Svet
20 ogledov

Našli posmrtne ostanke kopilota, pa tudi razlog?

Andreas Lubitz EPA
Identificirali so del posmrtnih ostankov Andreasa Lubitza, kopilota in najverjetnejšega povzročitelja nesreče Germanwingsovega airbusa. Imel naj bi hude težave z vidom, zaradi česar mu je grozilo, da bo ostal brez licence. Zelo dobro poznal predel Alp, kamor je usodnega torka strmoglavil s 149 potniki.

Vsa Nemčija in z njo svet se še vedno sprašuje, kaj je gnalo 27-letnega Andreasa Lubitza, da je v torek iz pilotske kabine airbusa A320 letalske družbe Germanwings zaklenil kapitana in usmeril letalo s 150 potniki in člani posadke s potovalne višine navzdol proti goram. 

Bild am Sonntag poroča, da so preiskovalci kraja torkove nesreče uspeli identificirati dele telesa, ki so pripadali kopilotu Lubitzu. Identifikacija je bila narejena s pomočjo primerjave med DNK vzorci. 

Preiskovalci sicer niso našli niti enega celega trupla, saj se je letalo in vse kar je bilo na njem ob silovitem trku v goro raztreščilo na majhne kose.

PREBERITE ŠE:

Druga novost v preiskavi, o kateri danes poročajo nemški mediji pa je, da je imel Lubitz očitno hude težave z vidom. Po poročanju Bild am Sonntag je bil zaradi tega v zdravniški oskrbi, ni pa znano, ali so težave izvirale iz psihičnih težav. Vseeno pa je bila s tem močno ogrožena njegova nadaljna pilotska kariera, saj ne bi mogel postati kapitan na prekoceanskih letih, kar si je želel.

Nemški časnik Rheinische Post je v današnji izdaji poročal, da je Lubitz morda letalo načrtno strmoglavil iz brezupa, saj mu je grozilo, da bo zaradi bolezenskih težav izgubil pilotsko licenco.

Le Parisien poroča, da se je oče Lubitza zaradi ugotovitev, ki bremenijo njegovega sina, "popolnoma sesul". Po poročanju njegovega prijatelja naj bi oče "prevzel celotno breme odgovornosti na svoja ramena."

Šef francoskih preiskovalcev Jean-Pierre Michel je sicer danes opozoril, da dosedanje ugotovitve oziroma indici glede odgovornosti kopilota za strmoglavljenje še ne pomenijo, da preiskava ne preiskuje možnosti kakšnega drugega vzroka, med drugim tehnične napake. Te odgovore bi lahko dokončno dala druga črna skrinjica, ki beleži tehnično sliko letala. A skrinjice še niso našli, našli so le njeno ohišje.

Že kot najstnik opazoval kraje kasnejše tragedije

Sestavljanje delčkov življenjske zgodbe Lubitza med drugim kaže, da je zelo dobro poznal območje Alp na jugovzhodu Francije. Letenja se je učil že od 14. leta naprej, kot najstnik pa je s svojimi starši pogosto obiskoval letalski klub v mestecu Sisteron, ki je od mesta nesreče pri kraju Seyne oddaljen le okoli 45 kilometrov. Prav na tem območju je tudi dobil licenco za pilotiranje jadralnega letala, skoraj zagotovo je v preteklosti že tudi letel nad mestom kasnejše tragedije.

"Bil je navdušen nad Alpami, lahko bi rekli, da kar obseden z njimi," je dejal Dieter Wagner, član športnega letalskega kluba Westerwald iz nemškega mesteca Montabaur, kjer se je Lubitz učil prvih lekcij v zraku.

Jadralno letalo | Avtor: EPA EPA
Med letoma 1996 in 2003 je Andreas z družino zelo pogosto obiskoval Sisteron in tamkajšnji klub, ki je zelo priljubljen pri jadralnih letalcih zaradi številnih bližnjih vršacev, alpskih dolin in sploh celotne gorske pokrajine.

Neimenovani vir je za francoski Metro dejal, da je bil Lubitz star devet let, ko je z družino pričel počitnikovati v okolici in da je deloval kot povsem "normalen poba". Pri štirinajstih je že sedel v dvosedežnem jadralnem letalu, po nekaj letih pa je samostojno pilotiral. 

Že večkrat letel, čeprav na bolniški

Andreasov prijatelj je povedal, da je bil tako nor na letenje, da bi preprosto umrl, če mu ne bi uspelo pridobiti licence za pilota na potniških letalih. Ko je čakal na pričetek šolanja, je bil tako nekaj časa zaposlen tudi kot stevard na letalih.

Leta 2013 je postal kopilot pri družbi Germanwings, vendar pa je šolanje nekaj časa prekinil zaradi izbruha depresije, zelo naj bi ga obremenjevalo tudi spoznanje, da mogoče ni povsem sposoben za zahtevno službo, poroča Daily Mail. 

V zadnjih dveh mesecih se je zdravil na kliniki v Düsseldorfu, so potrdili včeraj v ustanovi, a niso sporočili, zakaj. Na dan tragedije bi moral biti na bolniškem dopustu, a so preiskovalci v njegovem stanovanju našli raztrgano zdravniško poročilo, so poročali mediji. Menda pa naj bi v preteklosti že velikokrat letel, čeprav bi moral biti tiste dni na bolniškem dopustu. Pri Germanwingsu vztrajajo, da z zdravniškim stanjem Lubitza niso bili seznanjeni in da bi moral o kakršnihkoli težavah delodajalcu poročati Andreas sam. 

Nekateri ugibajo tudi, da je Lubitz prenehal jemati predpisana zdravila. Tako na zdravniškem pregledu in laboratorijskih testih ne bi prišle na dan njegove težave, a je zaradi tega morda zapadel v depresijo.

 dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.