Zdravje
1849 ogledov

Kako nadomestiti pomanjkanje vitamina D3 …

Malinca Malinca
To vprašanje si dnevno zastavlja vse več ljudi, saj se zavedajo pomembnosti tega – za telo ključnega – vitamina. Čeprav je glavni vir D3 vitamina sonce, nam zgolj izpostavljanje sončnim žarkom že dolgo več ne zagotavlja dovolj ''sončnega vitamina'' za zdravo in kvalitetno življenje. Zato je pomembno, da vitamin D3 dobimo drugače, sicer tvegamo vse negativne posledice njegovega pomanjkanja.

Pomanjkanje vitamina D3 bolj razširjeno kot Koronavirus …

Po raziskavi študije Understanding Vitamin D deficiency ima v svetu hudo pomanjkanje vitamina D3 kar milijarda svetovnega prebivalstva, razlogi pa so zelo različni. Nekateri od razlogov so: nošenje dolgih oblačil, prekomerna teža, uporaba krem za sončenje, neprimerna prehrana, onesnaženo okolje ter temnejša polt kože, ki ima veliko melanina in posledično sintetizira manj vitamina D3.

Da je pomanjkanje vitamina D3 resna težava, že dolgo ni več skrivnost …

Hudo pomanjkanje vitamina D3 se kaže na več načinov, ki lahko na prvi pogled izgledajo zelo nedolžno in nepovezano. Med simptome pomankanja spadajo pridobivanje telesne teže, znižanje vrednosti kalcija, bolečine v kosteh in sklepih, mišični krči in šibkost, zmanjšanje kostne mase in zlomi, izčrpanost in splošna utrujenost, težave s sladkorjem v krvi, slabši imunski sistem, nihanje razpoloženja in celo depresija.

Ali so študije potrdile povezavo med simptomi in vitaminom D3?

V zadnjih petnajstih letih je bilo narejenih mnogo raziskav, ki so potrdile, da je vitamin D3 tesno povezan z zdravjem in počutjem posameznika.

Leta 2006 so znanstveniki v študiji potrdili teorijo, da obstaja velika povezava med vitaminom D in -sezonsko gripo. Hudo pomanjkanje vitamina D3 namreč vodi v slabši imunski sistem in poveča možnost za nastanek bolezni. To so s pomočjo šolarjev dokazali tudi Japonski znanstveniki leta 2010.

Prav tako je bilo izvedenih mnogo študij glede vpliva vitamina D3 na nihanje razpoloženja in depresijo. Ena izmed njih je bila izvedena na skupini 54 švedskih depresivnih mladostnikov. Zanimivo je dejstvo, da so pri kar 48 od 54 testiranih v telesu našli pomanjkanje ''sončnega vitamina''. Ko so jim začeli dodajati vitamin D (4.000IU enot v dnevu prvi mesec in kasneje še 2.000IU enot v dnevu v naslednjih dveh mesecih), se je njihova raven vitamina D3 zopet dvignila na ustrezno raven. Posledično pa se je izboljšalo tudi psihično stanje testiranih najstnikov.

Eden izmed bolj zanimivih podatkov pa je ta, da lahko pozitiven učinek vitamina D3 primerjamo kar s samim učinkom antidepresivov.

Ali vitamina D3 ne dobim s soncem?

Seveda se vitamin D3 lahko dobi preko sončnih žarkov, vendar je ta količina premajhna za optimalno delovanje telesa. Glavni razlog za to je, da smo (dovolj močnemu) soncu v večini izpostavljeni samo tri ali štiri ključne mesece. Takrat pa se pred njim običajno zaščitimo z oblačili, sončnimi kremami ali pa se raje zadržujemo v senci, kar onemogoča sintezo vitamina D3 v telo. Vsekakor so vsi ti samozaščitni ukrepi pametni, saj je sonce lahko tudi zelo nevarno, a to vseeno ne spremeni dejstva, da s takim ravnanjem ne prejmemo dovolj vitamina D3.

Kako vem, če mi primanjkuje vitamina D3?

