Avto
11 ogledov

Dokazano: podobni smo svojim avtom

Primerjava podobnosti Dunajska univerza
Ne le psom, tudi avtomobilom so si njihovi lastniki zelo podobni, ugotavlja avstrijska raziskava.

Na univerzi na Dunaju so pod vodstvom psihologov Stefana Stiegarja in Martina Voraceka izvedli študijo, med katero so prostovoljce prosili, naj si ogledajo fotografije ljudi in enega od njih povežejo s fotografijo avtomobila, posnete s sprednjega dela vozila. 

"Ideja se je porodila, ko sem bral članek o tem, kako psi spominjajo na svoje lastnike," je za Daily Mail pojasnil Stiegar. "Mislil sem si, to bi lahko preverili tudi glede avtomobilov, saj gre za splošno razširjeno hipotezo, ki doslej še ni bila dokazana."

Visoko povprečje prvih treh številk 

160 prosotovoljcem v starosti med 16 in 78 let so pred nos pomolili 30 črno-belih fotografij lastnikov in njihovih avtomobilov. Pogoj je bil, da je moral lastnik na fotografiji avtomobil kupiti sam in ni bil podarjen, sodelujoči pa so nato pri fotografijah ljudi s številkami od 1 do 6 pripisali, kako verjetno je, da je lastnik določenega vozila. 

Izkazalo se je, da so sodelujoči resničnim lastnikom dejansko podelili največ enic (najbolj verjetno) in najmanj šestic (najmanj verjetno). Pravilno je voznika in avtomobil z enko povezala četrtina sodelujočih, dvojko mu je prisodila petina, tri in štiri pa še vedno nekaj nad 15 odstotki, kar je sicer matematično povprečje za ugibanje pravilnega odgovora. Medtem je s šestico povprečno ustrelilo mimo okoli deset odstotkov.

Avtomobili bulijo v nas z našimi potezami

Ko pa so poskus ponovili tako, da so prostovoljcem pokazali bočni ali zadnji del avtomobila, so bile povezave s pravimi lastniki precej manj natančne. Avtorji tako ugotavljajo, da ljudje pri izbiri stvari nezavedno povezujemo na podlagi obraznih posebnosti. Izkazalo se je tudi, da spol in starost pri razvrščanju nista igrala vloge, poroča Deseret News.

Že raziskava antropologinje Sonje Windhager je pokazala, da so avtomobili in ljudje nezavedno zelo povezani, saj je njena raziskava ugotovila, da ljudje v avtomobilih vidimo obraze, ki strmijo nazaj. Različnio modeli tako izražajo različno razpoloženje, VW beetle deluje veselo in sproščeno, honda civic nevrotično, BMW serije 6 pa dominantno in jezno. 

* Voznik zgoraj levo je pravi lastnik

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.