Zdravje > Otrok
100 ogledov

Vitamin D za manj alergij

Seneni nahod Profimedias
Nova raziskava ugotavlja veliko povezanost med hrano bogato z vitaminom D v nosečnosti in manjšim pojavom alergij pri otroku.

Nosečnice morajo uživati dovolj hrane z vitaminom D, kot so mastne ribe, jajca in mlečni izdelki. Tako zmanjšajo tveganje za pojav alergij, ki jih otroci razvijejo v času do šole. Tako kaže nova raziskava strokovnjakov z Icahn School of Medicine iz Mount Sinai Helath System v ZDA, ki so jo objavili v reviji Journal of Allergy and Clinical Immunology, piše italijanska tiskovna agencija Ansa.

V raziskavi so analizirali 1.248 mater in njihovih otrok od prvega trimesečja nosečnosti do otrokovega sedmega leta starosti. Ugotovili so, da večja poraba živil z vitaminom D v času nosečnosti zmanjša tveganje za pojav senenega nahoda v obliki alergijskega rinitisa. To pa ni veljalo za prehranska dopolnila z dodanim D vitaminom.

"Danes ima alergijski rinitis že 20-30 odstotkov prebivalcev. Predstavlja vnetje sluznice v nosnem organu, torej tudi v obnosnih votlinah," pravijo v Društvu pljučnih in alergijskih bolnikov Slovenije. Opisujejo, da se bolezen kaže s srbenjem v nosu in očeh, kihanjem, izcedkom iz nosu, slabše prehodnim nosom za zrak, tudi pordečelostjo oči, solzenjem in srbenjem v očeh. Zelo burno obliko alergijskega rinitisa spremlja splošno slabo počutje, glavoboli, lahko celo bolečine v sklepih.

"Rinitisu se pri 30 do 40 odstotkih ljudi v nekaj letih pridruži še astma, zato je potrebno protialergijsko zdravljenje rinitisa, da preprečimo alergiji pohod navzdol v pljuča," dodajajo. 

V dveh oblikah 

ženska porjavelost sonce | Avtor: Shutterstock Shutterstock
"Vitamin D je sicer topen v maščobi in se nahaja v dveh oblikah, kot vitamin D2 in vitamin D3," pojasnjujejo na inštitutu za nutricionistiko - Nutrisu. Vitamin D2 je v rastlinskih živilih, medtem ko vitamin D3 zasledimo v živilih živalskega izvora. Vitamin D3 se lahko ob sončni svetlobi pod vplivom UVB žarkov sintetizira tudi v koži. 

Opisujejo, da se ob normalni izpostavljenosti sončnim žarkom v koži sintetizira 20-50 µg vitamina D dnevno. Po priporočilih Evropske agencije za varnost hrane (EFSA) potrebujejo odrasli dnevno 20 µg. "To količino lahko dobimo bodisi s hrano, ali pa preko tvorbe v koži pod vplivom sonca. Natančne potrebe je sicer težko določiti, saj je težko oceniti količino vitamina D, ki ga telo tvori samo," pravijo. Pozimi, ko je manj sonca in naše telo težje samo tvori vitamin D, ga moramo zato s hrano vnestni nekoliko več kot poleti, ko je sonca dovolj.

"Le malo živil vsebuje vitamin D v omembe vredni količini. To so mastne ribe, ribje olje, jetra ter jajčni rumenjak. Rastlinska živila vsebujejo zelo majhne ali pa nične količine vitamina D," so zaključili. 

anja.scuka@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.