Svet
42493 ogledov

Nov nepričakovan napad v hrvaškem morju. Pristala je v bolnišnici.

Ugriz želve na otoku Čiovo
1/3
24sata/bralec
Šlo naj bi za že drugi napad želve v okolici Trogirja. "Žena je mislila, da ji bo odgriznila ledvico, tako močno jo je ugriznila," je za 24sata po napadu želve povedal mož napadene, Ante.

Do napada je prišlo v Slatinah na Čiovu. Medtem ko je ženska vstopila v morje, da bi se malo ohladila od vročine in sopare v zraku, se je nanjo na globini le meter in pol spravila velika želva. Ugriznila jo je v hrbet in pustila veliko sled, sprva pa so vsi mislili, da gre za napad meduze.

"Bil je naš prvi dan na dopustu, vse je bilo lepo. Zjutraj smo vstali, spili kavo in se počasi odpravili iz Solina proti Čiovu. Pridemo v zaliv, tam pa je samo ena družina, tako idealno! Z otroki sem šel v morje, potapljali smo se, plavali in šli nazaj na obalo. Takole sedim z otroki in gledam ženo, ki počasi hodi v morje, malo je zaplavala in se odpravila proti nam, ko me naenkrat zakliče: "Ante, Ante!". Nič mi ni bilo jasno, skočil sem v morje in se odpravil proti njej. Tam sem zagledal temno silhueto, šele kasneje sem ugotovil, da je želva. Nekako sem jo odrinil, najprej sem celo mislil, da je hobotnica ali večja riba, glede na to, kako jo je zagrabila. Žena mi pravi, da je mislila, da ji bo odgriznila ledvico, brazgotina, ki ji je ostala na hrbtu, kaže, kako močno jo je ugriznila," je povedal prestrašeni mož. "Vsi so takoj skočili okoli nas. Odhiteli smo na urgenco in tam so bili vsi zaprepadeni. Tam se je začelo previjanje in razkuževanje."

Ugriz želve na otoku Čiovo | Avtor: 24sata/bralec 24sata/bralec
"Moja sedemletna hči je prišla iz morja 30 sekund prej. Kaj, če bi napadla njo? Odgriznila bi ji roko," je dodal Ante.

Šlo je za želvo velikanko, veliko več kot meter, je prepričan. Sodeč po zasedenosti plaž na Čiovu, se ljudje napadov želv ne bojijo, nasprotno, domačini menijo, da gre za čisto norčevanje.

Starejši trdijo, da se tam na plaži kopajo že od malih nog in nikoli niso videli želve.

"Odkar pomnim, se kopam tam na plaži, želv še nisem videl. Zdaj pa nenadoma govorimo o dveh napadih želv v enem dnevu. Ni dovolj, da so nam cene skočile v nebo, zdaj se nas še želve lotevajo, da izbrišemo še teh nekaj turistov," je za 24sata dejal 68-letni Zvone.

Ihtiolog za tak primer še ni slišal

Jakov Dulčić, ihtiolog in vodja Laboratorija za ihtiologijo in obalno ribištvo Oceanografskega inštituta v Splitu, je za portal povedal, da za tak primer še nikoli ni slišal. "Želve na splošno niso agresivne, razen če gre za obrambo. To, da je bila na površju in na globini do metra in pol, pomeni, da jo je moralo biti strah, morda pa je čutila tudi grožnjo s strani ljudi," je poudaril.

Želva pa naj bi po poročanju hrvaških medijev napadla tudi 32-letnika v Trogirja, ki je na plaži užival z dekletom in njunim šestmesečnim otrokom, prvič pa sta se z dojenčkom odpravila tudi v vodo.

''S hčerko sva plavala počasi v globljo vodo, nato pa sva jo opazila. Zaplavala je točno pod nama. Iz oči v oči sva se srečala s 50-kilogramsko želvo. Ženi sem hitro rekel, naj hčerko odnese iz vode in to je tudi storila,'' je povedal 32-letnik, ki trdi, da ga je želva nekaj trenutkov za tem ugriznila.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 8
  • Kmodri 23:44 07.avgust 2023.

Jasno je ,da poblazneli turisti motijo njihov mir!

• Avatar Ajda Virant
    ajda0 06:23 04.avgust 2023.

Kaj je tu čudnega, tudi mirnemu človeku se lahko odpelje nekega dne, če plava med kemijo. Masa ljudi lula v morje kokain in izloča druge substance, da ne naštevam vseh zdravil ki jih ljudje goltajo dnevno...4 mio. obiskovalcev lula v morje!

• satir 13:11 03.avgust 2023.

Imel sem kopensko želvo in je poizkusila čisto vse kaj bi se dalo pojest, mačko za rep, nogo od mize, tepih, vogal od knjige... predpostavljam da je z morskimi želvami podobno...če gre gre... pa je ugriznila... takle je to v ...prikaži več svetu živali, sploh sedaj v času digitalizacije, kovida, ukrajinske vojne, podnebnih sprememb in 67 spolov... želva je še normalno proti naštetemu