Avto
35 ogledov

Dolenjski renaulti najboljši

Revoz
1/23
Gregor Prebil
Največji slovenski izvoznik, proizvajalec vozil Renault iz Novega mesta, se že pripravlja na proizvodnjo tretje generacije twinga in štirisedežnega smarta, ki bo stekla konec leta 2013. Še prej je predstavil prenovljenega twinga.

V Revozu so predstavili prenovljeno drugo generacijo twinga, modela, ki ga izdelujejo izključno v Novem mestu in je zaslužen, da dolenjska tovarna po kakovosti spada v sam vrh proizvodnih obratov Renault-Nissan.

Na parkirišču nova hala
To je prejšnji teden potrdil tudi novi izvršni direktor Renaulta Portugalec Carlos Tavares, ki je dejal, da kljub napovedi krize avtomobilske industrije v Evropi za Revoz ne vidi slabih obetov.

Predsednik uprave Revoza Aleš Bratož je ob predstavitvi prenovljenega twinga dejal, da so se priprave na proizvodnjo novincev že začele, v ta namen pa bo tovarna bogatejša za novo lakirnico, ki bo zrasla na zdajšnjem parkirišču tovarne. Trenutno je v podjetju zaposlenih 2.400 delavcev, večina jih ima redno delovno razmerje, neuradno pa nam je uspelo izvedeli, da bi lahko novi proizvodi odprli nova delovna mesta.

Revoz | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Vsak dan izdelajo 620 twingov
Trenutna gonilna sila je ob windu in cliu II prenovljeni twingo. Twinga so v Novem mestu začeli izdelovati leta 2007, istega leta pa je številka proizvedenih avtomobilov prvič presegla mejo 200 tisoč. Na dan v Novem mestu v treh izmenah izdelajo 780 vozil, od tega je 620 twingov.
Priprave na izdelavo so se začele že na začetku leta 2011, dela pa ni zmotila niti naravna katastrofa na Japonskem, ki je proizvajalcem vozil prinesla številne težave. Novinec je v proizvodni proces prinesel številne spremembe. Prvi med številnimi izzivi je bil prehod iz proizvodnje starega na novi model, zaradi česar so morali proizvodnjo popolnoma (brutalno) ustaviti in jo prihodnji dan zagnati s polno kapaciteto.

Proizvodnjo so morali zaradi spremenjenega videza, prenova je zajela kar 250 delov, prilagoditi in na novo izdelati orodja. Največji izziv je predstavljala individualizacija vozila, ki je lahko narejen v več kot tisoč kombinacijah, kar pomeni, da je lahko naenkrat na proizvodni liniji 160 med seboj različnih avtomobilov. Zaradi omejenosti s prostorom so morali poiskati nove metode in procese, tako da dele za točno določen avtomobil s traktorji oziroma vlačilci sproti dostavljajo na proizvodni trak.

Revoz | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
98 odstotkov izvozijo iz Slovenije
Prenovljeni mestni avtomobil po novem ponuja še več barv karoserije, zato so bile potrebne spremembe tudi v lakirnici. V kratkem bo na parkirišču pred tovarno tudi za potrebe nove generacije twinga in štirisedežnega smarta zrasla nova hala, v kateri bo lakirnica.

Ogromno energije je bilo vloženo v izobraževanje delavcev. Vsak zaposleni se je v letu 2010 v povprečju izobraževal 34 ur.

V Sloveniji naj bi letno prodali 500 twingov, kar 98 odstotkov pa jih izvozijo. Najpomembnejši trgi so Italija, Francija in Nemčija, izdelujejo pa tudi twinga za trg Velike Britanije z volanom na desni strani.

Komentarjev 2
  • Avatar cvichekbrother
    cvichekbrother 18:56 20.januar 2012.

    Najboljši Renault, ki ga sestavljajo najslabše plačani Renaultovi delavci. Žalostno!

  • MK 08:22 18.januar 2012.

    Kje bodo pa zdaj parkirali?