Uporabno
694 ogledov

Z dihanjem proti stresu

SITA SITA
Dih je človekovo prvo in zadnje dejanje. Dihamo nezavestno, zato velikokrat pozabimo pravilno dihati. Še posebej, kadar smo v stresu, ne dihamo pravilno in smo v krču.

Dihanje je edini fiziološki proces, na katerega lahko zavestno vplivamo, posledično pa s tem vplivamo tudi na srce. S zavestnim dihanjem ustvarimo t. im. srčno koherenco, to je usklajenost srca z možgani, ki jo dosežemo s počasnim in ritmičnim dihanjem.

Tako kot skoraj vsake stvari se tudi zavestnega dihanja lahko naučimo. Po mnenju francoskega psihiatra in nevroznanstvenika Davida Servana - Schreiberja, je vadba srčne koherence, ključna za premagovanje stresa.

Ste se vprašali, ali dihate pravilno?

Večino dneva dihamo s prsnim košem, saj nas je sodobno življenje pripeljalo do tega, da ne dihamo več s trebušno prepono, kot to počnejo dojenčki in manjši otroci. Odrasli dihamo s trebušno prepono nezavestno tik preden zaspimo in ob jutranjem prebujanju. Naše dihanje z leti postaja hitro in plitko, stanje pa se v stresnih situacijah še poslabša.

A ne skrbite, pravilnega dihanja se lahko naučite. S pomočjo harmonizatorja dihanja in metode Sita, boste kmalu usvojili tehnike pravilnega dihanja ter se tako uspešno branili pred stresom.

Osnova, da obvladujemo osebno in poslovno življenje je, da obvladujemo naše dihanje in s tem svoj um. Navigatorji smo mi. Naše edino gorivo, ki ga imamo vsak trenutek na voljo, je dihanje, s katerim kontroliramo svoja vedenja in odzive na zunanje dogodke (borba – beg).

Mirno ritmično dihanje povzroči sproščenost celotnega telesa, občutimo varnost, mir in zbranost. Tako nadziramo zapleteni živčni in hormonski sistem med srcem in možgani, krepimo imunski sistem, postanemo odporni na bolezni, hkrati pa nam daje moč, samozavest in energijo, pomaga nam pri kronični utrujenosti.

Kadar je dihanje plitvo in površinsko, to onemogoča zadostno oskrbo s kisikom. Tako se posledice tesnobe, nemira, strahu, stiske, agresije odrazijo na vegetativnem živčevju.

Ali pravilno dihanje deluje proti stresu?

"Ko se naučimo uravnavati ritem svojega srca, se naučimo nadzirati stres in tesnobo ter kaj najbolj povečati življenjsko energijo. Potem ko obvladamo svojo notranjost, tudi zunanji svet manj vpliva na nas. Zato pa mi lažje vplivamo nanj. Vemo, da je stres eden izmed sprožilcev izgorelosti, depresije, motnje spomina in tudi za prve simptome demence," pravijo strokovnjaki v podjetju Sita.

SITA | Avtor: SITA SITA
Metod za učenje pravilnih tehnik dihanja je več, merljivih pa malo. Ena izmed teh je metoda Sita®, ki temelji na zavestnem dihanju (merljiv vdih in izdih skozi nos s trebušno prepono ob uporabi biofeedback maske - Harmonizatorja dihanja). Ciklična rumena svetloba harmonizatorja dihanja vpliva na naše notranje biokemijske reakcije, kognitivne aktivnosti in počutje.

Kako nam pomaga harmonizator in kaj pravzaprav je to?

Harmonizator dihanja zaznava naše dihanje in ga preoblikuje v svetlobni signal. Omogoča prehod iz aktivnega stanja možganskega valovanja v stanje srčne koherence - globoke budne sproščenosti. Fiziološko in psihološko ravnovesje človekovega telesa in duha je v direktni soodvisnosti.

Če ste torej v nenehnem stresu in je vaše dihanje hitro in plitvo, potem je čas, da se ustavite in naredite nekaj za svoje zdravje. Z metodo Sita boste ozavestili moč pravilnega in kakovostnega dihanja.