Avto
7890 ogledov

Avtomobilska industrija drvi proti novi resni krizi

Parkirišče novi avti električni avtomobili proizvodnja Profimedia
Ozka grla v dobavni verigi elektromotorjev so skrb vzbujajoča za proizvajalce avtomobilov. Nemci opozarjajo, da bi se deli proizvodnje lahko kmalu ustavili.

Avtomobilska industrija in druge panoge drvijo proti resni krizi dobave pri izdelavi elektromotorjev, ki bi lahko imela podobno resne posledice kot kriza čipov v letih 2021 in 2022, piše spletni Automobilwoche. Razlog so nove kitajske izvozne omejitve za nekatere redke zemlje, ki so bistveni za izdelavo sodobnih elektromotorjev.

Kitajska je izvoz redkih zemelj iz Kitajske prekinila za mesec dni, na vidiku pa ni takojšnje rešitve. Kitajska nadzoruje 90 odstotkov svetovne proizvodnje trajnih magnetov. Prevladujoča sila države je enako visoka v vseh fazah predelave 17 znanih redkih zemelj.
Nemški spletni portal piše, da imajo proizvajalci avtomobilov in njihovi dobavitelji zaloge le še za nekaj tednov. "V štirih do šestih tednih bodo verjetno porabljene zadnje zaloge. Takrat bo treba ustaviti del proizvodnje," je za Automobilwoche povedal Christian Grimmelt, partner pri svetovalnem podjetju Berylls by AlixPartners, ki ne izključuje resnih posledic: "Ogrožen bi lahko bil razvoj elektromobilnosti v Evropi."

Proizvodnja Volkswagen, tovarna | Avtor: Profimedia Profimedia

Zaloge le do sredine junija

"Razmere so pravzaprav še resnejše kot med krizo čipov leta 2021; obstaja izjemno pomanjkanje in trenutno ni na vidiku nobenih alternativ," pravi Grimmelt. "Zelo nizke zaloge ustrezajo dejanski prepovedi izvoza." Ocenjuje se, da imajo dobavitelji prvega reda v EU in ZDA zaloge le za največ pet tednov. Skoraj ni več dokončanih modulov. "To pomeni, da bodo zaloge izčrpane do sredine junija, če se dobave do takrat ne bodo nadaljevale."

Magneti niso potrebni le za izdelavo elektromotorjev v vozilih. Električno podprti krmilni sistemi, senzorji, katalizatorji, zvočniki, klimatske naprave in veliki generatorji, kot so tisti, ki se uporabljajo v velikih vetrnih turbinah, prav tako zahtevajo te posebne magnete.

Med krizo čipov je morala avtomobilska industrija "skladiščiti" več deset tisoč nedokončanih vozil. Zaradi pomanjkanja je več proizvajalcev prešlo na opremljanje modelov z najvišjo maržo. Posledica je bila veliko pomanjkanje vozil, kar je povzročilo dolge čakalne dobe na nova vozila in visok skok cen rabljenih vozil.

Nakup avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Razlog za kitajsko prepoved izvoza redkih zemelj je tarifna vojna z Združenimi državami Amerije. Kitajska je v odgovor že decembra uvedla izvozne omejitve za galij, germanij in antimon, po novih ameriških carinah so sredi aprila omejitve sledile še za dodatnih sedem redkih zemeljskih surovin.

Potrebni so predvsem za izdelavo trajnih magnetov (NdFeB), ki se uporabljajo v sodobnih sinhronih elektromotorjih. Za izvoz teh materialov je zdaj treba posebno dovoljenje, ki je lahko izdano ali pa tudi ne.

"Kitajska tako izvaja ciljno usmerjene napade z velikim vplivom," pravi Beryllsov svetovalec Grimmelt. Žarek upanja so pogajanja med ZDA in Kitajsko v Ženevi. Tam sta se nasprotni stranki 12. maja dogovorili, da bosta uvedene carine za 90 dni znižali za 115 odstotkov. Ameriške carine se bodo zato začasno znižale s 145 na 30 odstotkov, kitajske carine na uvoz iz ZDA pa s 125 na 10 odstotkov. Vendar pa trenutno izvozne omejitve za redke elemente niso bile odpravljene.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • Katrinaao6654 16:33 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • blayo 11:04 20.maj 2025.

    Nobene krize ni, avtov je itak že zdaj preveč.

  • popokatopetl 09:15 20.maj 2025.

    Spet s prstom kažejo Kitajce. Ampak niso Kitajci uvedli globalizacije. In kdorkoli se zdaj gre carinske vojne, bi moral imet dve možganski celici, da bi tole predvidel in kaj ukrenil vnaprej. Vem da se nikoli ne da pomislit čisto na ...prikaži več vse, ampak ene stvari so bile očitne.