Avto
8 ogledov

Bolj športna in cenejša

Lani je bila na avtomobilskem salonu v New Yorku za svetovni avtomobil leta razg Žurnal24 main
Trivratna mazda je pol leta po predstavitvi petvratne različice samozavestno zakorakala na trg, saj nudi enako količino vsebine in za 500 evrov nižjo ceno.
 

PLUSI, MINUSI:

Plusi: videz, vozne lastnosti, oprema, prostornost.

Minusi: plastična notranjost, nepregledni merilniki.

Hkrati se novinka od prvotne različice razlikuje po tem, da je bolj športna, prenaša pa tudi pomanjkljivosti, vendar lahko slednje naštejemo na prste ene roke. "Dvojka sport", kakor jo imenujejo pri Mazdi, nudi prvič v zgodovini tega modela tudi možnost trivratne izvedbe.

Trivratna različica ima tako še bolj strmo vzpenjajočo se bočno silhueto, ki zapira pogled potnikom na zadnji klopi, vendar ne toliko, da bi bilo to moteče. Malčica deluje všečno igrivo, po merah je ostala na ravni sestre, zato je med manjšimi v razredu, kjer se skoraj vsi po vrsti spogledujejo s štirimi metri dolžine. Od te meje je dvojka manjša za 10 centimetrov, vseeno pa na zadnji klopi ponuja dovolj prostora. Vstopanje v drugo vrsto žal ni najboljše.

Konkretna raven opreme
Voznikov delovni prostor je pregleden in urejen, malenkostna zamera gre preveč občutni plastičnosti osrednjega dela, ki bi lahko bil oblečen v imitacijo aluminija. Prednja sedeža po merah sodita v zlato sredino, pogrešali smo za odtenek več bočne opore in sredinski naslon za roko. Sicer dvojka razvaja z usnjenim volanskim obročem. Opreme je pri tem paketu opreme več kot dovolj, omenimo le serijski ESP-sistem in CD- in MP3-izmenjevalec za šest zgoščenk.
Poleg tega nudi dvojka sport še vso preostalo pasivno in aktivno varnost, na testih Euro-NCAP pa jo je "odnesla" s 34 točkami in petimi zvezdicami.

Preplastična notranjost
Dvojkine pomanjkljivosti se nanašajo na berljivost merilnikov, brez oklevanja bi se odrekli tistemu, ki prikazuje raven goriva. Slabše berljiv je tudi premajhen zaslon na avdio napravi, ki poslabša končno sliko sicer zelo dobro delujočega sistema.

Zaman boste iskali tudi merilnik zunanje temperature. Prtljažnik premore konkretnih 250 litrov, ni pa povečljiv s pomočjo pomične zadnje klopi, ob podiranju le-te tudi ne nastane ravna površina.


Poskočen motor

1,3-litrski bencinski agregat, ki smo ga preizkusili, premore sistem sekvenčnega odpiralnega časa ventilov (S-VT), kar mu zagotavlja zadostno moč in živahnost v vseh režimih delovanja.  Je zmogljivejši od obeh 1,3-litrašev, kar pomeni, da "pridela" največ 63 kW ali 89 KM in 122 Nm navora. Visokih vrtljajev se ne brani in rad poprime za delo, o kakšni nedohranjenosti pa je brezpredmetno govoriti.

Motor zadosti tudi v primestni vožnji, na daljših relacijah pa je dvojka tudi dovolj udoben potovalni malček. Zavore svojo nalogo tudi pri večjih obremenitvah dobro opravljajo, naveza motor-menjalnik-podvozje pa je prav tako med boljšimi.

Poraba se razlikuje v odvisnosti od voznikovih želja in potreb, testno povprečje je znašalo znosnih 7,1 litra. Cena je, kot že rečeno, 500 evrov nižja in znaša 13.490, kar prav tako predstavlja povprečje v tem razredu. Ostaja pa dejstvo, da zato nudi dovolj prostora tudi v drugi vrsti, prednjači pa pri opremi in voznih lastnostih.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.