Službe za pomoč voznikom poleti opravijo celo več intervencij zaradi okvar kot pozimi, seznam potencialnih razlogov za klic na pomoč pa je obsežen. Nasvetov in navodil, kako se ljudje in tudi naše domače živali zaščitimo pred posledicami vročinskega vala, je veliko, nihče pa nas ne opozarja na posledice hude vročine na avtomobile.
Te so lahko resne. Britanski avtomobilski klub RAC med vročinskimi vali opravi kar 20 do 30 odstotkov več intervencij kot sicer, o povečanem povpraševanju po pomoči na cesti pa poročajo tudi iz hrvaškega avtokluba HAK. Njihovi partnerji julija in avgusta povprečno opravijo več kot 250 intervencij na mesec.

Akumulator se ne pokvari le pozimi
Kot pozimi so tudi poleti okvaram najbolj izpostavljeni akumulatorji. Nizkonapetostni akumulatorji namreč niso hlajeni. Poleti, ko se visokim zunanjim temperaturam pridruži še segrevanje zaradi polnjenja in praznjenja, lahko elektrolit izhlapi in izpostavi elektrode, s tem pa se pospeši proces nastajanja oblog. Poleg tega je poleti lahko zaradi zahtevnih odjemalcev, kakršna je klimatska naprava, tudi alternator dodatno obremenjen in ne polni več akumulatorja.
Poleti so na udaru zaradi razbeljenega asfalta tudi gume. Težave se lahko pokažejo predvsem med dolgimi vožnjami na dopust. Če je guma stara, lahko visoke temperature močno pospešijo njeno razpadanje. K temu dodatno pripomore še neustrezen zračni tlak. Večina gum eksplodira ravno poleti, neustrezni tlak pa lahko povzroči tudi pretirano obrabo ter dodatno segrevanje gume.

Nevarnost pregretja
Poleti še bolj do izraza kot sicer pride tudi nivo hladilne tekočine, ki je ključna za hlajenje motorja. Če v sistemu ni dovolj hladilne tekočine, se lahko motor pregreje in pokvari. Kritična je predvsem mestna gneča. Motor se bo namreč prej pregrel, če v gneči dela v prostem teku, okoliški zrak pa je pretopel za učinkovito hlajenje.
Motorno olje je sicer pozimi ključno za čim boljše podmazovanje motorja tudi po hladnem zagonu, vendar so dejansko visoke poletne temperature tiste, ki zmanjšujejo njegovo kakovost. Najbolj je izpostavljeno ob pregrevanju motorja v gneči ali pa med hitro vožnjo, ko se motor lahko tudi zelo ogreje.

Visoke temperature močno obremenijo tudi druge sklope, denimo zavore, sklopke in elektroniko. Tudi gorivo je zaradi visokih temperatur bolj redko in hitreje hlapi, zato se lahko poveča tudi poraba oziroma izguba goriva.
Neposredno obsevanje z ultravijoličnimi žarki lahko karoserijski lak segreje in izsuši (tako kot našo kožo) in lahko povzroči, da razpoka. Zaradi UV žarkov lahko zbledijo tudi barve, povzročijo pa lahko tudi poškodbe usnja in plastike v kabini. Poleg tega lahko temperatura v notranjosti avtomobila zaradi učinka tople grede izjemno naraste.
Zato avto, če je le mogoče, parkirajmo v senco, koristno pa je s prevlekami zaščititi tudi sedeže. Dobra je tudi investicija v poceni ščitnik, ki bo vetrobransko steklo zavaroval pred neposrednim obsevanjem s sončnimi žarki.- Če je možno, okna pustite malce odprta, saj bo tako lahko vroč zrak uhajal iz kabine.