Avto
2710 ogledov

Če znaš zamenjati olje, ni nujno, da znaš zamenjati tudi steklo

Carglass tekmovanje menjava stekel
1/13
Andrej Leban
Trik, kako boste v delavnici prepoznali vrhunskega strokovnjaka za menjavo stekla? Tako, da bo z vami najprej preveril nadomestno steklo ...

Trije fantje v črnem so se v beli čisti delavnici vrteli vsak okoli svojega avtomobila. Vsi avti so bili istega modela, mojstri, oblečeni v enake obleke, pa so imeli na razpolago enako orodje. Po občutku zunanjega opazovalca so počeli povsem iste stvari.

Kot senca so jim sledili trije sodniki v rdečem iz tujine in pridno beležili dobesedno vsak korak v postopku menjave vetrobranskega stekla. Je preveril nadomestno steklo? In popisal predhodne poškodbe na avtu? Ali je bilo med pripravo orodja in nadomestnega stekla vse opravljeno pravilno? Je bil varovalni salotejp prav nameščen? Okvir karoserije decentno očiščen starega lepila? Roka orodja za namestitev stekla prisesana na idealno mesto? Roke brisalcev in armaturna plošča pravilno zaščiteni? Kako debel sloj lepila je bil uporabljen? ...

Na videz nepomembne nianse dejansko ločijo med kvalitetno in slabo opravljeno storitvijo, ki ima lahko usodne posledice na vožnjo in pri sposobnostih avta, da prepreči nesrečo ali vsaj ustrezno zavaruje potnike.

Vetrobransko steklo zagotavlja kar okoli tretjino karoserijske stabilnosti celotnega avtomobila. In ko steklo enkrat poči, ohrani komaj še polovico te trdnosti, hkrati pa lahko že manjša poškodba zelo moti pogled na cesto, še posebej v bleščavih okoliščinah, kar je seveda kršitev temeljnega pogoj varne vožnje.

Poškodovanega stekla ni treba vedno menjati, pri manjših poškodbah je v večini primerov dovolj že postopek, s katerim mojster napolni poškodbo s posebno smolo. Je pa z odlašanjem sanacije možnost, da bo majhna razpoka postala velika, zelo visoka.

Carglass tekmovanje menjava stekel | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Carglass tekmovanje menjava stekel | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Isti človek kot menja olje naj še menja steklo?

Danes je težko biti mojster za vse in tudi menjava stekel ni nobena izjema.

Nove tehnike pri umestitvi stekla v avto (modeli brez stranskih letvic, z letvicami, položaj brisalcev ...), novi materiali, boljša lepila, ki potrebujejo manj nanosa, nova orodja ...

Na avtomobilska stekla pa je v zadnjih letih močno vplival še razvoj različnih varnostnih sistemov. Če je imel povprečen avto pred 10 leti pod vetrobranskim steklom kvečjemu senzor za dež ali za svetlobo, pa danes že pri malih avtih lahko tam najdemo vsaj še kamero ali pa LIDAR senzorje za AEB.

Nekatere znamke (Volvo, Mercedes ...) poleg statičnega obvezno potrebujejo še dinamični test.

In po vsaki menjavi stekla je treba te sisteme na novo natančno umeriti s posebnim postopkom in napravami. Nekatere znamke (Volvo, Mercedes ...) poleg statičnega obvezno potrebujejo še dinamični test. Pri namestitvi stekla (in s tem položaja senzorjev) namreč vsak milimeter bolj v levo ali v desno v realnem prometu na cesti premakne "vid" avta v daljavo - lahko celo za več metrov! 

Si v tej situaciji predstavljate nekoga, katerega osnovna dnevna dejavnost v delavnici je menjava olja in filtrov, da morda dvakrat ali trikrat na leto opraviti še menjavo stekla? Na kakovosten način, seveda.

In sedaj še ključni podatek - ni ga še tako izkušenega mojstra na svetu, ki bi steklo dvakrat zapored namestil na do milimetra isti položaj kot včeraj ali celo povsem enako, kot ga je namestil robot v tovarni.

