Avto
19 ogledov

En motor za dva skrižana karakterja

Nissan, motor, dizel
1/43
Andrej Leban
Dizel. Poslanstvu juka se 1.5 dCi motor dobro poda, pri sedemsedežnem qashqaiju pa je v ospredju racionalnost.

V juku in qashqaiju, ki sta gnana na prednji par koles, se 1,5-litrski motor z 81 kW moči in 240 Nm navora vede različno. Pri juku je ta motor edina možna dizelska izbira, pri 18.740 evrov vredni opremi acenta pa je od bencinskega 1,6-litrskega stroja s 86 kW, a precej manjšo prožnostjo, dražji za 2.250 evrov.

S porabo, ki se je po računalniku gibala med 6,0 in 6,4 litra, tudi ko smo pohodili plin, pa se izkaže za dovolj varčnega. Za avtomobil takšnih mer, ki je praviloma namenjen enemu potniku, motor ponuja dovolj dober pospešek, vendar do 1.500 vrtljajev le težko leze iz turboluknje, zato je treba pogosteje, kot bi si želeli, poseči po ročici povprečno natančnega šeststopenjskega menjalnika. Tudi dizelskega hrupa je kar nekaj.

Nissan juke | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Oprema acenta je primerno bogata, čeprav brez vsakršnih parkirnih pomagal. Dodaja pa 17-palčna kolesa, ki ob kratki medosni razdalji 2.530 mm ob že tako trdo nastavljenemu podvozju poskrbijo še za več tresenja v notranjosti. V zameno juke zagotavlja veliko veselja v ovinkih, medtem ko prek vmesnika lahko deloma spreminjamo nastavitve motorja in volana ter hkrati opazujemo, kdaj sta na voljo največji navor in moč. Volan je nastavljiv le po višini, med vožnjo je premalo informativen.

Qashqai bolj umirjen

Večji cross-over qashqai+2 je že v zrelih letih in izbira 1,5-litrskega motorja znotraj trojice dizlov, ki so na razpolago, zanj pomeni predvsem umirjeno družinsko uporabnost. Ker ima v lično zastavljenem prtljažniku dodaten par sedežev, polno obloženemu hitro pojema sapa kljub kratkim prestavnim razmerjem, je pa bil, zanimivo, celo za odtenek varčnejši od juka.

Nissan qashqai | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Ponavlja se tudi težava turboluknje. Novi 1,6-litrski motor s 96 kW je v tem pogledu precej obetavnejši, a k ceni 24.490 evra, kolikor je bil vreden testni avto z opremo tekna, zahteva 1.400 evrov dodatka.

Tekna je sicer dokaj bogat paket opreme, v testniku pa je bil dodan še zmogljiv infotainment sistem connect. Pri njem pa grajamo rešitev pomoči pri parkiranju, saj zgolj kamera brez zvočnih senzorjev ni dovolj za brezskrbno manevriranje. Testnež je bil ocenjen na 24.790 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.