Nenazadnje tudi zato, ker je segment, v katerem se nahaja, dobil dodaten zagon zaradi stanja, v
katerem so vsa svetovna gospodarstva. Izboljšave so poleg spremenjene zunanje podobe v slogu nove
hišne filozofije doletele še notranje materiale in kakovost izdelave, nekaj novega je tudi pri
motorjih, omeniti pa je treba novo različico GT, še bolj športnega RS ter še prostornejšega
grandtourja.
Oblika po vzoru megana
Kot se za tovrstno prenovo spodobi, so oblikovalci malenkostno zavihali rokave in cliu
zategnili gubico ali dve, ki sta v treh letih mogoče nastali, pri tem pa so se zgledovali po večjem
bratu in cliu nadeli tako imenovani meganov obraz. Spremenjen je tudi zadnji del, in sicer so tako
kot spredaj luči zožene in postavljene nižje in širše. Vse različice so nekoliko daljše, in sicer
meter pokaže štiri centimetre več kot prej, še najbolj pa se to pozna pri prtljažniku grandtourja,
ki je pridobil 36 litrov in zdaj meri 439 litrov. Oblikovalci pa niso pozabili niti na model
storia, ki ga prodajalci prav tako že tržijo, in sicer ima ta spremenjen sprednji odbijač, katerega
del so tudi nove integrirane meglenke, rahlo pa so spremenili tudi notranjost. Novost na trgu pa je
različica GT, ki združuje športno poslanstvo modela RS, obenem pa nudi enako mero uporabnosti kot
ostale različice modela clio. Prepoznate ga lahko po posebnih 16-palčnih sivih antracitnih litih
platiščih, v črno barvo odeti maski in z enako barvo obrobljenih žarometih. GT ima tudi športne
pragove in zadnji spojler, zadnji stranski stekli pa sta dodatno zatemnjeni. V notranjosti ima GT
bolj športno profilirane sedeže, navrtane aluminijaste stopalke, da ne pozabite, kje sedite, pa vas
spominjajo številni napisi tako na sedežih kot volanu. Konkretno prenovljen pa je tudi super
športni RS, ki povzema obliko dirkalnikov iz F1, saj sprednji odbijač deluje kot krilce Alonsovega
R29. Na zadku pa se poleg difuzorja nahajata še malo vidnejši in nesramnejši izpušni cevi. Maska je
prav tako kot pri GT-ju odeta v črno barvo, RS pa ima črno pobarvani še vzvratni ogledali.
Konkretno izboljšana kakovost
Pri vseh različicah pa je bil, kot rečeno, poudarek na izboljšavah glede materialov in
kakovosti, po novem pa si lahko kupci clia III pri nekaterih opremskih paketih za 450 evrov
omislijo integrirano navigacijo tom tom. Slednja prek 15-centimetrskega barvnega zaslona vozniku in
ostalim potnikom posreduje informacije o poti, zastojih na cesti ter tudi radarjih. Pokritost
Slovenije pa za zdaj znaša 68 odstotkov. Nekaj novosti je tudi pri opremskih paketih, ki jih je
zdaj pet. Osnovni autentique prinaša ABS, štiri varnostne blazine, potovalni računalnik in
daljinsko zaklepanje. Expression je bogatejši za ročno klimo, meglenki, elektrificirana stekla,
avtoradio CD-MP3, deljivo klop, nastavljiv voznikov sedež in še kaj. Dynamique primakne še stranski
zavesi, usnje na volanu in prestavni ročici in nekaj več vizualnih dodatkov. Nov pa je nivo opreme
exception, ki je bogatejša še za avtomatsko klimatsko napravo, senzor za dež, tempomat, lita
platišča, bluetooth in še kaj. GT pa poleg tega pomeni še nekaj dodatne športne šminke.
|
Pri prenovi so bili inženirji poleg oblike pozorni predvsem na izboljšave pri
materialih in kakovosti. Sodeč po prvih vtisih pa jim je delo dobro uspelo. © Miha Pečoler
|
Motorjev je za zdaj sedem. Osnovo predstavlja 1.2-litrski bencinar s 55 oziroma 57,5 kilovati (različica BVR), enako velikemu TCE-agregatu pa pljuča polni turbopolnilnik, zaradi česar razvije 74 kW ali 100 KM. Stopnico višje je 1.6-litrski atmosferski bencinar, poznan iz twinga Rs, ki pa tu razvije 94 kW. Višek ponudbe pri bencinarjih pa pomeni 2.0-litrski turbak, ki ima mesto v RS-u, ki zdaj zmore tri kilovate več, in sicer 147,5 kilovata. Motor pa doseže tudi večji navor in to pri nižjih vrtljajih kot predhodni motor. Z mesta do 100 km/h RS pospeši v 6,9 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 225 km/h. Tako kot prej je kupcu na voljo tudi izvedenka cup z istoimenskim podvozjem.
Na dizelski strani so na voljo trije 1.5-litrski dCi agregati, poznani že od prej, in sicer 50-, 63- in 78-kilovatna različica, najmočnejši iz trojice ima namesto petstopenjskega menjalnika takšnega s prestavnim razmerjem več. Slednjega premoreta tudi twingo GT in seveda RS.
Cene za prenovljenega clia se začnejo pri 8100 evrih za model storia, če se odločite za renault financiranje, vam priznajo še 500 evrov popusta. Pri cliu III pa se vse začne pri 8990 evrih, kolikor stane različica autentique 1.2 16v. Za dizelskega z opremo expression boste morali seči v žep po 12 tisoč evrov. Različica GT je lahko vaša za najmanj 14.600 evrov, petvratna različica povsod zahteva 400 evrov doplačila, karavanska grandtour pa (kjer je mogoče) še dodatnih 600. Cena za clio RS pa se giblje od 20 tisoč dalje. Slednje je zanimivo, ker je predhodnik ob predstavitvi preračunano v evre stal slabega tisočaka več. Glede načrtov za letos so pri Renaultu zelo skopi z informacijami, povedali so le, da želijo ohraniti tržni delež, ki so ga dosegali pred prenovo.