Zdravje > Življenjski stil
979 ogledov

Spodbudite metabolizem za lepšo postavo

Debelost Profimedia
S starostjo se naš metabolizem upočasnjuje, zato pri 40-ih težje vzdržujemo lepo postavo kot pri 20-ih, prav tako je še težje pri 50-ih, 60-ih in tako dalje. Spodbudite svoj metabolizem tudi s spodnjimi trikci.

Nekoč ste si zvečer privoščile krof in skledo kokic, pa ste bile kljub temu dovolj vitke. Zdaj se vam zdi, da se redite že samo ob misli na sladko in mastno hrano …

Žal vse skupaj ni le plod vaše domišljije, s staranjem lažje pridobivamo nove kilograme, saj imamo ponavadi tudi več nezdravih navad. S staranjem ponavadi manj spimo, v življenju imamo več stresa, manj telovadimo in se tudi na splošno manj gibamo. Žal se nam z leti upočasnjuje tudi metabolizem. Po nekaterih podatkih se upočasni za pet odstotkov vsako desetletje po 40 rojstnem dnevu. Preberite pet načinov, kako spodbuditi metabolizem.

Dodajte čili

Mnoge raziskave so dokazale, da lahko dobro začinjena hrana spodbudi naš metabolizem. V čilijih najdemo kemično snov kapsaicin, ki v telesu stimulira naravni proces pretvarjanja zaužite hrane v toploto, kar pomeni, da kalorije sproti porablja in jih ne shranjuje. Vaš metabolizem bosta spodbudili tudi začimbi paprike in kajenskega popra.

Dvigujte uteži

Seveda je aerobna vadba zelo zdava, saj pospešuje metabolizem in kurjenje maščob. Med aerobno vadbo štejemo denimo hitro hojo, plavanje, tek, kolesarjenje in podobno in bi jo morali pogosto početi čisto vsi. Nikar pa ne pozabite na anaerobno vadbo, saj z njo ohranjujete in pridobivate mišično maso. Med anaerobno vadbo štejemo denimo vaje za moč kot so trbušnjaki ali dvigovanje uteži. Številne raziskave so potrdile, da tudi anaerobna vadba spodbudi metabolizem in pomaga pri zmanjševanju maščobnih oblog.

Jejte beljakovine

Ni potrebna beljakovinska dieta. Dovolj je, da vnesete v telo dovolj velike količine beljakovin, ki jih najdemo v skuti, jajcu, mesu, soji in tako dalje. Telo potrebuje beljakovine tudi za gradnjo in vzdrževanje mišic, ki pa posledično porabijo več kalorij. Ljudje, ki uživajo dovolj beljakovin, tudi tudi boljšo presnovo.

Ne izpuščajte zajtrka

Zdrav zajtrk v roku dveh ur po vstajanju, bo spodbudil metabolizem in pomagal pri koncentraciji in energiji čez cel dan. Različne raziskave so dokazale, da so ob zdravem zajtrku tudi otroci v šoli uspešnejši. Zdrav zajtrk poskrbi, da bo vaše telo čez cel dan kurilo več kalorij kot sicer. Ob tem pa tudi sicer jejte več obrokov na dan.

Pijte vodo

Tisti, ki pijejo dovolj vode, imajo manj možnosti za prenajedanje, saj imate prej občutek sitosti. Nekatere raziskave so pokazale, da pitje vode na sobni temperaturi pospeši metabolizem za naslednje pol ure. Zato v mnogih shujševalnih programih predlagajo, da takoj zjutraj spijemo kozarec vode in pridno pijemo tudi čez dan.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.