Lidar, kakršnega ima denimo volvo EX 90, najdemo pa ga na številnih drugih sodobnih avtomobilih, s pomočjo infrardečega laserskega žarka preiskuje okolico vozila. Volvo EX90 ga ima na strehi v značilni grbi nad vetrobranskim steklom. Sega do 250 metrov daleč, uporabljajo ga napredni asistenčni sistemi, ključen pa je tudi pri razvoju avtonomnih vozil.
Pred časom se je na družbenih omrežjih pojavil video posnetek, v katerem je uporabnik opozoril na trajno poškodbo kamere na njegovem telefonu iPhone 16 pro max. Na posnetku je mogoče videti obarvane točke in pokvarjene "piksle", ki kažejo na fizično poškodbo tipala. Težava je še posebno poudarjena ob uporabi teleobjektiva z manjšim vidnim kotom, zaradi katerega žarek prizadene še večji delež površine.
Portal SlashGear pojasnjuje, da gre za resno težavo, do katere lahko pride celo v primeru, da je fotografsko tipalo le kratek čas izpostavljeno žarku zgoščene infrardeče svetlobe. Težave se zavedajo tudi pri Volvu, pri katerem so opozorilo vključili tudi v navodila za uporabo.
Pri portalu TheDrive pa pojasnjujejo, da lidarji sicer ustrezajo varnostnim merilom za človeške oči, vendar pa so lahko nevarni za občutljiva elektronska tipala predvsem na kratkih razdaljah in zaradi močne oddane svetlobe.
To pomeni, da morajo tisti, ki fotografirajo avtomobil, biti previdni, izogibati pa se morajo predvsem bližinskim posnetkom lidarja. Zadevo lahko sicer preprosto rešijo tako, da lidar fotografirajo, ko je avtomobil ugasnjen in je tudi lidar neaktiven.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Če kuri foto tipala, potem je nevaren tudi za oči! Poleg tega bo skuril zadnje kamere ko bovozil za avtonomnimi avti npr. Teslo. Bodo tožbe padale!