Avto
17 ogledov

Dizli BMW poganjajo že 30 let

BMW dizel
1/34
BMW
Poleti leta 1983 je BMW predstavil svoj prvi model z dizelskim agregatom, limuzino 524td.

Takrat so dizelski motorji veljali za glasne in neprimerne za avtomobile, a je Naftna kriza v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja avtomobilsko industrijo obrnila na glavo.

Tudi dizli so bili agilni

Že na samem začetku se je vedelo, da bodo imeli BMW dizelski motorji izjemne karakteristike, saj je bil cilj nizko porabo in življenjsko dobo dizelskega agregata kombinirati s športnim občutkom v vožnji in jih pri tem postaviti ob bok bencinskim agregatom.

Inženirji v Münchnu so se odločili za šestvaljnik s turbo kompresorjem prostornine 2400 kubičnih centimetrov. Največja moč je bila 85 kilovatov (115 KM), navor pa 209 Nm. To so bili za tiste čase zelo solidni podatki. Limuzinska serija 5 - 524td je bila predstavljen na avtosalonu v Frankfurtu leta 1983. Takrat je bila serija pet najhitrejša limuzina z dizelskim agregatom. Od 0 do 100 km/h je pospešila v 12,9 sekunde, najvišja hitrost je bila 180 km/h, povprečna poraba po standardu ECE pa 7,1 l/100 km.

Nov razvojni center za strm vzpon

Kupci, predvsem nemški, so ga takoj vzljubili. V manj kot štirih letih je postal najbolj popularna različica serije 5.

BMW 524td je tako veljal za mejnik, ne le za BMW, ampak tudi za dizelski motor. BMW je zato na novi lokaciji v mestu Steyr poleg proizvodnega obrata ustanovil razvojni center za dizelske motorje. S ciljem razširitve modelne serije se je leta 1985 predstavila prva dizelska različica BMW serije 3. Snovalci motorja so za BMW 324d razvili sesalno različico vrstnega šestvaljnega motorja. Ta motor je razvil 63 kW/86 KM in ponudil največji navor 152 Newton metrov. Z njim je limuzina pospešila od 0 do 100 km/h v 16,1 sekunde ob zadovoljivi vrednosti porabe 6,9 litra na 100 kilometrov po formuli ECE »Euromix«

Od takrat naprej so dizelski agregati doživeli strm napredek in vzpon. Bavarci so pred kratkim predstavili trilitrski šetvaljnji motor s tremi turbinami z neznatno večjo prostornino od debitanta iz leta 1983 in z 280 kilovati (381 KM) ter 743 Nm navora. To različici M550d xDrive omogoča sprint z mesta do 100 km/h v 4,7 sekunde, pri čemer je povprečna poraba le 6,3 l/100 km.