Z gotovostjo ne moremo vedeti, lahko pa predpostavljamo, če ga imamo dovolj, s spremljanjem našega življenjskega stila. Osebe, ki so rade zunaj, se veliko gibajo izven zaprtih prostorov, opravljajo terenska dela, hodijo na sprehode ali se zunaj ukvarjajo s hišnimi ljubljenčki, imajo večje možnosti za zadostno količino vitamina D3 kot osebe, ki imajo pisarniško delo, se pretežno zadržujejo v senci, nosijo zaščitne kreme in se na splošno izogibajo soncu.

Vendar pozor. Tudi če smo oseba, ki spada v skupino ljudi, ki so poleti bolj izpostavljeni žarkom, obstaja možnost, da nismo zadovoljili dnevni potrebi D3 vitamina oz. da nismo nadomestili pomanjkanja, ki smo ga ustvarili skozi temačno jesen in zimo.

Najboljša rešitev za odpravo dvoma je vsekakor testiranje za vitamin D3. Priporočamo, da test opravite v mesecu septembru, saj ga imamo takrat v telesu največ. V primeru, da bodo rezultati testa na spodnji meji, je situacija precej zaskrbljujoča. To pomeni, da smo v katerem koli drugem delu leta z vitaminom D3 na bojni nogi. To bitko pa na žalost naše telo izgublja.

Malinca | Avtor: Malinca Malinca

Kako naj rešim svoje telo, če samo sonce ni dovolj …

Edina logična opcija za zadostno količino vitamina D3 so prehranska dopolnila. Dopolnila so lahko v obliki kapljic, oljne raztopine ali kapsul. Na žalost kar nekaj ljudi zmotno misli, da lahko zadostno količino "sončnega vitamina" dobijo s hrano. A hrane, ki vsebuje vitamin D3 je malo, poleg tega pa količina tega vitamina praktično zanemarljiva.

Katera prehranska dopolnila pa so prava zame …

To vprašanje bi si moral zastaviti vsak posameznik pred prvim nakupom prehranskih dopolnil. Preden se odločimo za jemanje kakršnih koli prehranskih dopolnil, se je treba o tem dobro pozanimati. Vitamin D3 najpogosteje pridobivajo iz lanolina. Vitamin D3 je dobljen iz maščobe, ki se nahaja na ovčji volni, kar ne zveni prav nič mikavno. Še en – ne ravno optimalen – vir tega vitamina pa je ribja maščoba. To v večini primerov pridobivajo iz rib, ki jih gojijo na kontaminiranih območjih, zaradi česar lahko tako pridobljen vitamin D3 vsebuje tudi težke kovine. Tretja opcija je vitamin D3, ki je narejen iz sintetičnih različic, ki pa pogosto vsebuje snovi, ki utegnejo povzročiti alergije in prebavne motnje. Prav tako pa imajo običajno sintetični praški precej slabšo absorpcijo v telo.

Ali sploh obstaja učinkovita rešitev?

Učinkovita rešitev bi bila, če bi bilo prehransko dopolnilo vitamin D3 naravno, celostno, učinkovito in pa okolju prijazno. Točno tako rešitev so v Malinci odkrili v lišaju imenovanem Cladonia rangirefina. Gre za jelenov lišaj, ki vsebuje toliko vitamina D3, da lahko zadosti potrebam celega telesa. To so znanstveno dokazali švedski raziskovalci z univerze v Lundu in raziskavo objavili pod naslovom Vitamin D in an ecological context (Vitamin D v ekološkem kontekstu).

Malinca | Avtor: Malinca Malinca
Kje lahko jaz dobim vitamin D3?

Prehransko dopolnilo, ki ustreza vsem zgoraj naštetim standardom, so Malincine vitamin D3 kapsule. Malincine vitamin D3 kapsule so popolnoma naravno in vegansko dopolnilo, narejeno iz jelenovega lišaja.

Poleg tega, da so njihove kapsule naravne, niti ne vsebujejo glutena, laktoze, sladkorjev, polnil in drugih umetnih dodatkov, kar je včasih že prava redkost na trgu prehranskih dodatkov.

Glede na to, da je pridobivanje vitamina D3 iz njegovega glavnega vira – sonca – nevarno, lahko z Malincinimi vitamin D3 kapsulami poskrbite za vnos tega ključnega vitamina na popolnoma varen način.

Svojo zalogo Milincinih vitamin D3 kapsul si lahko naročite na spletni strani Malince www.malinca.si/vitamin-d3.