Zdravje > Aktualno

Nasini strokovnjaki v Mehiki do neverjetnega odkritja

Nasa kristali Youtube
V jami, kjer so iskali svinec, cink in srebro, odkrili 60 tisoč let stare mikrobe.

Znanstveniki ameriške vesoljske agencije Nasa so v kristalih v mehiškem rudniku Naica na severu zvezne države Chihuahua odkrili žive mikroorganizme, ki so po njihovih ocenah v kristalih ostali ujeti tudi do 60 tisoč let.

Nasini znanstveniki so v kristalih v rudniku Naica, iz katerega tamkajšnji rudarji pridobivajo svinec, cink in srebro, odkrili sto različnih vrst mikroorganizmov.

Nasa kristali | Avtor: Youtube Youtube
Bakterije so ujete ostale ujete v kristlalih od  nastajanja strukture mavca med 10 do 50.000 let, je dejala vodja raziskav,astrobiologinja iz Nasinega centra Penelope Boston in dodala,da gre za neverjetno odkritje.

Kot poroča BBC, so rudarji v pečinah jame nekoč iskali srebro in druge plemenite kovine, danes pa zanimajo predvsem znanstvenike.

Temperature zraka se znotraj pečine gibljejo med 40 in 60 stopinjami Celzija, zrak je izrazito vlažen, pa tudi svetlobe ni. Mikroorganizmi se preživljajo s pomočjo kemosinteze.

Znanstveniki zaskrbljeni

Kljub prvotnemu navdušenju je odkritje znanstvenikom povzročilo tudi nemalo sivih las. Zaradi novih dognanj namreč verjamejo, da so živeči mikroorganizmi preživeli tudi v ekstremnih okoljih drugih planetov našega osončja.

Bojijo se, da bi vesoljsko plovilo, ki se vrača na Zemljo s seboj prineslo tudi nevarne nezemeljske mikroorganizme ali pa da bi z Zemljinimi mikrobi v sklopu svojih odprav kontaminirali druge planete, je še povedala Bostonova in dodala, da Nasa sicer pred odpravami vedno sterilizira vesoljska plovila in opremo, vendar vedno obstaja tveganje, da bodo trpežni mikrobi preživeli.

Čeprav se zdi starost novo odkritih organizmov presenetljivo visoka, ne gre za najstarejše odkrite mikrobe. Nekaj let nazaj so znanstveniki v ledu in soli namreč odkrili mikroorganizme, ki so stari do 500.000 let.

dezurni@zurnal24.si