Avto
5819 ogledov

Bencinsko pumo doma zamenjali za električno, ali se splača?

Ford puma mhev in ford puma gen-E
1/41
Gregor Prebil
Radodarne državne subvencije za električne avtomobile imajo lahko velik vpliv na nakup novega avtomobila v Sloveniji? Kako velik, smo preverili na primeru električne ford pume gen-E, pri kateri ste lahko upravičeni do 7.200 evrov subvencije. Doma smo jo za dva tedna zamenjali za hibridno različico pume, primerjali nakupno ceno in strošek porabe goriva ter elektrike na vsakodnevnih poteh.

Na podaljšanem testu se družimo z električno ford pumo gen-E, ki je del B SUV avtomobilskega razreda. Ta velja za najbolj priljubljen avtomobilski razred med kupci novih vozil v Sloveniji, pa tudi puma je znotraj Fordove prodaje pri nas številka 1. V prvem članku smo se posvetili prtljažnemu prostoru, saj mestni križanec puma gen-E na račun giga boxa ponuja volumen, kot smo ga vajeni pri karavanih ali večjih SUV vozilih. Spomnimo, puma gen-E je na voljo le z eno kapaciteto baterije in še to zelo kompaktno – neto kapaciteta je 43 kWh. Tudi polnjenje lahko poteka največ s hitrostjo 100 kW. Prepričali smo se, ali je to dovolj in kakšni so podatki v praksi na različnih polnilnih postajah v Sloveniji, od domače hišne vtičnice do ultra hitre polnilnice.

Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot

Kakšne so izkušnje s hibridno pumo?

Tokrat smo pumo gen-E zamenjali s klasično hibridno pumo z bencinskim motorjem in blago-hibridnim sistemom. Pumo imamo pri hiši že več kot tri leta. Električno smo uporabljali na istih poteh, kot sicer vsak dan uporabljamo hibridno izvedenko. Od ponedeljka do petka za pot v službo in nazaj, za obiske, obšolske dejavnosti, skok v trgovino, konec tedna pa tudi za družinski izlet.

Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot

S hibridno pumo na leto prevozimo okoli 15.000 kilometrov. Večino voženj, več kot 90 odstotkov, naredimo v mestu in primestni vožnji, s hitrostmi med 30 in 90 km/h. Večino izletov konec tedna opravimo v Sloveniji. Dvakrat na leto se zapeljemo tudi v tujino, bodisi do bližnjega letališča, zato le redko na razdalji več kot 250 kilometrov. Najdaljša vožnja je bila do Genove v dolžini 600 kilometrov. Hibridna puma s samodejnim menjalnikom po potovalnem računalniku, odkar je pri hiši, povprečno porabi 5,9 litra na 100 prevoženih kilometrov. To pri 15.000 prevoženih kilometrih (885 litrov bencina na leto) in trenutni ceni 95-oktanskega bencina, pomeni 1277 evrov za gorivo. Vstopna blago hibridna puma s samodejnim menjalnikom in litrskim trivaljnim bencinskim motorjem moči 92 kW (125 KM) stane 24.530 evrov.

Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot

Več električne moči za primerljivo ceno, a z bistveno nižjimi stroški vožnje

Električna puma gen-E je bistveno zmogljivejša. Enako, kot pri hibridni, je, da imata obe pogon na prednji kolesni par. Pri električni pumi je menjalnik 1-stopenjski, elektromotor pa zmore 124 kW moči (168 KM). Ob bateriji z neto kapaciteto 43 kWh Ford obljublja doseg do 376 kilometrov (kombinirana vožnja), v mestu pa celo 523 kilometrov. Glede na majhno baterijo je to izjemen doseg. Predvsem zaradi nizke porabe energije, ki je po zagotovilih Forda v teoriji le 13,1 kWh na 100 kilometrov.

Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot

Puma gen-E se je med preizkušanjem tudi v praksi izkazala za eno najbolj učinkovitosti med vsemi električnimi vozili, ki smo jih vozili do zdaj. V njeno korist lahko zapišemo, da gre za razred manjših kompaktnih vozil, pa tudi to, da smo jo preizkušali v najbolj ugodnem delu leta za električne avtomobile. Najboljšo učinkovitost pričakovano dosega pri hitrostih do 50 km/h, le malenkost slabše pa je tudi v medmestni vožnji s hitrostmi do 90 km/h. Potovalni računalnik na žalost izpisuje le okrogle številke porabe, vseeno pa je bilo lepo presenečenje, da smo med tednom v povprečju z vožnjo iz Kamnika v Ljubljano v službo in nazaj, ter nato z opravki v mestu, v povprečju porabili le 12 kWh na 100 kilometrov energije. Ker smo baterijo polnili na domači, hišni vtičnici, ponoči, ko je cena elektrika najmanjša, in z le 3,6 kWh moči, je bil strošek za vožnjo od ponedeljka do petka minimalen - za 300 prevoženih kilometrov le slabih 10 evrov.

Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot

Kakšna je poraba na avtocesti in daljšem izletu ob koncu tedna?

Pumo gen-E smo preizkusili še na avtocestni relaciji Kranj - Ljubljana in dodatno za opravke v mestu. Ker je vožnja v jutranjih in popoldanskih konicah ob zgoščenem prometu na gorenjski avtocesti potekala s hitrostmi krepko pod 100 km/h, je bila tudi povprečna poraba še vedno izjemno ugodnih 13 kWh, strošek pa podoben, kot na relaciji brez vključene avtoceste. Električno pumo smo na avtocesti preizkusili tudi pri 130 km/h, na nekaj daljši vožnji. Poraba je bila pričakovano krepko večja, v povprečju 19 kWh na 100 kilometrov. To pomeni, da lahko realno po avtocesti z enim polnjenjem prevozite do 250 kilometrov. To v našem primeru tudi pomeni, da bi morali za izlet iz Kamnika do Portoroža narediti krajši postanek na hitri polnilnici, kjer so tudi cene polnjenja bistveno višje - okoli 0,7 evra na kWh. A vsaj tem primeru nam ob daljših poteh po Sloveniji ni treba napolniti celotne baterije - dovolj je le krajši 10-minutni postanek, da jo napolnimo za 100 kilometrov vožnje. To pomeni dodatnih pet ali šest evrov za daljši izlet po Sloveniji. Za vsak primer, seveda.

Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot

Električni avto lahko vsak mesec prinaša znatne prihranke

V času testiranja smo naredili dva izleta, iz Kamnika po avtocesti do Radovljice in nato po regionalni cesti do Zgornjega Jezerskega in nazaj v Kamnik. V tem primeru nam ni bilo treba dodatno polniti baterije, potovalni računalnik pa je pokazal povprečno porabo 12 kWh na 100 kilometrov. Zanimivo, prav enako porabo je izmeril sodelavec na izletu od Kranja do Bovca in nazaj v Kranj.

Puma gen-E je na ceniku bistveno dražja od hibridne pume, a s trenutno veljavno subvencijo v višini 7.200 se nakupna cena po ceniku (24.982 evrov) skoraj izenači. Čez palec smo izračunali, da bi na mesec v najslabšem primeru z dvema izletoma konec tedna in za 1.500 prevoženih kilometrov, z domačim polnjenjem in kratkočasnem hitrem polnjenju ob daljših poteh, porabili za okoli 50 evrov energije. To je okoli 80 evrov manj kot nas stane vožnja s hibridno pumo. Treba je upoštevati, da bo poraba električne pume v hladnejših mesecih leta večja. Tudi v primeru, da bi bila poraba pozimi večja za 30 odstotkov, to pomeni le 15 evrov več za elektriko za polnjenje baterije na mesec. Čez palec bi nam električna puma na leto prinesla okoli 800 evrov prihranka.

Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot

Pomembno je torej, da večino časa baterijo vozila polnimo ponoči in doma, ko je elektrika poceni. Na daljših poteh v tujino, ki so v našem primeru zelo redke, pa računamo, da bomo za vožnjo plačali podobno, kot plačujemo za pumo z bencinskim motorjem in blago hibridno tehnologijo. Je pa res, da daljše poti pomenijo, da se bo treba ustaviti na 150 do 200 kilometrov in dodatno napolniti baterijo. Kot smo ugotovili v prejšnjem članku, na ultra hitri Petrolovi in Ionityjevi polnilnici, polnjenje baterije od 30 do 80 odstotkov traja okoli 20 minut, cena za 35 kWh, ki pomeni okoli 200 kilometrov vožnje po AC pa je okoli 25 evrov.

Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot
Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot
Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot
Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot
Ford E-Puma | Avtor: Saša Despot Ford E-Puma Saša Despot

dezurni@styria-media.si