Uporabno
3822 ogledov

Skrita kamera: v tednu mobilnosti opozarjamo na varnost

Luka Maček
V zavedanju, da se v prometu prevečkrat tvega tudi z nepravilnim prečkanjem prog, so v sodelovanju z Dunking Devilsi posneli video, s katerim želijo poudariti pomen varnosti.

Slovenske železnice opozarjajo ne le na uporabo do okolju prijaznega in varnega javnega prevoza z vlaki, temveč tudi na varnost v prometu. To je tudi letošnja osrednja tema komunikacije Slovenskih železnic v tednu mobilnosti.

Nič hudega sluteč prečkate tire zunaj prehoda in le nekaj metrov proč iznenada zaslišite zvok opozorilne sirene vlaka. Kaj bi storili?

Dunking Devils so znani po svojih viralnih videih, v katerih izvajajo dih jemajoče akrobacije na vlakih. Tokrat pa so sapo vzeli nekaj tistim, ki so progo prečkali na nepravih mestih, saj so jim pripravili posebno potegavščino. Ob železniške tire v ljubljanski Šiški so postavili ogromen zvočnik in z zvokom opozorilne sirene strašili tiste, ki so prečkali tire zunaj prehoda.

"KAZEN” ZA NAPAČNO PREČKANJE

Dunking Devils so prijatelje povabili na snemanje izmišljenega projekta na lokacijo v bližini železnice. Povabljeni so imeli možnost, da se odločijo prečkati progo na urejenem prehodu ali pa izbrati nevarno možnost: prečkati tire zunaj prehoda. Tiste, ki so izbrali napačen način prečkanja, so Dunking Devils prestrašili z glasno hupo, ki je posnemala zvok sirene vlaka. Njihove reakcije so posneli v videu, ob katerem se bo marsikdo zamislil. Oglejte si ga spodaj!

 | Avtor: Luka Maček Luka Maček
VARNOST NA PRVEM MESTU

Devilsi in Slovenske železnice so poskrbeli, da je bilo za varnost poskrbljeno tudi med snemanjem. Snemanje je potekalo v času, ko na progi ni bilo prometa, navzoči so bili strokovno usposobljeni sodelavci in progovni čuvaji Slovenskih železnic ter tudi ekipa reševalcev Vita Medic, če bi se morebiti kdo preveč prestrašil.

POGOSTO NE VIDIMO VLAKA, DOKLER NI PREPOZNO

Dunking Devils skupaj s Slovenskimi železnicami v najnovejši akciji na inovativen način spodbujajo javnost, naj bodo izjemno previdni pri prečkanju tirov. Še vedno namreč mnogo ljudi prečka tire zunaj prehodov, kar je ne le protizakonito, temveč tudi smrtno nevarno. Zavedati se moramo, da predvsem v slabših vremenskih razmerah, kot so dež, sneg ali megla, vlaka ne slišimo in vidimo, dokler ni tako blizu nas, da je že prepozno.

Zato vedno prečkajmo tire previdno in na temu namenjenih prehodih! Kot je dejal eden izmed tistih, ki so jih pri nevarnem prečkanju tirov prestrašili: »Ne delajte tega, pazite nase, vaše življenje je vredno več kot tistih pet sekund, ki jih mogoče prihranite!«

IZJAVE:

Miha Butara, pomočnik generalnega direktorja Slovenskih železnic, d. o. o.

»Varnost v prometu mora biti na prvem mestu. Vsak prehod tirov na nezavarovanih prehodih je zelo nevarno početje, zato  v letošnjem tednu mobilnosti največjo pozornost namenjamo ozaveščanju o varnosti. S tem projektom nadaljujemo sodelovanje Slovenskih železnic s člani akrobatske skupine Dunking Devils, ki pri svojih adrenalinskih in nevarnih akrobacijah vedno postavijo varnost na prvo mesto. Želim si, da sporočilo te akcije doseže čim več ljudi in da se spomnimo, da lahko za varnost največ storimo sami z upoštevanjem predpisov in pozornostjo v prometu. Mogoče ni odveč spomniti tiste, ki uporabljajo mobilne aparate med vožnjo v avtomobilu ali hojo po prometnih poteh, da lahko to varno počnejo med vožnjo v vlaku.«

Domen Rozman, idejni vodja Dunking Devils

“Ob gledanju naših videov, v katerih zabijamo na vlaku ali delamo salte čez vlak, si ljudje pogosto mislijo, kako nevarno je to početje. Ampak v resnici vse akrobacije skrbno načrtujemo in vedno poskrbimo za varnost na najvišji ravni. Veliko bolj nevarno od salte z enega na drug vagon je prečkanje tirov na nezavarovanih prehodih. Nikoli ne veš, kdaj bo izza tvojega hrbta pridrvel vlak. Prav zato smo se odločili izpeljati to kampanjo skupaj s Slovenskimi železnicami, saj se še posebej dobro zavedamo, da vlaki niso igrača. Tudi pri tem snemanju smo poskrbeli za varnost, navzoči so bili varnostniki in reševalci, na progi pa v tem času ni bilo prometa.”