Avto
26 ogledov

C4 picasso razgalil tehnologijo

Citroën C4 picasso
1/24
Citroën
Na zunaj je manjši od predhodnika, a vseeno je precej prostornejši. Čarovnija? Ne, nova generacija citroëna C4 picassoja. Tudi tehnološko je francoski kompaktni enoprostorec skočil daleč naprej.

Kot koncept technospace je bil predstavljen pred komaj mesecem dni v Ženevi, zadnje dni pa se je na spletu pojavilo več fotografij nezakamufliranega novega serijskega picassoja. Citroën je sedaj s kopico uradnih fotografij in detajli še uradno napovedal novinca, ki je za zdaj na voljo le v petsedežni izvedbi, medtem ko večjega grand C4 picassoja še pripravljajo.

Novincu meter v dolžino pokaže 443 centimetrov kar je štiri centimetre manj kot doslej. Je tudi nekoliko nižji. Vseeno pa so mu med razvojem precej zmanjšali prednji del, hkrati pa medosno razdaljo konkretno raztegnili, tako da sedaj ponuja za najmanj 40 litrov prostora več v prtljažniku (537 do 630 litrov ob pomični zadnji vrsti treh povsem ločenih sedežev), več je tudi prostora za potnike. Avtomobil, ki je narejen na novi PSA-jevi platfromi, je tudi konkretno lažji.

Pri obliki najprej seveda v oči pade precej avantgarden prednji del s tremi nivoji svetil, ki preseneti celo francoskega dizajna navajene oči. Boki in zadek so v tem pogledu bolj "normalni", zadnja LED svetila dajejo 3D vtis.

Notranjost je prav tako avantgardna, po tej plati je C4 picasso gotovo bolj kot predhodniku podoben luksuznim citroënom iz preteklosti. Na sredini namreč kraljujeta dva velika digitalna zaslona, občutljiva na dotik. Zgornji sedempalčni je namenjen prikazovanju in nastavljanju vseh pomembnih parametrov za vožnjo, spodnji kar 12-palčni pa je namenjen "obdelavi" najrazličnejših podatkov o vozilu, infotainmentu, povezljivosti ... Da, celo lastno fotografijo ozadja si lahko omislite. Ni čudno, da tovarna za spodnji zaslon uporablja tako modno poimenovanje "tablica." Tudi na "klasično" udobje niso pozabili, obloge in sedeži so lahko po želji zelo luksuzno ukrojeni.

Tu so po želji še aktivni tempomat, veliko zenith vetrobransko steklo, parkirni sistem s štirimi kamerami (t. i. ptičji pogled), samodejno parkiranje ...

Citroën pravi, da je po njihovih meritvah C4 picasso prvi kompaktni enoprostorec, ki je prišel pod mejo 100 gramov izpusta CO2 na kilometer. To mu uspeva z e-HDi motorjem (68 kW/92 KM) z robotiziranim menjalnikom, ki da na 100 kilometrov porabi 3,8 litra goriva in ima izpust 98 gramov. Motornih različic je sicer skupno šest, od tega dve bencinski. Menjalniki so odvisno od motorja ročna pet- in šeststopenjski ter robotizirani šeststopenjski, ki so ga temeljito prenovili in naj bi bil sedaj precej bolj prilagojen na različne vozne situacije.

Na cene in natančen datum prihoda k nam bo treba še malce počakati.

Komentarjev 1
  • puys 08:09 03.april 2013.

    Zelo soliden dizajn za Francoza. A so dobili kakega Nemca v razvijalsko ekipo? :) Luči so definitivno spičili VWju.