Avto
37952 ogledov

VW golf in mercedes razred A - eden od njiju ni zmogel 300.000 kilometrov

Volkswagen golf Volkswagen
VW golf ali mercedes razred A? Kateri bencinar je boljši oziroma bolj vzdržljiv, ko je potrebno doseči 300.000 kilometrov? Ali jih sploh lahko?

Govoriti o novem avtu je eno, živeti z njim vrsto let in nabirati desettisoče kilometrov pa velikokrat nekaj povsem drugega. 

Nemški Autobild je objavil rezultate vzporednega dolgotrajnega preizkusa dveh konkurenčnih kombilimuzin - VW golfa 7 in mercedesa A. Oba so nabavili leta 2013, v obeh je bil štirivaljni bencinar z 90 kW (122 KM). Golf comfortline 1,4 TSI z avtomatskim oziroma DSG menjalnikom je takrat stal 27 tisoč evrov, mercedes A 180 z opremo style pa je imel ročni menjalnik in je bil tudi zato nekoliko cenejši - okoli 26 tisoč evrov. 

V uredništvu so vse od leta 2013 pridno nabirali kilometre in zbirali vtise. Kot so zapisali, so bili v uredništvu ob startu testa precej bolj privrženci najbolj prodajanega evropskega avta golfa zaradi njegove vsestranskosti. Mercedes A pa so cenili zaradi preciznega ročnega menjalnika. Da bi bil test čimbolj primerljiv, so z avtomobiloma vozili po čim bolj istih poteh.

Potem se je začelo ...

Pri Auto Bildu so podrobno popisali vse težave, ki so jih imeli z obema avtoma. Pri okoli 37 tisoč kilometrih je klimatska naprava golfa v potniško kabino spustila vodo. Pri 81 tisoč kilometrih je golfu prenehal delovati start&stop sistem. Med popravilom na pooblaščenem servisu so mehaniki še zamenjali olje v DSG, a je očitno nov tip olja v menjalniku imel za posledico bolj sunkovito prestavljanje. Pri dobrih 120 tisoč kilometrih so pri golfu menjali prednje amortizerje. Pri nekaj manj kot 154 tisoč kilometrih je DSG menjalnik odpovedal in je bila potrebna njegova zamenjava. Stroške je delno pokril VW.

Naslednjih 50 tisoč kilometrov je minilo mirno, takrat pa so se pojavili oljni madeži na golfovem motorju, ki so bili po razlagi Auto Bilda posledica premalo strokovne menjave menjalnika in poškodovanega oljnega tesnila. Po 220 tisoč kilometrih je začela močno naraščati poraba motornega olja, zato se na uredništvu niso več nikamor odpravili brez petlitrske zaloge v prtljažniku. Istočasno je začel postopoma naraščati ropot ventilov, avto pa je začel izgubljati moč. V olju so našli kovinske delce, ostanke enega od batov. Podrobni pregled je pokazal, da je bil poškodovan še en bat. Test golfa so dokončno prekinili po 287.147 kilometrih. 

Mercedes razred A | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

In kaj se je v tem času dogajalo z mercedesom A?

Pri 200 tisoč kilometrih so mu zamenjali zavore, sicer pa je najmanjši mercedes do takrat servisno delavnico videl le med rednimi servisi. Enkrat so mu vmes še nastavljali optiko. Pri okoli 250 tisoč kilometrih je potreboval nov termostat. In nič drugega. Mejo 300 tisoč kilometrov je testni avto presegel brez omembe vrednih težav.

Pri Auto Bildu so zapisali, da mercedes A ob koncu testa zelo dobro skriva znake utrujenosti. Opazke si je s strani uredništva prislužil le zaradi škripajoče sredinske konzole in izrabljenega voznikovega sedeža. Za nemško revijo pa vseeno dvoma o zmagovalcu ni.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 20
  • fenix09 10:21 21.avgust 2019.

    Nekoč je nemški avto bil zanesljiv. Sedaj, ko je potrebno it v korak z tehnologijo, pa so nemški avti najbolj nezanesljivi. En sosed kupil novega Renault megana in drugi sosedje nova nemška vozila. Ta z Megano je samo enkrat imel ...prikaži večl doma nadomestno vozilo in vsi ostali sosedje so se mu posmehovali. Sedaj opažam, da ostali nemško vozeči sosedje imajo doma po večkrat nadomestna vozila. Sam pa vozim Renault Laguno bencin, prevoženih 350k km in še vedno deluje, kot mora.

  • pegica 16:15 10.avgust 2019.

    Letos smo kupili nov avto iz salona,pa je po parih metrih odpovedal..opel kao nemški kvaliteta..jajca od jajc..

  • lado47 12:38 10.avgust 2019.

    Sam vozim golf 7 že 170000km,pa sem imel problem samo z dvema senzorjema tlaka problem,drugače je golfek super.Dosti je tudi odvisno od šoferja.Znanec ima približno isti letnik,pa vendarle manj km,pa je naprimer zavorne obloge menjal že trikrat,jas pa dvakrat,pa imam ...prikaži več skoraj osemdeset tisoč več km od njega,tako,da je voznik tudi pomemben faktor.