Carglass tekmovanje menjava stekel | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Carglass tekmovanje menjava stekel | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Tekmovanje, od katerega imajo koristi tudi vozniki

Slovenska podružnica Carglassa je verjetno najbolj znana po specializirani sanaciji in menjavi stekel, saj jih na leto pri nas zamenjajo pri kar 16 tisoč najrazličnejših vozilih. Ker so del globalnega podjetja Belron, imajo dostop do najnovejših orodij in znanja o zadnjih modelih avtov. Celo delovni pult z orodjem je v Sloveniji urejen na povsem isti način, kot recimo v Nemčiji, ZDA ali v Avstraliji. 

V slovenskih podružnicah Carglassa so lani med vsemi menjavami vetrobranskih stekel pri avtih imeli le okoli štiri odstotke primerov, kjer je bila potrebna tudi kalibracija ADAS sistemov (AEB, LKAS ...).

Letos je ta odstotek narasel že na osem odstotkov, v prihodnjih letih se bo strma rast zaradi vse več takšnih sistemov v novejših avtih le še povečevala.

Da pa mojstri ohranjajo oziroma še nadgrajujejo "kondicijo," poleg stalnega izpopolnjevanja pri podjetju skrbijo tudi z zanimivim tekmovanjem, ki doseže vrhunec na vsaki dve leti, vsakič v drugi državi. Spomladi  prihodnje leto se bo tekmovanje "Best of Belron"  odvijalo v španski Barceloni, na njem pa se bodo pomerili najboljši posameznike iz vsake države, kjer ima Carglass oziroma matični Belron svoja predstavništva.

Kako resno v nekaterih državah jemljejo ta tekmovanja, priča podatek, da nekateri tekmovalci več mesecev pred tekmovanjem sploh ne opravljajo več dela v delavnicah. Namesto tega vsak dan vadijo in trenirajo samo še na avtomobilskem modelu, ki bo uporabljen tudi v finalu.

Eden iz trojice najbolje sledil postopku s 13 milijoni podlage

V Sloveniji je predizbor slovenskega predstavnika pred kratkim potekal v Carglassovi poslovalnici v Celju. Na podlagi predhodnih rednih internih ocenjevanj je bila izbrana trojica serviserjev, ki se je med seboj pomerila v različnih nalogah servisiranja stekel pri avtu, od popravila manjših poškodb do kalibracije ADAS sistemov. Pokazati so morali tudi veliko teoretičnega znanja. Vrhunec tekmovanja pa je bil celoten postopek zamenjave preveč poškodovanega vetrobranskega stekla, ki ga mojster zaradi posebnega orodja lahko opravi čisto sam.

Med seboj so se pomerili Andrej Zavšek, Boštjan Ornik in Boštjan Lebar. Na koncu se je za najboljšega izkazal Zavšek, saj se je na vseh področjih najbolj pazil na najmanjše podrobnosti in se v celoti držal sosledja postopka, sestavljenega iz več deset korakov, kot ga predpisuje Belron Way of fitting. Tega so natančno razvili in ga še izpopolnjujejo na podlagi 13 milijonov menjav stekel, kolikor jih njihovi mojstri opravijo vsako leto po svetu. 

Svoje pri določitvi slovenskega zmagovalca je seveda dodal še skupni čas menjave.

Carglass tekmovanje menjava stekel | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Imeti bodo morali celo števec korakov

Kako strog je ocenjevalni kriterij, ni pomembno le pri milimetrski natančnosti pri nameščanju, ampak denimo tudi, ali se že čisto na začetku postopka mojster skupaj s stranko prepriča, da ima pred seboj sploh pravo nadomestno steklo. Če to ugotovi šele kasneje, celo ko že vzame ven odsluženo steklo, seveda to pomeni izgubo v času in denarju.

Na finalu v Barceloni pa bodo imeli tekmovalci nameščen celo števec korakov, ki jih bodo naredili pri smukanju okoli avta med menjavo stekla.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • dingcuzna 09:30 25.december 2019.

    https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • blogcermumb 05:17 25.december 2019.

    https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • brinapbrow 22:18 24.december 2019.

    https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks