Avto
17059 ogledov

Brez dlake na jeziku: Zato so se avtomobili podražili

Novi renault clio šeste generacije Gregor Prebil
Ob robu razkritja nove, šeste generacije clia, najbolje prodajanega avtomobila v Evropi in Sloveniji, smo se na dogodku IAA v Münchnu pogovarjali z vodjo prodaje pri Renaultu Ivanom Segalom. Odprli smo več tematik, od možnosti proizvodnje novega clia v Sloveniji, naraščanju cen avtomobilov in kitajskem znanju, ki ga pri novem twingu že unovčujejo pri Renaultu.

Skupaj s še nekaj tujimi novinarji sem imel priložnost na okrogli mizi spregovoriti z Ivanom Segalom, ki je od 1. julija 2024 direktor globalnih operacij in prodaje za znamko Renault. V tej vlogi poroča direktorju znamke Renault, Fabriceu Cambolivu, ki je bil prav tako prisoten ob razkritju nove, šeste generacije clia, s katerim imajo pri Renaultu velike načrte – pravijo mu kar super heroj.

Zakaj so hiteli spreminjati najbolj prodajano vozilo v Evropi?

Segalove naloge med drugim vključujejo izboljševanje dobičkonosnosti poslovanja ter vodstvo globalne prodaje novih vozil pod strategijo “Renaulution”, tako v Evropi kot na mednarodnem trgu. Za začetek smo se dotaknili prav strategije. Zakaj so pri cliu odločili za spremembe, če pa je to trenutno najbolj prodajano vozilo v Evropi ta hip? Spremembe so že na prvi pogled revolucionarne.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

"V vseh petih generacijah clia smo želeli gledati v prihodnost. Če na hitro spreminjajočem avtomobilskem trgu ne ukrepaš pravočasno, si hitro izločen. Razvili smo avto, s katerim smo pripravljeni na prihodnja leta, ki bodo polna izzivov. Pri cliu smo spremenili dizajn, saj čustva pri kupcih še vedno veliko štejejo. Izboljšali smo zmogljivosti motorja. Nova generacija hibrida je ukrojena v skladu s strogo zakonodajo v Evropi. Izboljšali smo povezljivost. To je bilo nujno, da bomo pridobili nove, mlade kupce in nujno, da bo avto konkurenčen v prihodnjih letih. Ne smemo si privoščiti luknje med generacijami, čeprav bomo peto generacijo v času prehoda še vedno proizvajali," pravi Segal.

Dodaja, da nimajo v dolgoročnih načrtih hkrati izdelovati pete in šeste generacije. Peto bodo začasno izdelovali tudi v Revozu, kjer je že skoraj vse pripravljeno na prihod električnega twinga, pri katerem so tudi na račun cene (ta še ni znana) pri Renaultu zelo samozavestni.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ali bo prostor za clia 6 tudi v Novem mestu?

Ker Revozove kapacitete v povezavi s twingom še niso obelodanili, smo Segalu postavili vprašanje, ali bo v Nove mestu prostor tudi za proizvodnjo novega clia? "V Revozu bo v določenem obdobju nastajal clio 5. To je normalen proces med različnimi generacijami vozil. Ne, nimamo načrtov po proizvodnji novega clia v Revozu. V naših načrtih za Slovenijo je twingo. Vemo, da se trg v Evropi spreminja zelo hitro. Naše tovarne so se sposobne prilagoditi, tudi čez noč, če bi se pokazale potrebe."

Renault twingo koncept | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Še preden smo do konca postavili vprašanje vezano na ceno novega clia, smo že dobili namig, da tega ne komunicirajo. Glede na številne tehnične novosti, napredek na področju povezljivosti in varnosti, bo clio težko ohranil trenutno ceno. Pri Renaultu sami pravijo, da je opremljen kot vozilo višjega C razreda. Zanimalo nas je, ali z njim še vedno ciljajo na prvo mesto v Evropi? 
Segala pravi: "Želimo nadaljevati uspešno pot predhodnikov. Verjamemo, da imamo lojalne kupce. Zagotovo v B segmentu, ob vseh regulacijah, ki jih zahteva EU, ni lahko obdržati podobne cene. Ista pravila glede standardne opreme veljajo za vse segmente, tako cenejša kot dražja vozila. Verjamemo, da bomo stranke obdržali. Samozavestni smo tudi zato, ker lahko vozila dobro prodajamo preko lizinga. Verjamemo, da clio s staranjem ne bo veliko izgubljal na vrednosti in bo ob plačevanju obroka za lizing prehod iz starega na novo vozilo lažji. Clio odlično ohranja vrednost. Zato smo veliko investirali v dizajn, v pogonski sistem. Ko kupcu omogočiš porabo bencina 3,9 l/100 km, je to zelo pomembno za ohranjanje vrednosti. In končno ima clio veliko tehnologije iz C segmenta, ima R link in Google. Z vsem naštetim bo odlično ohranjal vrednost tudi kot rabljeno vozilo."

