoznik ne ponudi oskrbe ali nadomestnega leta, ste upravičeni do povračila stroškov, ki jih imate z organizacijo nadomestnega prevoza ali nastanitve.
  4. Vložite pisno pritožbo letalski družbi – uporabite lahko tudi obrazce, ki jih ponujajo na svojih spletnih straneh.
  5. Če letalski prevoznik ne odgovori ali zavrne vaše zahtevke, se lahko obrnete na Javno agencijo za civilno letalstvo RS, ki je pristojna za uveljavljanje pravic potnikov v Sloveniji.
  6. Za informativni izračun odškodnine lahko uporabite kalkulator Evropskega potrošniškega centra, ki je dostopen na njihovi spletni strani.

Tisoč in en obrazec, ki ga ne znate izpolniti? Dovolite da vam vse potrebno uredi Pravnik na dlani, ki je le en klic stran!

Niste sami – tu je Pravnik na dlani

Številni potniki se po neuspešnih poskusih obupa. A ni treba, da je tako. Naši pravniki pri Pravnik na dlani vsakodnevno pomagajo ljudem v enakih situacijah – pri zbiranju dokazil, pisanju zahtevkov in pogajanjih s prevozniki.

Če se znajdete v takšni situaciji, ne čakajte predolgo. Pravice imate – mi pa poskrbimo, da bodo tudi upoštevane.