Avto
49 ogledov

Amarokov prestiž in uporabnost z oznako V6

Volkswagen Amarok
1/15
Saša Despot
Volkswagen amarok odslej najbolje opisuje kratica V6. Pickup je s prenovo odkrito posegel po suvovskih značilnostih, a ohranil tovorno in off-road uporabnost.

Pick-up amarok je eden redkih Volkswagnovih modelov znotraj gospodarskih vozil in širše, ki mu vsaj pri nas ne uspeva krojiti vrha prodajne lestvice. Veliko ima pri tem dejstvo, da je že od svojega začetka pred šestimi leti bolj kot katerikoli pick-up dotlej zagovarjal udobje notranjosti in vožnje, kar pa s seboj prinaša tudi višjo ceno. Od takrat se je v segmentu, ki pri nas letno znaša le kakih 300 vozil, ogromno spremenilo, saj so prišli novi tekmeci, stari pa so zamenjali generacije ali se konkretno prenovili. Tudi pri njih je postalo udobje zelo pomembno pri snubenju kupcev, še posebno pravnih oseb, ki potrebujejo zmogljive delavce, a radi s takšnim avtom izrazijo tudi svoj stas.

Postal je pravi premium pick-up

Prenovljeni amarok niti poslej  s konkurenco ne namerava voditi vnaprej izgubljene cenovne vojne, temveč bo še bolj odkrito igral na karto uporabnega prestiža, ki ga po novem pooseblja V6 motor, hkrati pa želi kupce z različnimi poudarki na udobju zvabiti tudi iz suvovske (še dražje) srenje. 
Oblikovne novosti prenovljenega amaroka niso tako številne, v oči najbolj pade predrugačen nos avtomobila z novo geometrijo svetil, ki pa bolj stopi do izraza pri različici z biksenonskimi žarometi (hm, kje je polni LED?).

Serijska platišča so večja, kar poudarja bolj športno naravo avta, vse zavore so po novem diskaste zasnove. Notranjost še naprej gradi na principu uporabnosti, kar pomeni zelo veliko odlagališč in funkcionalen delovni prostor, ki pa mu pridih modernosti daje novi barvni zaslon med merilniki ter sodobne kombinacije multimedije.

Celotna armatura je prenovljena in očem ter otipu prijaznejša, stopnjo višje v občutku udobja pa dvigujejo različna doplačila, med drugim električno nastavljiva prednja sedeža z ergonomskim certifikatom AGR.

Pri avtomatskem menjalniku volan dopolnjujeta obvolanski prestavni ročici. Nima pa 360-stopinjskega pogleda štirih kamer, ki mi je pri nissan navari zelo ugajal.

V6 in pospešek 7,9 sekunde

Redkokdaj je v središču prenove motor, a pri amaroku je dejansko tako. Prav vsak amarok bo odslej imel na nosu oznako V6. Štirivaljni dizel ni bil slab, a je bil še posebej na terenu premalo za to, kar zmore robustna zasnova amaroka. Zato so si pri Volkswagnu sposodili Audijev trilitrski motor iz Q7 in ga s številnimi predelavami in dodelavami, ki jih zahtevajo pravila namenske terenske uporabe, vgradili v nos amaroka.

Različice moči so tri, od 120 kW (163 KM), prek 150 kW (204 KM) do vrhunca s kar 165 kW (225 KM), s čimer amarok konkretno štrli iz povprečja pickupov. Dodatna valja sta enako kot zaradi prirastka moči pomembna zaradi izdatnega navora, ki je pri delovnih vlečnih vozilih še posebej pomemben. Pri najmočnejšem motorju ga je tako kar 550 Nm, hkrati pozna ta izpeljanka še overboost, ki za 10 sekund poveča moč na kar 180 kW (245 KM).

Več kot dvetonska gmota, ki naj bi bila namenjena gozdarjem, gradbenikom in podobnim terenskim uporabnikom, lahko tako švigne do sto kilometrov na uro že po 7,9 sekunde! Prejšnji amarok z biturbo dvolitrskim dizlom (132 kW/180 KM) je denimo za isti dosežek potreboval skoraj tri sekunde dlje.

Da pa ostaja amarok lahko tudi pravo terensko vozilo, skrbi dopolnjen štirikolesni pogon. Na progi za motokros pri Žireh smo preizkusili prazno in z 800 kilogrami obteženo vozilo (najmočnejša različica s serijskim 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom). Amarok je v programu off-road skoraj docela prevzel vajeti spopadanja z blatom, strmimi vzponi, plazenjem med spusti ter bočnimi nakloni (vozniku dejansko preostane le še iskanje optimalnega oprijema in linije. 

Za doplačilo sredinski zapori diferenciala lahko družbo dela še popolna zapora zadnjega diferenciala. Pri avtomatskemu menjalniku (klasičen pretvornik navora) je štirikolesni pogon avtomatsko priklopljiv, v različici z ročnim menjalnikom pa mora prednji kolesni par prek gumba priklopiti voznik. 

Amarok se zelo dobro spozna tudi na tovorni del posla, saj ima najširši keson med tekmeci, ki omogoča prečno nalaganje palet. Nov motor mu je tudi precej izboljšal vlečne sposobnosti, sedaj si lahko priklopi do 3,5 tone bremena. 

Najdražji in za zdaj najprestižnejši

Amarok bo v Evropi na prodaj le še v različici z dvojno kabino. Opremska nivoja sta comfortline in highline. Kombinacija prvega in 120-kilovatnega V6 z 2WD pogonom bo na voljo prihodnje leto in sicer za 32.911 evrov (z DDV), 4x4 pogon bo za dva tisočaka dražji. Pri 150-kilovatni različici (po ceniku od 37.015 evrov) je štirikolesni pogon serijski, opcija pa je tudi že avtomatski menjalnik. Oprema highline z izdatnejšo žlico udobja stane 2.900 evrov več, vrhunec pa je 165-kilovatni amarok, pri katerem sta highline oprema in avtomatski menjalnik serijska. Ocenjen je na 42.723 evrov.

Pri Volkswagnu ocenjujejo, da so s tako postavljenimi cenami za kakih 15 odstotkov nad prvakom razreda fordom rangerjem. Tudi zato na na leto pričakujejo nekako med 30 in 60 prodanih amarokov. Zanimivo pa bo videti, ko se bo med pickupe vmešal še Mercedes-Benz s svojo različico premium delavca.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.