Avto
4612 ogledov

Avto za zahtevne, posebne in tehnološko napredne

Mazda 3
1/20
Saša Despot
Lepotica nižjega srednjega razreda, kjer je že osnovna oprema tako bogata, da skoraj ne potrebuje popravkov? Da, prišla je k nam.

Z mazdo3 smo se na Žurnalu še nedavno prvič družili na mednarodni dinamični predstavitvi, sedaj pa je ta za razmeroma majhno japonsko znamko tako pomemben model že prišel v Slovenijo. Gre za dragoceno popestritev razreda kombilimuzin nižjega srednjega razreda in za še en model več, ki odkrito izziva premijske znamke, češ, kaj pa vi za konkretno višjo ceno sploh zmorete več od mene?

Mazda 3 Končno za volanom Avto Prva vožnja: Nova mazda3, ali kaj še preostane vozilom v golfovem razredu?

Mazda3 se bo tako kot njena predhodnica prodajala v dveh karoserijskih izpeljankah, poleg omenjene kombilimuzine še kot za deset centimetrov daljša limuzina. Evropskih kapric zaradi globalnega pogleda na svojo prodajo in stroške niso uslišali, karavana torej še naprej ne bo.

Druga generacija oblike z le malo ostrimi linijami

Obe različici izhajata iz posodobljenega in tudi nagrajenega oblikovalskega jezika Kodo druge generacije, kjer je osnovno vodilo "manj je več". Pri trojki se to jasno odraža pri mehkih linijah na karoseriji brez izrazitih ostrih robov. A kljub njihovemu manku deluje avto zelo dinamično, saj ga krasi nizek in širok nos z veliko motorno masko in kupejevsko razpeta streha z visokimi vratnimi stranicami. Pri kombilimuzini je izrazit masiven C stebriček, medtem ko se limuzina bolj klasično spusti proti zadku. Ob pogledu na prednji del se zdi, kot da avtu nekaj manjka, saj ni nikjer ločenih smerokazov, vstopišč zraka, še niti meglenk ne. Tudi zadnji del je čist z zelo všečno podobo okroglih luči, tako značilnih že za več generacij trojk. 

Mazda CX-30 Avto Mazda predstavila povsem novi SUV

Podobna filozija kraljuje v notranjosti, v njenem središču pa je voznik oziroma voznica. Pred enim najlepših volanov v serijskih vozilih ta hip je postavljena zelo čista armaturna plošča, ki se je - to si že upam zapisati - človek ne bo naveličal še niti po dolgih letih. Ravno prav potez, ravno prava izbira materialov, po prvem občutku pa tudi dobra kakovost izdelave. V katerem izmed elementov precej spominja na Audijeve modele, recimo po izrazito kakovostnih stikalih klimatske naprave ali HMI vmesniku. A za razliko od Audija, kjer tako kot še pri marsikateri drugi (premijski) znamki ne zamudijo priložnosti, da ne bi z različnimi tehničnimi rešitvami dajali potnikom vedeti, kaj vse da znajo, se zdi pri mazdi3 vse skupaj kar nekoliko zadržano, intimno, sramežljivo. Čeprav zopet - ničesar ne manjka. 

Mazda 3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Voznik "ravno prav" informacij spremlja prek serijskega HUD barvnega zaslona na vetrobranskem steklu, prek 7-palčnega digitalnega prilagodljivega zaslona "merilnikov" ali prek serijskega 8,8 palčnega zaslona, ki je našel prefinjeno mesto na sredinskem grebenu armaturne plošče. Vsebinsko in grafično povsem nov vmesnik ne govori slovensko, kar je gotovo kritika, je pa zato pridobil pri prijaznosti glasovnega izbiranja in razširitvi funkcij, seveda sta vključena tudi Apple Car Play ali Android Auto, pa tudi DAB radijski sprejemnik.

Za doplačilo oziroma v višjih stopnjah opreme pa pride poleg še vrhunski Bose zvok, za katerega so njihovi strokovnjaki sploh prvič pri kateremkoli serijskem avtu vgradili zvočnike v karoserijo avta in ne v stranska vrata. S tem so dosegli še bolj čist in izrazit zvok nizkih tonov. 

Pri Mazdi zelo poudarjajo sedenje, ki naj bi zaradi maksimalne podpore telesu poskrbelo za spočitost potnikov ob koncu vožnje. Prvi vtis iz zadnje klopi je, da je razmeroma dovolj prostora za noge, kar gre zasluga precej podaljšanemu medosju, tistima zadaj pa utegne v ovinkih med nagibanjem zmanjkovati prostora za glavo. Limuzina ima večji prtljažnik od kombilimuzine.

