Zdravje > Življenjski stil
1611 ogledov

Zveza potrošnikov: Take navedbe so popolnoma nesprejemljive

Prehranska dopolnila
Pred takšnim zavajanjem potrošnike ščiti zakonodaja, zato bi jo morali ponudniki tudi upoštevati. Kar štirje oglaševali narobe.

Nedovoljene prostovoljne navedbe in trditve pogosto zavajajo in vabijo k nakupu, sporočajo iz Zveze potrošnikov Slovenije, kjer so izvedli primerjalno ocenjevanje nakupov prehranskih dopolnil preko spleta.

Na koncu so ugotovili, da so štirje izmed osmih ocenjevanih ponudnikov so na nedovoljen način predstavljali in oglaševali izdelke na spletu. Sicer je bila nakupna izkušnja po ocenah ocenjevalcev zelo dobra, zamud pri dostavi ni.

Vse narobe! Zdravje Otrokom v večini prodajajo le sladkarije, odraslim pa prehranska dopolnila

To ni dovoljeno!

Ponudniki prehranskim dopolnilom pri označevanju, predstavljanju in oglaševanju ne smejo pripisovati lastnosti preprečevanja ali zdravljenja bolezni. Nedovoljene so tudi navedbe, ki namigujejo, da z uravnoteženo in pestro prehrano ni mogoče zagotoviti ustrezen vnos hranil, kar so upoštevali pri oceni prostovoljnih navedb in trditev, navedenih ob izdelkih v spletni trgovini ponudnika.

ZPS: Prehranska dopolnila niso nadomestek za uravnoteženo prehrano!

Kar polovica oglaševala narobe

"Štirje ponudniki prehranskih dopolnil na spletu so pri označevanju in predstavljanju izbranega vitaminskega dopolnila upoštevali pravilnik o prehranskih dopolnilih in zakonodajo na področju zdravstvenih trditev, zato so bili ocenjeni z `zelo dobro´. Po drugi strani pa je kar nekaj ponudnikov, ki na nedovoljen način predstavljajo in oglašujejo izdelke na spletu. Ponudnika www.fidimed.si in www.bioforma.si sta pri oceni prostovoljnih navedb in trditev prejela oceno pomanjkljivo, ponudnika www.sensilab.si in www.proteini.si pa oceno nezadovoljivo, saj na strani bodisi navajajo neodobrene zdravstvene trditve ali pa zgolj splošne trditve brez specifičnih zdravstvenih trditev. Z njimi namigujejo, da z uravnoteženo prehrano ne moremo zadostiti potrebam po hranilih in napeljujejo, da ne uživanje njihovih izdelkov vodi v pomanjkanje hranil ter posledično bolezni," je poudarila Nika Kremić iz ZPS in dodala.

 | Avtor: ZPS ZPS

Na spletu manj nadzora

"Take navedbe so popolnoma nesprejemljive, saj potrošnika prepričujejo, da bo zdrav le, če bo kupil njihov izdelek. Ravno pred takšnim zavajanjem potrošnike ščiti zakonodaja, zato bi jo morali ponudniki tudi upoštevati. Zanimivo je tudi dejstvo, da nedovoljenih navedb in trditev na sami embalaži izdelkov nismo zasledili, torej se je tudi tokat izkazalo, da so vsebine na spletu manj `nadzorovane´."

Ponekod pomanjkljive tudi označbe

V okviru ocenjevanja so na ZPS preverili tudi označbo izbranega izdelka v spletni trgovini ponudnika. Le štirje ponudniki so ustrezno označili izdelek na spletu, pri drugih so ocenjevalci opazili pomanjkljivosti pri navajanju sestavin in označevanju alergenov, pri navajanju pogojev shranjevanja so nekateri pozabili navesti še temperaturo, pomanjkljive so bile navedbe o vsebnosti vitaminov in mineralov. "Tudi v spletnih trgovinah mora označba vsebovati praktično vse obvezne podatke, kot embalaža izdelka, le brez datuma uporabnosti. Prav tako mora biti označba dobra vidna in berljiva,"  pravila pojasnjuje Nika Kremić.

 

 

Komentarjev 1