Zdravje > Življenjski stil
5940 ogledov

Tako trenirajte obraz in odpravite gubice

Obrazna joga osebni arhiv
"Joga obraza odpravlja podbradek, gubice okoli ust in oči, med obrvmi in na čelu, istočasno pa poskrbi za volumen in dvig ličnih mišic ter senčnega predela obraza. Z njo lahko odpravljate tudi mozolje," pravi učiteljica joge obraza.

Ena od idej za novoletne zaobljube je lahko tudi redno izvajanje obrazne joge, ki pripomore k mlajšemu videzu, obenem izboljšuje tudi počutje in odpravlja težave zaradi stresa. 

Za lažji začetek z obrazno jogo smo za nasvete prosili učiteljico obrazne joge in ustanoviteljico Glowinface Karin Velikonja.

Kaj je obrazna joga?
Obrazna joga je holistična vadba. Bazira na treningu obraznih mišic, ki v prvi fazi poskrbi za naravni lifting obraza in brisanje že nastalih gubic, hkrati pa poskrbi za ohranjanje obrazne forme in pomaga upočasniti proces staranja. Vendar je joga obraza veliko več kot samo trening za brisanje gubic. S tehniko upora in proti-upora poskrbimo za aktivacijo vseh obraznih mišic in povečanje pretoka krvi v vseh predelih lobanje - torej tudi v možganih, žlezah v glavi in koži. S povečanim pretokom krvi se poveča dotok kisika in hranilnih snovi do čisto vsake celice, kar pomeni njeno boljše delovanje.

hujšanje Magazin Superhrana za ženske po štiridesetem

Prav to pa prinaša še dodatne rezultate, kot je izboljšano počutje, več energije, odpravljanje stresa in problemov z nespečnostjo, izboljšano koncentracijo in še bi lahko naštevali. Joga obraza torej pomaga izboljšati izgled in celostno počutje, zato jo smatram kot holistično, celostno vadbo. 

Obrazna joga | Avtor: Osebni ahiv Osebni ahiv
Za koga je primerna?
Primerna je za vsakogar, ne glede na starost ali spol. Kljub temu, da se večina ljudi za jogo obraza odloči, ko že začenjajo videvati prve gubice in povešanje kože, je zelo pomembno poudariti, da je s treningom obraznih mišic najbolj priporočljivo začeti čimprej, takrat, ko so vse obrazne mišice še aktivne, gubic na obrazu pa še ni vidnih. Na tak način posameznik poskrbi, da mišice ne atrofirajo, se skrčijo in padejo pod vplivom gravitacije, kar posledično poskrbi za povešen in upadel obraz ter gubice.

Trening obraznih mišic lahko primerjamo s treningom za telo. Vsi vemo, da je športna aktivnost zelo pomembna in zavedamo se, kako pomembno je, da s športno aktivnostjo začnemo čimprej, že v otroštvu, ter na tak način poskrbimo za zdravje, preprečimo debelost in tako dalje. Enako velja za jogo obraza. Zakaj bi čakali na prve gubice, ko pa je veliko lažje delati na preventivi.

Joga obraza je primerna tudi za moške. Še več, ker so mišice moških močnejše, bodo moški rezultate videli veliko prej.

Joga obraza pa je zelo pomembna in blagodejna tudi za ljudi z zdravstvenimi težavami, kot so stres, nespečnost, pa tudi za osebe s parezami obraza, po raznih poškodbah in kirurških posegih. 

Kakšni so vidni učinki in kdaj so prvič vidni?
Ko začnemo s treningom obraznih mišic, lahko po le nekaj minutah vadbe začutimo takojšnje učinke tako na počutju kot izgledu. Zaradi povečanega dotoka krvi v vse predele lobanje se po prvih nekaj vajah počutimo zbujene, dvignjene in bolj skoncentrirane. 

Nekatere vaje joge obraza popolnoma aktivirajo in zbudijo obraz, povečajo energijo in pomagajo izboljšati koncentracijo. Druge vaje, še posebej če so izvajanje pred spanjem, pa pomagajo umiriti in sprostiti obraz ter celotno telo in so odlične za osebe, ki imajo probleme s spanjem.

Že po prvih desetih minutah treninga lahko spremembe vidimo tudi na obrazu. Celoten obraz se divgne, predvsem področje ličk in zgornjih vek, obraz pa zažari. Dolgotrajni rezultati se pokažejo po približno treh tednih rednega treninga. Joga obraza odpravlja podbradek, gubice okoli ust in oči, med obrvmi in na čelu, istočasno pa poskrbi za volumen in dvig ličnih mišic ter senčnega predela obraza. 

Ker pa so mišice na obrazu in koža zelo tesno povezani, se zaradi pospešene prekrvavitve in dotoka kisika ter hranilnih snovi poveča proizvodnja kolagena in elastina - ključnih gradnikov, ki koži podarjajo elastičnost, napetost in zdrav sijaj. Redno izvajanje joge obraza, približno deset minut dnevno, tako po približno dveh mesecih prinaša vidne spremembe na koži. Poleg odpravljanja gubic poskrbi tudi za čistejšo kožo brez mozoljev.

Kaj svetujete nekomu, ki si je obrazno jogo zadal za novoletno zaobljubo, prav zaradi lepšega videza in manj gubic? Kako začeti? 
Vse več ljudi se zaveda, da hitre rešitve na dolgi rok ne prinašajo želenih rezultatov in da je na vsak problem, ki ga želimo rešiti, potrebno pogledati celostno. Prav zato tudi joga obraza prihaja vse bolj v ospredje. 

