S čim se bodo Rusi vozili, če se vojna kmalu ne konča?

Foto: ZUBR
Foto: ZUBR
Če bodo zahodni proizvajalci zaradi vojne v Ukrajini zapustili Rusijo in v to državo ne bodo uvažali novih avtomobilov, se bo ponudba avtomobilov za Ruse kmalu korenito zmanjšala.
Oglej si celoten članek

Tudi največji ruski proizvajalec avtomobilov AutoVAZ lahko namreč brez delov iz tujine proizvaja le dva modela, ki sta po zasnovi stara več desetletij. Jedrska velesila bi se zato lahko na avtomobilskem področju vrnila vsaj v osemdeseta leta prejšnjega stoletja.

Sankcije Rusiji Sankcije Rusiji: Kitajcem se le smeji

Foto: AvtoVAZ lada vesta

Zaradi vojne v Ukrajini je v Rusiji že ustavilo svojo proizvodnjo več zahodnih avtomobilskih proizvajalcev. Med njimi so Volkswagen, Ford, Mercedes-Benz, BMW in Stellantis. Kia in Hyundai sta po drugi strani morala proizvodnjo ustaviti zaradi pomanjkanja bistvenih komponent, zaradi  pomanjkanja sestavnih delov pa je večino proizvodnje ustavil tudi ruski proizvajalec  AutoVAZ, ki je sicer v večinski lasti Renaulta. Renault ima sicer tudi tovarno v Moskvi, njegov japonski partner Nissan pa v St. Petersburgu. Številni proizvajalci celo razmišljajo o popolni selitvi proizvodnje iz Rusije. Volkswagen denimo razmišlja, da bi tovarne iz Rusije preselil v Severno Ameriko in Kitajsko.

Znano Znano, zakaj so nekateri popularni modeli izginili iz slovenskih cenikov

Ruske avtomobilske tovarne so torej povsem paralizirane, kar velja tudi za proizvodnjo tovornjakov, ki jih Rusi med drugim izdelujejo v povezavi z Volvom in Daimlerjem. Oba partnerja sta se že umaknila. Sankcije pomenijo tudi težave pri nadaljevanju proizvodnje, saj je prekinjen tudi dotok delov v Rusijo. Celo AvtoVAZ z najbolj lokalizirano proizvodnjo potrebuje okrog 20 odstotkov delov iz tujine. Poleg tega je večina avtomobilskih znamk ustavila tudi prodajo.

Foto: Lada Lada granta

Ostaja lada niva

Trgovine so zato zaprte, avtomobilov pa ni mogoče prodajati niti zaradi negotovih cen. Rubelj je namreč  od začetka vojne katastrofalno izgubljal vrednost. V takšnih pogojih Rusom ne bo na voljo prav veliko avtomobilov, saj jih zaradi pomanjkanja zahodnih delov ne bodo mogli proizvajati. To velja tudi za ruske lade.

Izračuni Neverjetno, koliko se je podražila vožnja iz Maribora v Ljubljano

Ruska tovarna lahko namreč brez delov iz tujine proizvaja le dva modela: lado nivo legend in lado nivo travel. Prvi je seveda klasična lada niva, ki so jo začeli izdelovati davnega leta 1973, drugi pa sodobna izvedba lade nive, ki je leta 1998 nastala v sodelovanju z General Motorsom. Sodobnejših lad grante, veste in Xray ni mogoče izdelovati brez Renaultovih komponent. Francoski proizvajalec sicer ni izrazil namena, da trajno zapusti Rusijo, vendar sodeluje pri izvajanju sankcij.

Foto: Lada Lada niva

Enako velja celo za slovito državno razkošno znamko Aurus, ki proizvaja državne limuzine, ki jih uporablja tudi Vladimir Putin. Limuzina aurus senat je namreč polna zahodnih komponent, saj so jo razvili v sodelovanju z zahodnimi podjetji, kakršni sta Porsche Engineering in Bosch. Aurusu sicer komponente dobavlja okoli 75 podjetij, med katerimi je veliko tujih. Aurusova tovarna sicer stagnira že dobro leto in v vsem času obstoja je proizvedla le nekaj primerkov limuzine senat, torej sankcije ne bodo zares vplivale nanjo.

Ukrepi Obstaja tudi drugačna pot do cenejšega goriva

Spreminjanje cest v muzeje

Kljub sankcijam lahko svoj sloviti kombi bučanko, ki je nastal leta 1965, izdeluje tudi UAZ. Ne more pa izdelovati bolj sodobnega terenca patriota, ki uporablja Boschevo elektroniko. Verjetno bi zmogel brez japonskih varnostnih vreč. Tudi AvtoGAZ bo imel težave s proizvodnjo svojega kombija gazelle, ki ga poganjajo Volkswagnovi in Cumminsovi dizli. Menjalnike sicer Rusi izdelujejo sami. Morda lahko dizelske motorje nadomestijo s starikavimi ruskimi, ki so te kombije poganjali nekoč. Ruske ceste bi se torej lahko kmalu spremenile v muzeje zastarele avtomobilske tehnike.

Foto: UAZ UAZ buchanka bučanka

Nekaj avtomobilov bi torej lahko še naprej izdelovali s starejšo tehnologijo ali pa s pomočjo sodobnih delov iz Kitajske. Kitajska, ki ukrajinske vojne še vedno noče imenovati z izrazom vojna, si obeta, da bo izkoristila priložnosti, ki jih ponuja odsotnost zahodnih avtomobilskih proizvajalcev. Na ruskem trgu sta trenutno najmočnejša kitajska proizvajalca Chery in Haval iz skupine Great Wall Group. Prodaja kitajskih avtomobilov v Rusiji se je sicer iz 42.700 leta 2020 lani potrojila na 122.800 avtomobilov. Kitajski proizvajalci v Rusiji odpirajo tudi svoje tovarne. Great Wall ima tovarno v Tuli v bližini Moskve, Geely pa avtomobile proizvaja v najzvestejši ruski zaveznici Belorusiji. Proizvodnjo v Rusiji vzpostavlja tudi Chery.

Izbrskali smo Top rabljeni, ki porabijo malo goriva

V vsakem primeru kaže, da je Rusija sicer vojaška velesila in velika proizvajalka surovin, ni pa avtomobilska velesila. Domače znamke namreč proizvajajo zastarele avtomobile, ki jih zaradi emisij denimo tudi v mirnem času ni bilo mogoče izvažati v Evropo. Lada se je z evropskega trga denimo dokončno umaknila leta 2019. Nekaj škode bodo sicer zaradi ustavitve proizvodnje in prodaje v Rusiji utrpele tudi zahodne znamke, Renault je v Rusiji denimo pred vojno prodal 12 odstotkov svojih vozil, Škoda pa 10 odstotkov, vendar pa bo kratko gotovo potegnila Rusija, ki se lahko vrne več avtomobilskih desetletij nazaj.

Foto: Aurus aurus senat

Preizkusi Neprebojne limuzine vedno bolj priljubljene

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 18

  • 21:50 26. Marec 2022.

    Morda lahko dimotorje nadomestijo s starikavimi ruskimi, ki so te kombije poganjali nekoč. Ruske ceste bi se torej lahko kmalu …

  • 20:47 26. Marec 2022.

    Sam res mi se moramo vprašati s čim se bomo vozili!!? Njihova Lada je za njihove razmere in potrebe večinskega …

  • 16:15 26. Marec 2022.

    Velike EU tovarne so že z začetkom covifa, izpad Kitajske proizvodnje preselile v Romunijo, Bolgarijo, Češko, dame so postavile lastne …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.