Avto
6 ogledov

Francozi znajo delati kabriolete

308 CC premore veliko dinamičnosti in svežine, ki bo všeč tako njej kot njemu, n
1/57
Žurnal24 main
Francoski proizvajalec z vzpenjajočim levčkom v logotipu je v veliki meri odgovoren za to, da so CC-ji ali kabrioleti kupeji postali realnost in še več – postali dostopni množicam.

Od predstavitve prvega tovrstnega modela 206 CC je sicer minilo že dobrih trinajst let, a v tem času Francozi niso sedeli križem rok. 308 CC je tako v marsikaterem pogledu močno izboljšan od predhodnika, obenem pa ponuja več oblikovne drznosti in zadostno mero prostora za štiri odrasle osebe.

Dinamično funkcionalna podoba
Predhodnik je ob predstavitvi pomenil oblikovni presežek, a je ravno zaradi tega, kakor tudi zaradi želje po čim večji varnosti trpel zaradi prekomerne teže in posledično okornosti. Ravno tu pa smo dobili občutek, da so naredili največji korak naprej. Novinec je oblikovno zelo raztegnjen in je sedaj pravi štirisedežni kabriolet s poudarjeno ramensko linijo, za kar skrbi impozantna kromirana obroba. Je pa pod domeno varnosti izdelan nos vozila, ki naj bi kar najbolje "sprejel" pešca ob morebitnem trku. Zaradi tega je motorni pokrov veliko bolj pokončen in zato najmanj skladen del avtomobila, so pa to oblikovalci dobro rešili s postavitvijo svetil. Pri razprti strehi opazite še kupolasto streho, kot se za ta (cenovni) razred CC-jev spodobi, pa je zadnje steklo pravo in ogrevano. Na zadku tako kot pri predhodniku kraljujejo svetila z tehnologijo LED-diod. Na spodnjem delu so z difuzorjem poskrbeli tudi za več vznemirjenja.

Novosti: airwave in stranski zavesi
Strešni mehanizem je razvit povsem na novo z željo po še boljšem tesnjenju pred vremenskimi vplivi in motečimi zvoki iz okolja. Na testu smo veliko pozornosti namenili ravno temu, pa tudi vzvojni trdnosti avtomobila. Glede na videno lahko rečemo, da je 308 CC veliko pridobil tudi tu. Sistem s pomočjo elektromotorjev operacijo izvrši v 20 sekundah, tudi med vožnjo do 10 km/h. Malenkost okrnjena je le preglednost nazaj, je pa to hiba vseh CC-jev.
Popolna novost v segmentu je sistem airwave, kjer gre za dovajanje toplega zraka v predel vratu na vseh štirih sedežih, kar omogoča vožnjo zgoraj brez tudi v hladnejših delih leta. Deluje sicer dobro, a zahteva doplačilo 750 evrov (ob tem sicer dobite še zelo priporočljivo vetrno mrežo) in je možno le, če je CC opremljen z usnjem. To sistem naredi veliko manj zanimiv, kot bi bil, če ne bi bil pogojen z tolikšnim doplačilom. Zato nakup priporočamo, ampak le zaradi dejstva, ker pride v kompletu z zelo uporabno vetrno mrežo, ki naredi vožnjo prijetno tudi pri večjih hitrostih. Za varnost potnikov je prav tako dobro poskrbljeno, in sicer imajo vsi CC-ji šest varnostnih blazin, in sicer poleg dveh čelnih in stranskih kot prvi v tem cenovnem razredu tudi zavesi, ki potnike ščitita v predelu glave. V primeru prevračanja pa imajo vlogo nosilnosti poleg ojačanega vetrobranskega stekla tudi še pogrezljiva varnostna loka. Skupek vseh varnostnih sistemov pa je modelu 308 CC na EuroNCAP testiranjih prinesel oceno pet zvezdic za varnost odraslih potnikov.

Strešni mehanizem je razvit povsem na novo z željo po še boljšem tesnjenju pred vremenskimi vplivi in motečimi zvoki iz okolja. © Miha Pečoler

 

Dovolj prostora za štiri

Notranjost je sicer tipična za tega proizvajalca in v veliki meri že znana iz kombi limuzinske različice, nekatere razlike pa kljub temu so. Največja in najbolj opazna so sedeži, ki imajo integrirana vzglavnika, ki delujeta zelo športno. Če kaj, potem smo pogrešali podajalce varnostnih pasov, saj se je treba po te obračati daleč nazaj. Prostornina prtljažnika je, kot je to že v navadi pri CC-jih, pogojena s tem, kje se nahaja streha. V vsakem primeru lahko računate na 266 litrov prostora, če pa je streha razpeta, potem je tega za 465 litrov.

Soliden motor, mi bi želeli še več
Za sedaj edini bencinski motor v ponudbi je kot že veste plod sodelovanja med PSA in BMW; kot tak je temu športnemu kupe kabrioletu res pisan na kožo. To pa zato, ker ga s pomočjo turbopuhala naredi dovolj poskočnega. Od motorja tako dobite več kot dovolj moči in navora, oboje razpoložljivo v širokem območju vrtljajev, le pod 2.000 vrtljaji ne pričakujte preveč. Glede na športen izgled bi si sicer želeli še močnejšo izvedenko istega THP-motorja, a kaj ko imata podvozje in vzmetenje že zdaj včasih prepolne roke dela. Lega na cesti je tako še vedno zgolj zadovoljiva, v hitro voženih ovinkih pa ga hitro izda nos, saj je ta prevečkrat podkrmarjen. Sliko sicer malenkostno izboljšajo dobre zavore, a potem voznika na realno mesto postavijo še vedno prevelik in premehak volan, zadnje velja tudi za prestavno ročico. Če pa želite z njim le brezmejno uživati v ležerni vožnji brez strehe, potem je vsekakor vreden razmisleka. Za konec pa smo vam dolžni še dva pomembna podatka in sicer porabo, ta je na testu znašala 9 litrov, cena pa se je z vsemi dodatki ustavila pri 31.650 evrih. Poceni 308 CC vsekakor ni, je pa v samem vrhu, ko je govora o izgledu in stilu.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.