Avto
16 ogledov

Clio III dobil nov zagon

Clio je v treh generacijah in osemnajstih letih prepričal že več kot 10 milijono
1/36
Žurnal24 main
Clio tretje generacije je prešel skozi prvo prenovo ali kot mu avtomobilistični novinarji pravimo, facelift. Z njim so pri Renaultu odločeni modelu clio dati nov zagon za boj s konkurenco, predvsem pa želijo zaradi krize še izboljšati prodajne številke.

Nenazadnje tudi zato, ker je segment, v katerem se nahaja, dobil dodaten zagon zaradi stanja, v katerem so vsa svetovna gospodarstva. Izboljšave so poleg spremenjene zunanje podobe v slogu nove hišne filozofije doletele še notranje materiale in kakovost izdelave, nekaj novega je tudi pri motorjih, omeniti pa je treba novo različico GT, še bolj športnega RS ter še prostornejšega grandtourja.

Oblika po vzoru megana
Kot se za tovrstno prenovo spodobi, so oblikovalci malenkostno zavihali rokave in cliu zategnili gubico ali dve, ki sta v treh letih mogoče nastali, pri tem pa so se zgledovali po večjem bratu in cliu nadeli tako imenovani meganov obraz. Spremenjen je tudi zadnji del, in sicer so tako kot spredaj luči zožene in postavljene nižje in širše. Vse različice so nekoliko daljše, in sicer meter pokaže štiri centimetre več kot prej, še najbolj pa se to pozna pri prtljažniku grandtourja, ki je pridobil 36 litrov in zdaj meri 439 litrov. Oblikovalci pa niso pozabili niti na model storia, ki ga prodajalci prav tako že tržijo, in sicer ima ta spremenjen sprednji odbijač, katerega del so tudi nove integrirane meglenke, rahlo pa so spremenili tudi notranjost. Novost na trgu pa je različica GT, ki združuje športno poslanstvo modela RS, obenem pa nudi enako mero uporabnosti kot ostale različice modela clio. Prepoznate ga lahko po posebnih 16-palčnih sivih antracitnih litih platiščih, v črno barvo odeti maski in z enako barvo obrobljenih žarometih. GT ima tudi športne pragove in zadnji spojler, zadnji stranski stekli pa sta dodatno zatemnjeni. V notranjosti ima GT bolj športno profilirane sedeže, navrtane aluminijaste stopalke, da ne pozabite, kje sedite, pa vas spominjajo številni napisi tako na sedežih kot volanu. Konkretno prenovljen pa je tudi super športni RS, ki povzema obliko dirkalnikov iz F1, saj sprednji odbijač deluje kot krilce Alonsovega R29. Na zadku pa se poleg difuzorja nahajata še malo vidnejši in nesramnejši izpušni cevi. Maska je prav tako kot pri GT-ju odeta v črno barvo, RS pa ima črno pobarvani še vzvratni ogledali.

Konkretno izboljšana kakovost
Pri vseh različicah pa je bil, kot rečeno, poudarek na izboljšavah glede materialov in kakovosti, po novem pa si lahko kupci clia III pri nekaterih opremskih paketih za 450 evrov omislijo integrirano navigacijo tom tom. Slednja prek 15-centimetrskega barvnega zaslona vozniku in ostalim potnikom posreduje informacije o poti, zastojih na cesti ter tudi radarjih. Pokritost Slovenije pa za zdaj znaša 68 odstotkov. Nekaj novosti je tudi pri opremskih paketih, ki jih je zdaj pet. Osnovni autentique prinaša ABS, štiri varnostne blazine, potovalni računalnik in daljinsko zaklepanje. Expression je bogatejši za ročno klimo, meglenki, elektrificirana stekla, avtoradio CD-MP3, deljivo klop, nastavljiv voznikov sedež in še kaj. Dynamique primakne še stranski zavesi, usnje na volanu in prestavni ročici in nekaj več vizualnih dodatkov. Nov pa je nivo opreme exception, ki je bogatejša še za avtomatsko klimatsko napravo, senzor za dež, tempomat, lita platišča, bluetooth in še kaj. GT pa poleg tega pomeni še nekaj dodatne športne šminke.

Pri prenovi so bili inženirji poleg oblike pozorni predvsem na izboljšave pri materialih in kakovosti. Sodeč po prvih vtisih pa jim je delo dobro uspelo. © Miha Pečoler

 

Motorjev je za zdaj sedem. Osnovo predstavlja 1.2-litrski bencinar s 55 oziroma 57,5 kilovati (različica BVR), enako velikemu TCE-agregatu pa pljuča polni turbopolnilnik, zaradi česar razvije 74 kW ali 100 KM. Stopnico višje je 1.6-litrski atmosferski bencinar, poznan iz twinga Rs, ki pa tu razvije 94 kW. Višek ponudbe pri bencinarjih pa pomeni 2.0-litrski turbak, ki ima mesto v RS-u, ki zdaj zmore tri kilovate več, in sicer 147,5 kilovata. Motor pa doseže tudi večji navor in to pri nižjih vrtljajih kot predhodni motor. Z mesta do 100 km/h RS pospeši v 6,9 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 225 km/h. Tako kot prej je kupcu na voljo tudi izvedenka cup z istoimenskim podvozjem.
Na dizelski strani so na voljo trije 1.5-litrski dCi agregati, poznani že od prej, in sicer 50-, 63- in 78-kilovatna različica, najmočnejši iz trojice ima namesto petstopenjskega menjalnika takšnega s prestavnim razmerjem več. Slednjega premoreta tudi twingo GT in seveda RS.

Cene za prenovljenega clia se začnejo pri 8100 evrih za model storia, če se odločite za renault financiranje, vam priznajo še 500 evrov popusta. Pri cliu III pa se vse začne pri 8990 evrih, kolikor stane različica autentique 1.2 16v. Za dizelskega z opremo expression boste morali seči v žep po 12 tisoč evrov. Različica GT je lahko vaša za najmanj 14.600 evrov, petvratna različica povsod zahteva 400 evrov doplačila, karavanska grandtour pa (kjer je mogoče) še dodatnih 600. Cena za clio RS pa se giblje od 20 tisoč dalje. Slednje je zanimivo, ker je predhodnik ob predstavitvi preračunano v evre stal slabega tisočaka več. Glede načrtov za letos so pri Renaultu zelo skopi z informacijami, povedali so le, da želijo ohraniti tržni delež, ki so ga dosegali pred prenovo.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.