Z 29. novembrom 2026 bodo morala na novo razvita osebna in lahka gospodarska vozila ustrezati okoljskim merilom Euro 7, eno leto pozneje pa bodo razširjena na vsa novo registrirana vozila. Od leta 2028/29 bodo Euro 7 postopoma uveljavljali tudi za avtobuse in težke tovornjake.
V nasprotju s splošnim prepričanjem bodo z Euro 7 klasične emisijske omejitve le malce zaostrene. Večja razlika bo v postopkih meritev, saj bodo naprave po novem zaznavale tudi ultra majhne delce, ki so manjši od desetih nanometrov. Testiranje bo bolj natančno in daljše, da se bo lahko ugotovilo, kako čist avtomobil dejansko ostane med vsakdanjo uporabo.
Kot vse nove okoljske regulative, bodo tudi te podražile razvoj avtomobilov v Evropski uniji in dolgoročno prispevale k višanju njihovih cen. Po drugi strani morajo vozniki pričakovati strožje tehnične preglede. Trenutno namreč že potekajo razprave, da bi testiranje trdnih delcev v izpuhu dizelskih avtomobilov razširili na bencinske. V praksi to pomeni, da bi starejši avtomobili lahko pogosteje padli na tehničnih pregledih in zahtevali draga popravila.
Minimalna zahtevana življenjska doba baterij
Za visokonapetostne baterije električnih avtomobilov bodo prvič veljale zahteve o njihovi življenjski dobi. Baterije električnih in priključno hibridnih vozil bodo namreč morale po petih letih oziroma 100.000 prevoženih kilometrih ohraniti vsaj 80 odstotkov začetne kapacitete, po osmih letih ali 160.000 prevoženih kilometrih pa vsaj 72 odstotkov prvotne kapacitete.
Te zahteve so sicer manj zahtevne od zahtev glede izpušnih plinov avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Večina proizvajalcev namreč že zdaj ponuja podobna jamstva na visokonapetostne baterije. Vendar pa natančni regulativi običajni povečajo pritisk na proizvajalce vozil, da vgradijo najbolj kakovostne baterije, ki so na voljo.
Zavorni prah
Novi okoljski predpisi uvajajo tudi nove regulacije o izrabi zavor in gum. V začetku bodo veljale različne omejitve odvisno od pogonskega sklopa. Električni avtomobili bodo lahko na kilometer proizvedli tri miligrame zavornega prahu, avtomobili z drugimi pogonskimi sklopi pa sedem miligramov na kilometer. Od 1. januarja 2035 bo za vse avtomobile veljala omejitev tri miligrame na kilometer. V zvezi z obrabo gum, so bile v okviru Euro 7 za zdaj oblikovani testni in regulacijski okvirji, specifične omejitve pa še niso bile objavljene.
Končno nebo vsak siromak in klošar imel avto in bo manj gneče za parking
Evropa bo rešila svet. In pri tem sama sebe uničila.