Mazda 3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Trije motorji, vsak zase nekaj posebnega

Mazda3 prinaša v serijski avtomobilski svet revolucijo, ki se bo imenovala Skyactiv-X. Gre za princip dvojnega delovanja sicer bencinskega motorja, ki pa je sposoben med manjšimi obremenitvami in zaradi visoke kompresije delovati v nadzorovanem "dizelskem" režimu brez pomoči vžigalne svečke. S tem obljublja najboljše iz obeh svetov - poskočnost bencinarjev in varčnost dizlov. Prve avtomobile s to tehnologijo, ki bodo imeli 133 kW (181 KM), pričakujemo v drugi polovici leta. 

Velika večina mazd3 bo sicer tako kot doslej imela vgrajen "vstopni" dvolitrski atmosferski bencinski motor (Skyactiv-G), ki pa je bil nekoliko dodelan in ima po novem 90 kW (122 KM). Posebnost tega motorja je sistem mehkega hibrida, saj pri pogonu nekoliko pomaga starter generator, priklopljen na 24-voltno omrežje.

Le zelo majhen delež trojk naj bi se prodal z novim 1,8-litrskim dizlom (Skyactiv-D), ki pomeni nadomestek hkrati za 2,2- in 1,5-litrska dizla. Novi motor ima 85 kW (116 KM), predpisane okolijske standarde pa dosega brez potrebe po uporabi adblue dodatka. 

Mazda6 Avto Test: Mazda6: dobra kupčija

Serijska asistenca po meri veliko dražjih vozil

Mazda3 zagotovo štrli (visoko) izven povprečja glede serijske opremljenosti, saj prav poseben poudarek dajejo temu, da bi vsak kupec dobil glavnino asistenčnih sistemov brez doplačil. Tako bo vsaka trojka imela polne LED žaromete z avtomatskim preklapljanjem med dolgimi in zasenčenin snopom, pa radarski tempomat, asistenta za zastoje, asistenta za mrtve kote in ohranjanje voznega pasu, prepoznavo znakov z ISA prilagajenjem hitrosti, nadzor zbranosti voznika prek notranje kamere ... 

Osnovna serijska oprema je torej že sedaj po vsebini nekako na nivoju, ki so jo doslej imeli paketi opreme revolution ali revolution top z vrha cenovne ponudbe, ki pa so bili med kupci najbolj priljubljeni.

Mazda je spremenila poimenovanje višjih nivojev opreme. Tako novi opremski paket Plus doda 18-palčna kolesa (serijska 16), dvopodročno klimo, ogrevanje prednjih sedežev, prednje parkirne senzorje, zadnjo kamero ... Vse skupaj je mogoče kombinirati s podpaketi s še več tehnike (360-stopinjski pogled kamer, opozorilo na prečni promet spredaj in zadaj, matrični žarometi ...) ali luksuza (usnje, elektrificirani sedeži ...).

Za prihajajoči Skyactiv-X motor bosta rezervirana posebna paketa opreme GT in GT plus, s katerima bo izražena njegova športna narava.

Mazda 3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cene za osnovno mazdo3 v beli barvi se začnejo s ceno 19.990 evrov za bencinski motor in 22.090 evrov za dizelskega. Skyactive-X bo imel ob bogatejši serijski opremi začetno ceno 23.090 evrov, kot edini bo na voljo s štirikolesnim pogonom. Za šeststopenjski avtomatski menjalnik je treba doplačati dva tisočaka, na voljo je pri vseh različicah motorjev in opreme. 

Po pričakovanju uvoznika bo večina različic opremljenih z dodatno opremo tako, da se bo cena gibala okoli 23 oziroma 24 tisoč evrov. Mazdin pristop k obliki, udobju, varnosti in ostali tehnologiji naj bi letos prepričal 300 kupcev iz Slovenije, prihodnje leto pa še kakšno tretjino več.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • beks 17:05 12.marec 2019.

    Kaj je tukaj za obliznit??? notranjost pusta, zadek ko alfa 147?

  • NeAnonimni 09:40 12.marec 2019.

    Bravo Japonci, napredni v vseh segmentih. Subaru, Mazda, Honda, Nissan, Toyota, vrhunski avti.

Sorodne novice