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Na cene vplivajo napačne odločitve v Bruslju

Pri Renaultu so se zavzeli, da avtomobili spet postanejo cenovno dostopni, a je to ob vse strožjih regulativah in obveznih pripomočkih v vozilih težko ohranjati nizke cene, priznava sogovornik. Predvsem to velja za kompaktna vozila v segmentu A, ki je skoraj izginil iz trga, in tudi v segmentu B, kjer se za kupce poteguje clio. Segal pravi, da vozilo, kot je clio, ki v veliko primerih sploh ne zapelje na dolge poti, potrebuje manj obveznih pripomočkov, kot večja vozila, ki so v prvi vrsti namenjena za daljše vožnje in večje hitrosti. Novi clio ima vgrajenih 29 asistenčnih sistemov za pomoč v vožnji. "Obvezni sistemi, ki so jih predpisali uradniki v Bruslju, dražijo vozila. Ne rečem, da ne pripomorejo k varnosti, vendar pa nekaterih voznikom le redko pridejo prav. Vsak mali avto mora imeti na primer sistem za ohranjanje voznega pasu. Odlična funkcija na avtocesti, ampak, ali avto, s katerim se vsak dan peljete 10 ali 20 kilometrov daleč v službo, ta sistem v resnici potrebuje? Predpisi so podražili vozila. Prav tako so s piskanjem postali moteči za voznike. Zato bi bilo smiselno presoditi, kateri asistenčni sistemi bi morali biti obvezni za mala in kateri za večja vozila. Za nameček moramo proizvajalci avtomobilov razvijati še stikala za izklop motečih sistemov, kar dodano podraži vozila," je bil brez dlake na jeziku Segal.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kaj znajo Kitajci bolje kot mi v Evropi?

Posledično vozniki dlje časa obdržijo svoje stare avtomobile, kar paradoksalno škoduje okolju. "Če obdržite svoj stari renault clio 2, namesto, da bi na primer kupili novega clia 6, vsak dan povzročite 95 odstotkov več emisij," so v Münchnu opozorili pri Renaultu, kjer so najavili dodano vlaganje v izdelke in preobrazbo. Del te strategije je tudi pobiranje znanja od kitajskih partnerjev.

Renault je za razvoj novega twinga porabil vsega 22 mesecev. To mu je uspelo s pomočjo znanja kitajskih partnerjev, ki znajo električno vozilo razviti in proizvesti veliko hitreje kot proizvajalci vozil v Evropi. Kaj so se naučili od Kitajcev, smo vprašali Segala?
"Res je, twinga smo razvili s pomočjo kitajskih partnerjev. 21 do 22 mesecev razvoja je za nami. Od Kitajcev smo se naučili veliko, predvsem pa, kako hitreje razviti avto. Znanje, ki smo ga pridobili, bomo uporabili pri razvoju prihodnjih vozil. V prihodnosti bomo avtomobile razvili hitreje."

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kaj Kitajci počnejo bolje? Segal pravi: "Optimiziranje procesa – to znajo Kitajci narediti bolje. Proizvodnja poteka v izmenah, podobno kot pri nas. Vendar pa v izmenah delajo na Kitajskem vsi, ne le delavci v proizvodnji, tudi inženirji. Tam se delo nikoli ne konča. To pomeni tudi drugačno organizacijo dela in optimiziranje procesov. Znajo optimizirati proces, kako več ljudi dela kot eden in na ta način pohitrijo proces, kar privede do hitrejšega razvoja izdelka. Drugo, kar smo se naučili, je, ko nečesa na sestanku ne sprejmemo, ne čakamo na naslednji sestanek, ki je čez dva ali tri tedne. Na Kitajskem je razmišljanje drugačno. Oni težavo rešijo takoj. Čakanje je prepovedano."

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • DasAuto 12:50 21.september 2025.

    Pri kitajcih delajo vsi, pri nas pa od treh dalje nimaš supporta, ko kaj večjega crkne na liniji... Vsi enostavno rečejo ''bomo jutri dalje'', potem pa delavcem razpisujemo delavne sobote, ko jih ne bi bilo potreba...

  • atamama 09:52 21.september 2025.

    Tri leta nazaj so se vsi EU proizvajalci odločili povečati profitabilnost na račun količine. Npr. Clio je bila cena med 8-12 tisoč evri. Pa so enak model dvignili na 12 do 19 tisoč, za začetek popusti, danes dejstvo. Nekako če ...prikaži več preračunamo stroške proizvodnje brez razvoja je cena vozila z minimalnim profitom med 3 in 4 tisoč evri. OK, logistika, rezervni deli, garancije... ampak še vedno 5 tisoč preveč. Za info, ID3, ta trenutek na Kitajskem 15960Evrov, pa v Sloveniji?

  • rd2dmk2 09:31 21.september 2025.

    ja no so končno povedal pol resnice- v avtih je krama sama sebi namenjena . in potem ta bučk se hvali kolk bo avto obdržal ceno ker ima google. ha ! ko bo pa treba plačevat za vse te google ...prikaži več on garmine in 119 sisteme naročnine bo pa -- no kaj bo-- avto bo vrene nula- potem ko bo potekla tovarniška naročnina. ja ker bo prvo leto vse zastonj da boste padli na limanice.