Avto
11 ogledov

Ford ima tisoč razlogov za 'fiesto'

1/29
32 let prisotnosti na trgu in 12 milijonov prodanih primerkov, to je izkupiček enega od najbolj uspešnih Fordovih modelov vseh časov, fieste.
 

Preberite še:

Test: Ford S max

Test: Ford focus

Test: Ford mondeo

Nova ford fiseta na trg prihaja v svojem sedmem izdanju. Kljub temu, da gre ta predstavnika B segmenta z modrim ovalom na motornem pokrovu, pa fiesta ni brez rekordov. Leta 1980 je bil ravno v fiesti prvič predstavljen dizelski motor v tem razredu, leta 1989 je bila fiesta kot prva v razredu serijsko opremljena z ABS sistemom, pet let kasneje pa je del serijske opreme prvič pri fiesti postala zračna varnostna blazina.

Proizvajala se bo na treh kontinentih in prodajala na vseh petih, pri razvijanju pa je bilo glavno vodilo ponovno narediti globalno vozilo ali kot pravijo pri Fordu: en Ford za celotno zemeljsko oblo. Vseeno pa ne gre zgolj za okretnega mestnega malčka, ampak so inženirji in oblikovalci v avtomobil enakih proporcev kot je bila predhodnica vpeljali pravi premium občutek večjega avtomobila. Osnova zanj je bila študija verve, ki pa jo niso veliko spreminjali tako da fiesto z mirnim srcem uvrščamo med fordove predstavnike kinetičnega dizajna.



Zunanja oblika je zelo dinamična in razgibana, na prednjem delu opazovalec najprej opazi veliko odprtino pod motornim pokrovom, ki je sploščen, kar pripomore k športnemu izgledu, fiesto pa naredi širšo. Na boku je opaziti dve liniji, ki potekata na različnih nivojih in smereh proti zadku in sicer eno v višini ramen (ta se dinamično dviga) ter drugo bližje dnu potniškega prostora. Tudi zadek je zelo razgiban, vključno s pokončno postavljenimi svetili in pri športni izpeljanki (pravim) difuzorjem na spodnjem delu in velikim spojlerjem na vrhu. Fiesta je lahko odeta v eno od 15 barv zunanjosti, od tega sta dve novi, temu sledi tudi notranjost z 11 barvnimi odtenki.

Dinamičnost je bila vodilo tudi pri oblikovanju notranjosti, najbolj opazna pa sta seveda nov volanski obroč na katerem se lepo dopolnjujeta imitacija aluminija in kvalitetno usnje, na krakih pa v dveh sklopih domujejo stikala avdio naprave ali tempomata (prav tako novost v fiesti). Nova je tudi sredinska konzola, ki je sedaj bolj razgibana in se nadaljuje v prostor, izboljšali so tudi funkcionalnost stikal avdio naprave in vmesnika za priključek mobilnega telefona, fiesta pa komunicira tudi z raznimi priključljivimi zunanjimi napravami kot so USB ključi ali MP3 predvajalniki in iPodi.



Opremskih paketov je pet in sicer osnovni ambiente, trend, elegantna ghia ter športna in kontrastna sport in titanium. Fiesta je lahko opremljena z največ sedmimi zračnimi blazinami in kot prva v segmentu B tudi s kolensko blazino. Na testih EuroNCAP se je prav tako že izkazala saj je prejela pet zvezdic za varnost potnikov v prometu. Ne nepomembno dejstvo je tudi podatek, da je od predhodnice 40 kilogramov lažja, kljub temu pa so ji trdnost izboljšali za 55 odstotkov, tudi z uporabo boronovega jekla. Zadnja klop je dovolj prostorna za dve odrasli osebi, prtljažnik pa sprejme najmanj 295 litrov. Manjšo grajo pa si zasluži kar se tiče prilagodljivosti, saj zadnja klop ni pomična, s prtljažnikom ob podiranju pa prav tako ne tvori ravne površine.

Motorno paleto sestavljajo preverjeni motorji, ki so v večini že znani, a so konkretno prenovljeni, tako da sedaj nudijo boljše zmogljivosti, obenem pa porabijo manj goriva. Osnovo predstavlja preverjeni 1.25-litrski bencinar v dveh različicah, stopnico višje je 1.4-litrski, vrhunec motorne ponudbe za sedaj pa predstavlja 1.6-litrski bencinar z 88 kilovati. Na dizelski strani sta motorja dva in sicer 50 kilovatni 1.4-litrski ter 1.6-litrski z 66kW. Omeniti pa velja tudi econetic različico, ki na sto prevoženih kilometrov v povprečju porabi zgolj 3,7 litra in v ozračje izpusti 98 gramov škodljivega CO2. Menjalnik je za sedaj vedno petstopenjski ročni, po besedah Geralda Schmoldta, fiestinega projektnega vodje pa bodo v letu ali dveh fiesti namenili tudi avtomatski menjalnik in športno različico ST. Cene za sedaj ostajajo skrivnost, jih bomo pa izvedeli15 januarja, ko bo fiesta tudi uradno zapeljala na naše ceste.



Fiesta ne samo da deluje prenovljena, ampak daje občutek, da je popolnoma novo vozilo. Oblikovno gre za enega najboljših izdelkov v razredu, enako trdimo tudi za občutek v vožnji, položaj za volanom in za aktualne fordove modele boljši občutek pri končni obdelavi. Pohvaliti velja tudi informacijski sistem, ki povezuje vse potnikom potrebne sklope in sicer na intuitiven način. S stališča doplačil pa si lahko kupec omisli usnjeno notranjost, sledljiva ksenonska svetila, parkirna pomagala, ford power button, ogrevano vetrobransko steklo z UV filtrom in še marsikaj.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.