Uporabno
2372 ogledov

Transparenten in učinkovit način prodaje rabljenih službenih vozil

Spletne dražbe rabljenih vozil Autopoint
1/4
Autopoint
Vodja nabave in upravnik večjega voznega parka enega od avtomobilskih servisov v Ljubljani nam je zaupal, zakaj namesto klasične prodaje rabljenih vozil v podjetju po novem vozila prodajajo na spletni dražbi.

Kupci službenih vozil so praviloma trgovci z vozili, ki vozila kupijo za nadaljnjo prodajo. Podjetja, oziroma upravniki voznih parkov v podjetjih, zato za pogajanja, predstavitev avtomobila, pripravo pogodbe, prepisa vozila na kupca in izdobavo vsakega posameznega vozila porabijo veliko dragocenega časa, ki ga lahko namenijo drugim opravilom.

Prav zato se je za zelo uspešen koncept prodaje službenih vozil, ki ga sicer že dalj časa poznamo v tujini, pri nas pa ga že od leta 2019 uspešno izvajajo pri podjetju Autopoint, izkazala spletna dražba vozil. V Sloveniji vse več podjetij, ki imajo različne dejavnosti, od dostavnih služb, lizinških podjetij, elektro podjetij, gradbenih podjetij, dostavnih podjetij, do manjših podjetij, kot so avtoservisi, zaupa podjetju Autopoint. Skupno vsem je, da imajo vozni park, ki ga po določenem času zamenjajo z novimi vozili in se ne želijo ukvarjati s prodajo vozil. 

Spletne dražbe rabljenih vozil Autopoint | Avtor: Autopoint Autopoint

Spletna prodaja na dražbah prinaša razbremenitev zalog za prodajo vozil ter na drugi strani največjo ceno, ki jo podjetja iztržijo za rabljeno vozilo. Dražbo lahko pri Autopointu razpišejo kadarkoli po želji naročnika, tako, da se čim bolj skrajša čas od izločitve vozila iz voznega parka do prodaje. S tem se hkrati znižajo morebitni stroški skladiščenja.

Največja razlika med platformo Autopointa in klasično prodajo je v tem, da so spletne dražbe hitre in transparentne. Prodajalec lahko vedno v živo spremlja, kako raste cena predmeta na spletni dražbi. Glede na veliko število registriranih kupcev iz različnih držav, ni možnosti manipulacije ali dogovora med potencialnimi kupci. V Autopointu predmete vedno prodajo v imenu prodajalca in zanj iščejo največjo možno ceno na trgu.

Vsem bi priporočil prodajo na spletni dražbi

To nam je potrdil tudi upravitelj voznega parka enega večjih avtoservisov v Ljubljani (ime hranimo v uredništvu), ki je pojasnil svojo izkušnjo in tovrsten način prodaje priporočil tudi drugim poslovnim uporabnikom. "Autopoint bi priporočil, ker poskrbijo za vse, od prepisa, odjave vozila, prodaje, odstranitev nalepk iz vozila, odvoza ter komunikacijo s stranko. Mi smo le izdelali prodajni račun, povedali minimalno želeno ceno in to je to." Kot zelo pomemben dejavnik za izbor spletne dražbe za prodajo službenih vozil je bil tudi, da odpadejo vsi klici strank, ogledi in čas, ki ga je treba temu nameniti, pravi sogovornik, ki poudarja še zadovoljstvo nad iztrženo ceno: "Čeprav pri vseh vozilih nismo iztržili nastavljene cene, pa smo večino vozil prodali nad pričakovano ceno. Prav gotovo bomo tudi v prihodnje vozila iz voznega parka prodajali na ta način."

V živo in transparentno

Zakaj spletne dražbe? Ta način prodaje je v tujini uveljavljen, transparenten, hiter in učinkovit, enako pa že nekaj let velja tudi v Sloveniji, kjer Autopointu zaupa vse več podjetij. Prodajajo vse vrst rabljenih vozil, od osebnih vozil, gospodarskih vozil, gradbene mehanizacije, plovil, pa tudi predmetov, ki bi sicer končali na smetišču, kot so ladijski zabojniki. Pri podjetju Autopoint so razvili lastno platformo za spletno dražbo vozil, ki zagotavlja transparenten potek za prodajalca in kupca. Do danes so prodali več kot 6.000 različnih rabljenih predmetov, največ vozil, več kot v 90 odstotkih pa vozila prodajo po ceni, ki je višja od izklicne. Gre za spletno dražbo, ki je javno objavljena in poteka v živo. Dražbo lahko vsak spremlja na spletni strani www.autopoint.si, to velja tudi za osebe, ki niso registrirane. Trenutno je v sistem Autopointa registriranih že 3.800 pravnih oseb, ki na platformi oddajajo ponudbe za nakup. 

