Uporabno
72 ogledov

Vlaganja v digitalno oglaševanje lani občutno poskočila

Digitalizacija v turizmu Profimedia
Po tem, ko smo pri IAB Slovenija objavili izjemne podatke o vlaganjih v slovensko digitalno oglaševanje, je ta teden poročilo o vlaganjih objavila tudi evropska organizacija IAB Europe.

IAB Slovenija | Avtor: IAB Slovenija IAB Slovenija

Po njenih podatkih so investicije v digitalno oglaševanje lani poskočila kar za 30%, kar kaže na novo rekordno rast oglaševanja po letu 2008! Skupna vrednost digitalnega oglaševanja tako znaša 92 milijard Eur in predstavlja kar 59% vseh evropskih investicij v oglaševanje.

Visoka rast sicer ni veliko presenečenje, saj so jo skoraj vsi analitiki napovedali že takoj po krizi. Znano je namreč, da digitalno oglaševanje v vsaki krizi pridobi znaten pospešek.

IAB Slovenija | Avtor: IAB Slovenija IAB Slovenija

Velika rast tudi na domačih tleh

Slovenija je rasla z nekoliko manjšim naskokom, a vendarle govorimo o 16% rasti. Še bolj kot odstotki, pa je pomembno to, da gre za kar 10 milijonsko rast fakturiranih investicij, kar predstavlja izredno povečanje tudi v zgodovinskem kontekstu.

Najhitreje so rasle investicije v tuje tehnološke gigante, a tudi vlaganja v slovenski medijski prostor so zabeležila konkreten poskok s 15% rastjo, medtem ko so mali oglasi in direktoriji zabeležili 8% dvig investicij.

IAB Slovenija | Avtor: IAB Slovenija IAB Slovenija

Potrebno je poudariti, da digitalno oglaševanje danes dosega že 30-40 odstotkov celotnega oglaševanja v Sloveniji (odvisno od metodologije merjenja oglaševalskega prostora). Tako postaja digitalno oglaševanje druga največja oblika oglaševanja in sicer takoj za televizijo, ki je že tradicionalno močan kanal na južno evropskih trgih.

Vzorec rasti je prav tako podoben, ko govorimo o vsebinah, saj največjo rast tako v Evropi kot pri nas beležijo investicije v družbena omrežja in video oglaševanje.

In kaj nas čaka v tekočem letu?

Prihodnja rast je seveda v veliki meri odvisna od negotovih gospodarskih napovedi, kljub temu pa denimo agencija Zenith, v svoji tradicionalni napovedi trga ocenjuje, da bo svetovno digitalno oglaševanje v 2022 doseglo 60% vseh medijskih investicij na globalnem nivoju. Med regijami, ki jim pripisuje najhitrejšo rast, pa je tudi naša. Kot glavne razloge navaja nadaljnji razcvet e-trgovine ter stabilno gospodarsko moč, ki so jo že dosegli trgi srednje in vzhodne Evrope. Dodaten optimizem, kljub težavam v dobavnih verigah, vzbujajo rekordne evropske investicije v lokalne programe za okrevanje, pričakovano povečanje državnih vlaganj v zeleni prehod in energetsko neodvisnost, v raziskave in razvoj ter digitalizacijo celotnega družbenega ekosistema.