Avto
29 ogledov

Dizli bodo "šepetali" kot bencinarji

Pogonski motor v opel insignii Opel
Vsaj tako obljubljajo pri Oplu, kjer so najavili novo generacijo "šepetajočih" dizlov za opel mokko in Insignio z več navora in več moči.

Nova štirivaljnika sta od sedaj na voljo pod motornim mokke in insignie. Mokki so namenili motor 1.6 CDTI z največjo močjo 100 kilovatov (136 KM), Za limuzinsko insignio pa dvolitrski motor največje moči 125 kilovatov (170 KM).

Novi, povsem aluminijasti štirivaljnik v športnem terencu je nadomestil motor 1.7 CDTI. Ob manjši delovni prostornini ima za šest konjskih moči več in za 20 Nm večji navor, hkrati pa so znižali porabo. Od nič do 100 km/h pospeši v 9,9 sekunde, najvišja hitrost je 191 km/h. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter serijskim sistemom Start/Stop je tovarniško izmerjena poraba v kombiniranem ciklu 4,1 l/100 km, v povprečju v ozračje izpusti 109 g CO2/km. Porabi skorajda pol litra goriva manj na 100 kilometrov vožnje in izpusti v ozračje za 11 gramov manj CO2 na kilometer vožnje, kot 1,7-litrski motor, ki ga je zamenjal.

Dobra plat motorja, tako pri OPlu, je tiho delovanje, kar navajajo tudi pri dvolitrski turbo dizelskem motorju v insignii, ki se postavlja s specifično močjo 87 KM na liter delovne prostornine, s čemer je za malenkost večja kot pri novi generaciji motorja 1.6 CDTI. Še pomembnejši podatke se na naša na navor, ki je 400 Nm med 1750 in 2500 vrtljaji na minuto. Insignia z novim motorjem doseže največjo hitrost 225 km/h, kar je za pet km/h več kot prej. Od nič do 100 km/h pospeši v devetih sekundah, kar je skorajda pol sekunde hitreje, kot s prejšnjim motorjem.

Opel insignia in opel mokka | Avtor: Opel Opel

Nove tehnološke rešitve

Pri obeh novih motorjih je vgrajen turbinski polnilnik variabilne geometrije (VGT) in visokotlačni vbrizg goriva preko skupnega voda. Injektorji zmorejo vbrizg goriva s tlakom do 2000 barov in 10 vbrizgov na delovni takt motorja. Vse to zagotavlja več moči, izboljšano razpršitev goriva in učinkovito mešanje hlapov goriva z zrakom. VGT v motorju insignie je opremljen z elektronsko vodenim sistemom spreminjanja geometrije turbine, s čemer je njegova odzivnost povečana za 20 odstotkov, v primerjavi turbinskim polnilnikom z vakuumskim sistemom za spreminjanje geometrije.

Pomemna plat izboljšav so dušikovi oksidi, ki so ena največjih pri dizelskih motorjih. Izpušni sistem mokkinega motorja je opremljen s sistemom za prestrezanje NOx (LNT). To je sistem naknadnega čiščenja izpušnih plinov, postavljen pred filtrom trdnih delcev, ki zmore prestreči in odstraniti iz izpušnih plinov dušikove okside (NOx) brez aditivov.

V izpušni sistem insignie je za odstranjevanje dušikovih oksidov vstavljen Oplov selektivni redukcijski katalizator SCR BlueInjection. V izpušne pline, tik pred katalizatorjem SRC, za filtrom dizelskih trdnih delcev DPF, se v sistem vbrizgava majhne količine tekočine AdBlue®, torej v vodi raztopljene ureje. Raztopina v izpušnem sistemu se nemudoma konvertira v amonijak (NH3), ki se absorbira v katalizator SCR. Amonijak reducira dušikove okside iz izpušnih plinov, saj ti ob kemični reakciji z amonijakom razpadejo na nenevaren dušik in vodno paro.

Komentarjev 1
  • 4krogci 12:41 23.januar 2015.

    večina proizvajalcev dizlov ima trenutno tišje motorje kot oa Opel bencinske hahaha