Joga obraza je holistična vadba, ki vključuje celotno telo, hkrati pa blagodejno vpliva tudi na um. Zavedati se je potrebno, da je pri jogi obraza, tako kot pri vsaki drugi vadbi, potrebna doslednost in vztrajnost ter seveda pravilna tehnika. Ker joga obraza postaja vse bolj popularna, lahko na Youtube in drugih omrežjih vidimo kar precej vaj, ki pa velikokrat zaradi nepravilne izvedbe niso učinkovite. Še več, zaradi napačnih grimas lahko povzročijo tudi dodatne gubice.

Na obrazu imamo več kot 50 mišic, ki so med seboj zelo tesno povezane in vplivajo ena na drugo. Zato je ključnega pomena to, kako začnemo z vadbo. 

Pomembno pri vsakem začetniku je postopno aktiviranje različnih mišičnih skupin. Najprej je potrebno aktivirati in dvigniti največje mišice na obrazu, kot je čelo, senčni predel obraza pa tudi vratno mišico. Na tak način ustvarimo prostor za aktivacijo in dvig ostalih obraznih mišic. Drugi korak je aktivacija in okrepitev krožnih mišic, kot sta očesni in ustna krožna mišica, na katere se pripenjajo vse ostale manjše mišice. 

Obrazna joga Karin Velikonja | Avtor: Osebni ahiv Osebni ahiv

Vaje je na začetku vedno potrebno izvajati statično, korak za korakom in vedno preverjati, da na obrazu med samim izvajanjem vaje ne vidimo nobene gubice. Pri tem si vedno pomagamo z rokami, ki služijo kot dodaten upor in pa zaščito pred gubanjem.

Ker so mišice na obrazu tako močno povezane, je vedno potrebno aktivirati čisto vse mišice in se nato usmeriti na področja, ki jih želimo najbolj izboljšati. Izvajanje samo dveh vaj za isto področje na obrazu prav zaradi vsega omenjenega namreč ne bo prineslo rezultatov.

Prav zato sem se po petih letih učenja odločila, da ustvarim online pettedenski vadbeni režim namenjen začetnikom. Prek programa se teden za tednom z različnimi vajami trenira točno določene mišične skupine in na tak način korak za korakom ustvari zavidljiva obrazna forma. Vsaka oseba je vodena skozi celoten program, na koncu pa ji vsi videi z vajami ostanejo za vedno, kar pomeni da lahko trening opravi kadarkoli, kjerkoli.

Prej ste omenili, da je potrebno obrazni jogi nameniti le deset minut na dan ...
To je mogoče doseči prav zaradi tesne povezanosti mišic in njihove majhnosti. Vsak dan se naredi približno tri vaje za področje, ki ga želimo izboljšati, enkrat na teden pa vedno priporočam 30 minutno vadbo, kjer se izvede vseh 15 vaj programa in na tak način poskrbi, da so vse mišice v formi.

Pri jogi obraza "instant" rešitev ni. Potrebna je vztrajnost, vse dokler se mišice ne oblikujejo in predvsem vse dokler nam vadba ne postane rutina. Joga obraza zahteva delo na sebi, s tem pa potujemo vse globlje do spoznavanja in sprejemanja vsakega dela našega telesa. Sama si po petih letih vadbe ne predstavljam več dneva, ko ne bi naredila vsaj treh vaj za obraz. Vadbo obraznih mišic smatram kot mojo posebno obliko meditacije (smeh)

Obrazna joga | Avtor: osebni arhiv osebni arhiv
Prvi dolgotrajni učinki so torej vidni že po nekaj tednih?
Prvi učinki varirajo od posameznika do posameznika. Odvisni so od tipa gravitacije, se pravi ali mišice padajo ali izgubljajo volumen, ter seveda od načina prehranjevanja, spanja oziroma življenskega sloga. Načeloma se prvi dolgotrajnejši rezultati pojavijo po dveh do treh tednih vadbe, velike spremembe pa po petih tednih. Na fotografiji zgoraj je rezlutat pred in po petih tednih mojega online tečaja. Slika Sandre (spodaj op. p.) pa je pred in po enem letu vadbe.

Obrazna joga | Avtor: Osebni arhiv Osebni arhiv

Kje so učinki najbolj vidni?
Učinki so najprej vidni pri odpravljanju podbradka in povsod, kjer lahko vidimo padec mišic. Velike razlike se vidijo tudi pri dvigu zgornjih vek in polnjenju ličnih mišic.

Zakaj ste začeli z jogo obraza in kje ste se je učili?
Sama sem se joge obraza učila v Sloveniji pri Savini Atai, dodatna izobraževanja tudi na področju diagnostike obraza in kitajske medicine pa opravila tudi v Ameriki in Italiji.

Z jogo obraza sem se začela ukvarjati zaradi hormonskih težav in slabega počutja. Joga obraza mi je pomagala najti ravnovesje in izboljšati počutje v zelo kratkem času. Zato sem se odločila, da začnem tudi sama poučevati to zvrst vadbe. Po prvih tečajih, ko sem videla kakšni rezultati so možni, sem bila še toliko bolj prepričana, da s tem nadaljujem predvsem z online obliko vadb, da so tako dostopne vsem ljudem po svetu. V pet letih sem jogo obraza učila v Sloveniji, Ameriki, Italiji, na Hrvaškem, v Belgiji, prek individualnih online tečajev tudi vse do Dubaja, Saudove Arabije in tako dalje.

rak dojke Francoska študija Zdravje Velika francoska študija: Takšna hrana znatno pripomore k preprečevanju raka
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.