Spletne dražbe rabljenih vozil Autopoint | Avtor: Autopoint Autopoint

Vozila, ki jih prodajajo, so pred dražbo objavljena na spletni strani, kjer si lahko potencialni kupec ogleda fotografije vozil vključno z vsemi podrobnostmi o stanju vozila, morebitnimi poškodbami in servisno zgodovino. Na ta način želijo zagotoviti za vse dražitelje enake pogoje. Kupci se pred dražbo med seboj ne srečujejo, ker vse poteka v živo prek spleta. Na željo prodajalca je mogoče zagotoviti tudi sodno cenitev. Na ta način ima prodajalec okvirno informacijo o vrednosti prodaje predmeta. Mreža kupcev je zelo razpršena. Kupci prihajajo iz Slovenije, iz držav nekdanje Jugoslavije in Balkana. To prodajalcem zagotavlja, da na dražbah dosežejo ustrezno ceno. Posamezen predmet iz ustrezno pripravljene ponudbe je v povprečju prodan že v roku enega tedna, delež reklamacij pa je minimalen, manjši od enega odstotka.

Spletne dražbe rabljenih vozil Autopoint | Avtor: Autopoint Autopoint

Brez provizije, če predmet ni prodan

"Naša zaveza je, da so naše stranke, tako prodajalci kot tudi kupci, popolnoma zadovoljni z našo storitvijo in se k nam vračajo. Želimo si, da vsaka stranka, ki začne delati z nami, z nami ostane. Trudimo se, da naš prodajni proces prilagodimo željam stranke in razmišljamo dolgoročno. Naša naloga je, da prodajni proces izpeljemo tako, da ima stranka s prodajo vozil čim manj dela in da za prodane predmete iztrži čim več. Mi pa si provizije ne vzamemo, če predmet na dražbi ni prodan. Na ta način gradimo dolgoročen odnos s strankami," pravijo v Autopointu.

Najbolj pogosta vprašanja, ki jih imajo poslovni uporabniki pred spletno dražbo Autopointa?

Kdaj se podjetjem najbolj splača menjati vozni park? 

To je stvar poslovne odločitve posameznega podjetja. Predvsem je pomembno, da se vozilo proda takoj, ko je umaknjeno iz uporabe. Na ta način zanj dosežemo najvišjo ceno, poleg tega pa vozilo ne jemlje prostora na parkirišču in propada, ko čaka na kupca.

Ali se prodajajo le dobro ohranjena vozila z malim številom prevoženih kilometrov?

Na spletni dražbi Autopointa se prodajajo zelo različna vozila, katerih stanje je odvisno od namena uporabe. Delovna vozila so velikokrat precej izrabljena, ni pa to pravilo. Večina vozil je redno servisiranih, tako da so mehansko še vedno v dokaj dobrem stanju. Pri osebnih vozilih, kjer je uporabnik samo ena oseba, pa so vozila praviloma dobro ohranjena in redno servisirana. Kilometri so različni, pogosto z več kot 100.000 prevoženimi kilometri, nekatera pa tudi z več kot 400.000.

Kdo so sploh kupci službenih vozil?

To so praviloma trgovci z vozili. Ti vozila pred samo prodajo vizualno uredijo, odpravijo morebitne pomanjkljivosti in potem prodajo naprej.

Ali je za podjetje, ki prodaja vozila, bolje, če se v paketu prodaja več vozil?

Ne. Pri podjetju Autopoint stremijo k temu, da se vsako vozilo proda posamezno. S tem dosežejo višjo ceno, kar prodajalec vozil na spletni dražbi tudi pričakuje. Le v izjemnih primerih prodajo po več vozil skupaj. To je v primerih, kjer so vozila slabše ohranjena. Na ta način prodajo tudi vozila, za katera posamezno ne bi bilo zanimanja.

Katera so trenutno najbolj zaželena rabljena vozila?

Vedno so zanimiva vozila, ki imajo primerno ceno. Na dražbah Autopointa je uspešnost prodaje več kot 90-odstotna. Zelo zanimiva so tudi gospodarska vozila in pa specialna vozila, recimo za gradbeništvo ali kaj podobnega.

Ali je mogoče prodati tudi pokvarjeno ali poškodovano vozilo?

Kupca za tovrstna vozila ni težko najti. Baza kupcev, ki se ukvarjajo s prodajo raznih predmetov, je velika. Za več kot 90% predmetov dražbe pri Autopointu vedno najdejo kupca in predmet prodajo. 

Ali je možno prodati še kaj drugega kot avtomobil?

Prodati je mogoče vse, kar ima tržno vrednost. Velikokrat ti predmeti stojijo v skladiščih in jemljejo prostor. Poleg osebnih in gospodarskih vozil so do zdaj prodali tudi traktorje, bagre, priključke, ki so namenjeni za vzdrževanje cest, viličarje, motorje, zabojnike. Prodati je možno tudi vso pisarniško opremo, na primer računalnike.

Kaj, če predmet ni prodan?

Storitev prodaje se plača le v primeru realizacije. Če predmet ni prodan, prodajalec nima nobenega stroška.