Vodji dveh velikih konkurentov Renaulta in Stellantisa (Peugeot, Citroën, Fiat ...), ki sta še posebej skozi oči Francozov tudi velika rivala, sta sedla za isto mizo. V skupnem intervjuju za francoski časnik Le Figaro sta izvršni direktor Renaulta Luca de Meo in predsednik skupine Stellantis John Elkann pozvala Evropsko unijo, naj poenostavi predpise zlasti za majhne avtomobile, saj trenutna ureditev po njunem resno ogroža prihodnost evropske avtomobilske industrije. Stari celini grozi, da ne bo več industrijsko območje, temveč samo še eden od trgov.
"Evropski avtomobilski trg je že pet let v upadanju," je opozoril Elkann in dodal, da bi se s to hitrostjo do leta 2035 že lahko prepolovil. Evropski trg je edini med globalnimi, ki se po prodaji ni nikoli vrnil v obdobje pred pandemijo.
"Vsaka država na svetu z avtomobilsko industrijo se organizira za zaščito svojega trga. Razen Evrope."
Luca de Meo, Renault
De Meo pa je opozoril, da "trg ne kupuje tistega, kar želi Evropa, da prodajamo. Pod takimi pogoji ne bomo mogli nadomestiti vseh obstoječih količin z električnimi vozili."
Preveč pravil, premalo zaščite
"Vsaka država na svetu z avtomobilsko industrijo se organizira za zaščito svojega trga. Razen Evrope," je zaskrbljen šef Renaulta sredi trgovinske vojne in rivalstva z Združenimi državami in Kitajsko.
Pri tem je omenil velikanske stroške za proizvajalce zaradi vedno novih zahtev glede zaščite pred prometnimi nesrečami. Nelogično je, da veljajo ista pravila za majhna vozila in velike suve, pravi. Proizvodnja majhnih avtov je zaradi tega bistveno dražja.
De Meo opozarja tudi na po njegovem mnenju kaotičnost trenutne evropske regulacije: "Različni oddelki v Bruslju vodijo nasprotujoče si strategije. Eden zahteva odpravo PFAS [t. i. večne kemikalije], drugi uvajanje baterijskih vozil. A brez PFAS ni baterij," je jasen šef Renaulta.
Elkann pa je opozoril na vozni park, ki ga sestavlja 250 milijonov starejših avtomobilov z velikim deležem onesnaževanja: "Prava prednostna naloga Evrope bi morala biti pospešitev zamenjave z različnimi in konkurenčnimi tehnologijami. Povprečna starost avtomobilov v Evropi je 12 let, v nekaterih državah, kot je Grčija, pa doseže 17 let. Osredotočanje le na nove avtomobile z ničelnimi emisijami je kratkovidno," pravi Elkann.
Kritika prevplivnih nemških znamk
"Med evropskimi proizvajalci obstajata dve šoli mišljenja," pojasnjuje Luca de Meo, ki je bil sicer dolgo časa zaposlen v koncernu Volkswagen, še pred tem pa v Fiatu. "Stellantis in skupina Renault, ki skupaj predstavljata 30 odstotkov trga, želita proizvajati in prodajati priljubljene avtomobile v Evropi in za Evropo. Druga skupina so premium znamke, za katere je Evropa zagotovo pomembna, a katerih prednostna naloga je izvoz."
De Meo izpostavlja, da so prav zahteve 'premium' proizvajalcev v zadnjih dveh desetletjih oblikovale predpise, ki so vodili v razvoj "vedno bolj zapletenih, težjih in dražjih avtomobilov." Renault in Stellantis pa želita po njegovem ustvarjati dostopna vozila - "za Evropo in v Evropi."
Čez tri leta bo morda že prepozno
Vendar pa bodo zaradi obstoječih predpisov evropski proizvajalci morda že v naslednjih treh letih prisiljeni sprejeti 'boleče odločitve' glede proizvodnje. "Če ne spremenimo smeri, proizvodnja v Evropi – celo v Zahodni Evropi – ne bo več vzdržna," je bil jasen Elkann. Po njegovem se bo "usoda evropske avtomobilske industrije odločila letos".
"Nismo nostalgični za dvajsetim stoletjem. Smo industrialci enaindvajsetega stoletja . Želimo ponuditi čista vozila, a tudi dostopna. Naši novi avti dokazujejo, da je to mogoče. Vendar morate imeti za to pogoje."
John Elkann, Stellantis
"Nasprotno pa, če se bomo zbrali okoli jasne politične izbire, če bomo ponovno ustvarili trg in količine, smo prepričani, da bomo lahko še naprej proizvajali v Evropi, vključno z Zahodno Evropo."
Oba šefa koncernov posebej apelirata na Francijo, Italijo in Španijo, kjer so majhni avti najbolj priljubljeni in ki skupaj dosegajo večje prodajne količine kot Nemčija.
Tri glavne zahteve, da evropska industrija preživi
Pogovor za ugledni francoski časnik sta de Meo in Elkann izkoristila za predstavitev treh ključnih točk, ki jih mora EU po njunem mnenju nujno spremeniti glede regulacije.
Prva zahteva je, da se novi predpisi uporabljajo le za nove modele, ne pa tudi za obstoječe.
Kot drugo želita, da EU sprejema paketno zakonodajo, ne pa da se nova pravila uveljavljajo 'vsak mesec'.
Tretja zahteva obeh šefov pa je, da bi avtomobilska industrija končno dobila enotno kontaktno točko pri Evropski komisiji.
"Ne želimo pomoči, prosimo za regulativno jasnost, hitro odločanje in svobodo inovacij. V Evropi se soočamo z državami, ki imajo malo manevrskega prostora, in Komisijo, ki se težko odzove. Na Kitajskem, v Združenih državah Amerike in državah v vzponu se gradijo prave industrijske politike," zaključuje De Meo z obrazložitvijo, zakaj je Evropa izgubila primat v avtomobilskem svetu.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Politika pozablja, da brez lastne široke proizvodnje postajamo kolonija industrijsko močnejših sil. Zavzeli nas bodo brez naboja, ne rabimo 2 % za obrambo, ker nas bodo okupirali drugače. Z viški denarja bodo financirali naše "nevladne" organizacije, da nam operejo možgane… ...prikaži več in da bomo poslušni novim idejam okupatorjev. Ne bo šlo več na klasični način.
EU mora crkniti da bodo države preživele