Adrian van Hooydonk je kot vodja oblikovanja pri BMW zamenjal Chrisa Bangla in postal najbolj iskano ime med oblikovalci. Preberite si ekskluziven intervju.
Bangle (Chris, op. p.) je prejšnji petek dokončno zapustil BMW, kar pomeni, da sem zdaj sam. Na srečo pa mi ni treba, tako kot tega ni bilo treba gospodu Banglu, vsega narediti sam. V proces oblikovanja pri BMW sem vpet že vrsto let, tako da so mi naloge, s katerimi se bomo spopadali v naslednjih nekaj letih, bolj ali manj znane.
V katero smer se bo zdaj gibala hišna oblikovalska filozofija?
S Chrisom sem tesno sodeloval predvsem zadnja štiri leta pri razvoju nove serije 7 in novega Z4 – oba tudi nakazujeta prihodnjo usmeritev znamke BMW.
Kaj pa druge znamke v lasti BMW; kako visoko na seznamu prednostnih nalog so te?
Miniju in rolls-royceu sem se šele začel posvečati, tako da je za konkretne informacije o njuni oblikovni prihodnosti še prezgodaj.
|
|
|
|
Van Hooydonk bo odločal, kakšen bo videz BMW-jev v prihodnje. © BMW |
|
Prevzel sem vodenje zelo dobre ekipe z več kot 400 oblikovalci. Poleg tega imamo zaradi položaja svoje blagovne znamke to srečo, da prošnje za delo nenehno pošiljajo oblikovalci z vsega sveta. Med njimi potem izberemo najboljše. Menim, da vodim ekipo najboljših oblikovalcev na svetu in da imamo na zalogi veliko zelo zanimivih idej.
V zadnjih letih je BMW veliko pozornosti posvečal razvoju tehnologij za zniževanje izpustov in porabe. Kako je to vplivalo na oblikovanje?
Po mojem mnenju je to za BMW pomenilo veliko konkurenčno prednost. Če pogledamo okoli sebe, vidimo veliko zelo dobrih avtomobilov, tudi z okoljevarstvenega vidika. Pri nas se zdaj med drugim ukvarjamo s tem, kako bi lahko vso tehnologijo, ki jo imamo na voljo, čim bolje izkoristili pri razvoju novih avtomobilov. Tak razvoj bo trajal nekoliko dlje, kot je običajno, a to ne pomeni, da vam prej ne bomo pokazali, kakšen bo videz izdelka.
Številne znamke so zaradi krize začasno ustavile razvoj nekaterih modelov. Je tako tudi pri vas?
Če povem po pravici, se poskušamo oblikovalci z zdajšnjim gospodarskim položajem obremenjevati čim manj, saj trenutno razvijamo avtomobile, ki bodo serijsko proizvodnjo dočakali leta 2012. Vsi seveda upamo, da bo kriza takrat le še medel spomin, kar pomeni, da želimo narediti kar najboljše avtomobile za čas po krizi. Bo pa, kot kaže, trenuten položaj pustil veliko posledic.
Kam se bo torej po vašem mnenju gibal razvoj?
V ospredje bodo po mojem mnenju po eni strani spet prišli manjši in lažji avtomobili (s tovrstnimi rešitvami se ukvarjamo predvsem z minijem), po drugi pa bo vedno večji poudarek na lažjih in ekološko manj obremenjujočih avtomobilih.