Avto
5535 ogledov

Bo Mitsubishi izdeloval avte v Novem mestu?

Mitsubishi logo Profimedia
V trenutnih razmerah se zdi scenarij proizvodnje avtov za Mitsubishi na Dolenjskem zelo verjeten.

Znamka Mitsubishi je na veliko presenečenje svoje trgovske mreže lani najavila, da v Evropi ne bo več lansirala novih modelov svojih vozil. Namesto tega bi se v skladu "z razdelitvijo ozemelj" znotraj alianse z Renaultom in Nissanom osredotočil predvsem na azijske, afriške in južnoameriške trge.

A zdaj so Japonci očitno nekoliko popravili svojo strategijo.

Po poročanju Automotive News bo Mitsubishi še naprej prisoten na evropskem trgu, vendar na svojevrsten način. Zanj bo avte oblikoval in lansiral kar Renault, kot edini lastni model bodo ohranili le križanca eclipse. Na ta način bodo Japonci ohranili blagovno znamko v Evropi z najnižjimi možnimi stroški.

Že leta 2023 naj bi Renault v svojih tovarnah v Evropi za Mitsubishi začel proizvajati dva sestrska modela, ki pa da bosta ohanila pristni Mitsubishijev DNK.

Čeprav Mitsubishi ni želel pojasniti, katera Renaultova modela bodo prevzeli za "preobleko", Automotive News piše, da gre zelo verjetno za clia in capturja, tudi zaradi dejstva, da sta oba že na razpolago s hibridnim pogonom. Oba izdelujejo na platformi CMF-B, ki jo poleg njiju že uporablja tudi novi dacia sandero.

Revoz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Revoz se sliši kot zelo verjetna lokacija za Mitsubishijev avto

In tukaj v zgodbo vstopa novomeški Revoz. Znano je, da je največja tovarna za proizvodnjo clia v turški Bursi, Novo mesto pa je na drugem mestu, medtem ko je v francoski Flins bolj kot ne rezerva na tretjem mestu, ker je osredotočen na proizvodnjo modela zoe.

Revoz bo imel v prihodnjem obdobju za razliko od Burse precej prostih proizvodnjih kapacitet, saj se bo ekskluzivna proizvodnja modela twingo leta 2024 dokončno zaključila, so za Žurnal24 pred časom potrdili v Novem mestu. Prav tako je že zapečatena usoda smarta forfour, ki je prihajal iz Revoza na isti liniji kot twingo. 

Twingo je v zadnjih letih zasedal še okoli polovico proizvodnih kapacitet v Revozu, medtem ko je na drugi strani primerno naraščala proizvodnja clia V. Za naslednji dve leti je mogoče na zahodnoevropskih trgih pričakovati še nadaljnje upadanje zanimanja za zdaj že sedem let starega twinga. Prostih kapacitet bo torej že čez tri leta veliko, v Revozu uradno še niso pojasnili, kako jih bodo zapolnili.

Ideja, da bi Renault v Revozu za Mitsubishi izdeloval model na osnovi clia, ima podlago. Najprej zaradi prostih kapacitet v sicer eni najbolj učinkovitih tovarn v lasti Renaulta. Zaradi številnih istih sestavnih delov znotraj platforme CMF-B bi bila proizvodnja cenejša in poenostavljena. Avtomobili dveh različnih znamk bi se lahko izdelovali na istih linijah, s čimer imajo v Revozu že bogate izkušnje.

Seveda smo za komentar in napovedi poprosili tudi Revoz, a odgovore še vedno pričakujemo.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • romy 12:34 12.marec 2021.

    Raje naj odidejo v Turčijo.Pri nas bo nemogoče dobiti delavca. Večina iz ZZRS,raje poseda in lenari,kot da dela za minimalca,žal.