Državne subvencije za električna vozila. Kdaj jih je treba vračati in koliko je bilo vrnjenih? Na Eko skladu točnih številk nismo uspeli dobiti, smo pa neuradno izvedeli, da so v času, ko so bili pristojni za dodeljevanje subvencij za nakup električnih vozil, prejeli vračilo subvencij za približno pet vozil, kar je izjemno majhen odstotek (0,002 odstotka), če vemo, da so izplačali okoli 3000 subvencij.
Kdo je vračal subvencijo?
Neuradno nam je uspelo izvedeti, da je šlo za primere, ko stranke niso bile zadovoljne z vozilom ter za uničujoče poplave avgusta 2023. Eko sklad na bi v času, ko so bili pristojni za izdajo subvencij za električne avtomobile, do danes, imeli približno pet primerov, ko so prvi lastniki električnih vozil morali vračati subvencije. Zelo podobna zgodba je tudi na Borzenu, kjer pa so v dobrem letu, odkar so pristojni, vendarle zaznali malenkost več vrnjenih subvencij.
"Odkar (julij 2024) smo na Borzenu prevzeli dodeljevanje subvencij za e-mobilnost, smo dobili vrnitev 10 subvencij, glavna razloga pa sta bila prodaja vozila in odjava iz prometa zaradi popolnega uničenja vozila," so za nas pojasnili na Borzenu.
Vozniki se javijo sami
Je pa zanimivo, da so se vsi lastniki električnih vozil, ki so subvencijo vrnili, Eko skladu javili sami. Eko sklad namreč sistema, ki bi jih avtomatsko obveščal, nima. Kot nam je še uspelo izvedeti, bo Eko sklad v prihodnje najverjetneje izvajal naključno preverbo subvencioniranih vozil, torej ali je prejemnik subvencije v obdobju dveh let še vedno lastnik vozila, za katero je bila (glede na VIN številko) izdana subvencija.
Kot so za nas pojasnili na Eko skladu, bi bilo utopično pričakovati, da bi Eko sklad preveril vsako vozilo, za katero je bila izdana subvencija – teh je bilo okoli 3000 –, saj imajo za kaj takšnega premalo ljudi. Preverba namreč ni preprosta, saj je potreben vnos številnih podatkov o lastniku oziroma vozilu.
Zelo podobne odgovore kot na Eko skladu smo dobili tudi na Borzenu, ki je prevzel dodeljevanje subvencij za električna vozila julija 2024. "Če pride do popolnega uničenja vozila, zaradi česar ga zavarovalnica razglasi za nepopravljivo, posledično pa se vozilo odjavi iz prometa, mora prejemnik subvencije le-to vrniti, saj ne izpolnjuje več pogoja obvezne registracije vozila še dve leti po prejemu subvencije (oz. tri leta po prejemu po javnem pozivu, objavljenem 8. 8. 2025)," so za Žurnal24 dejali na Borzenu.
Vračilo ni potrebno, če vam avto razbije nekdo drug, toda pozor ...
Na Borzenu so za Žurnal24 izpostavili tudi to, da pri vračilu subvencij velja izjema, in sicer, če "prejemnik z materialnimi dokazi izkaže, da vozila zaradi okoliščin, ki niso na njegovi strani (npr. popolna škoda zaradi nesreče po krivdi drugega udeleženca), ni več mogoče ponovno prijaviti v promet".
Kot so pojasnili za Žurnal24, v takem primeru subvencije prejemniku ni treba vračati, prejemnik subvencije pa je dolžan v roku 8 dni po nastanku dogodka obvestiti Borzen o okoliščinah in predložiti ustrezna dokazila. Če tega ne stori, mora subvencijo vrniti.
"Če lastnik po nezgodi vozilo popravi, vozilo ostane registrirano in tehnično brezhibno, prejemnik ni dolžan vračati subvencije," so še pojasnili za naš medij.
dezurni@styria-media.si
Informacijska kamena doba. Za 3000 VIN št. potrebuješ 5 sekund. Če na Borzenu ne vidijo druge rešitve, kot da bi za to delo zaposlovali ljudi, lahko svojih 3.000 VIN številk vsaj vpišejo v 'Mojo garažo' v okviru portala Avtolog.si, ki… ...prikaži več ga upravlja AMZS, in bodo prihranili 3 delovna mesta za vsakokratno ročno vpisovanje VIN. Še enostavneje je, da se z AMZS ali avtoDNA dogovorijo, da jim dopišejo programski modul, ki jih bo samodejno obveščal o spremembi št lastnikov vozila v njihovi 'garaži'.