Avto
8083 ogledov

Gospod mercedes si je dal polikati obleko

Mercedes benz razred E
1/31
Mercedes-Benz
Vozili smo že se s prenovljenim razredom E in ugotavljali, zakaj si Mercedes v razredu limuzin ne pusti vzeti trona pri udobju vožnje.

S subtilno prenovo zunanjosti in novimi tehnikalijami je prenovljeni razred E kot limuzina, karavan, all terrain, kupe in kabriolet v drugo polovico življenjske dobe aktualne generacije zapeljal zelo samozavestno. Za kratek čas, torej do uradne premiere nove generacije razreda S, je razred E zdaj tudi najbolj napreden mercedes na cesti. 

Ločevanje  E-ja pred in po prenovi ne bi smelo biti pretežko, saj je dobil na novo oblikovane LED žaromete, pri katerih so dnevne luči zdaj v obliki kljuke na podoben način, kot pri kupejevskem modelu CLS. S tem se je izgubila tudi dvojna črta, ki ga je prej ločevala od manjšega, a oblikovno podobnega razreda C.

Zadaj je limuzina E s prenovo po dolgem času spet dobila deljena svetila, tako da jih je polovica sestavni del prtljažnikovih vrat. Pri karavanu in kupeju, vključno z njegovo roadster različico, je zadnji del doživel manj sprememb. Oblikovalci so tudi nekoliko poudarili bok avta z dodatno črto v višini kljuk in ustvariti vtis daljšega motornega pokrova. 

Mercedes benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Analogni merilniki so šli s prenovo dokončno v pozabo, še tako veliki tradicionalisti bodo imeli odslej pred seboj ploskev, sestavljeno iz dveh velikih zaslonov, prilagodljivega voznikovega, in osrednjega. MBUX sistem povezljivosti, udobja in zabave nudi vse tisto, kar smo že videli v novih avtih z zvezdo v zadnjih dveh letih, med drugim je E prvič dobil tudi funkcijo revitalizacije, ko se voznik in sopotnik lahko hkrati prepustita masaži, barvni in zvočni terapiji.

Zaradi MBUX se je nekoliko prilagodila tudi sredinska konzola, saj z zaslonom zdaj upravljamo prek tablice, ne več vrtljivih gumbov. Seveda pa tudi neposredno prek zaslona na dotik ali delno tudi z zvočnim upravljanjem. 

Prvi vtis z vožnje

Mercedes E je še vedno gospod, ki svojo prezenco kaže na nevsiljiv, a zelo opazen način. 

Morda ni tako oster kot je BMW serija 5, niti ne izpostavlja tehnologije na način, kot jo Audi A6. Razred E je in želi biti še naprej predvsem gosposki avto, ki daje glavni poudarek na najboljšem mogočem počutju svojih potnikov.

In res, občutek vožnje v E-ju, ne glede ali gre za kupeja, karavana ali klasično limuzino,, in ne glede na to, ali se peljete po avtocesti, stranski cesti ali skozi mesto, je predvsem uživanje v udobju, gladkosti delovanja pogona in zanesljivih pomagalih v obliki intuitivnih asistenčnih sistemov. V zasledovanju te filozofije bo E-ja v zdajšnji generaciji konkurentov izjemno težko prekositi.

Pri E me je pozitivino presenetil napredek pri obliki, udobju in predvsem tehnologiji.

Da bi potnik iz avta izstopil bolj spočit, kot je vanj vstopil, skrbi poleg zračnega vzmetenja še cela plejada rešitev, ki razred E po tej plati naredijo dejansko drugačnega od vseh ostalih tekmecev. Poleg nekaterih novih izbranih materialov so pomislili na takšne detajle, kot je ogrevanje vseh površin, s katerimi voznik in sopotnik prihajata v stik, torej tudi naslonjal na vratih in med sedežema. Seveda je mogoče vse te rešitve tudi nastavljati in prilagajati lastnim potrebam.

Mercedes je tudi sicer dvignil nivo opreme, ki je zdaj že serijsko na stopnji avantgarde, kar pomeni tudi serijsko veliko zvezdo na motorni maski. Med najbolj zaželenimi bo prav gotovo športna AMG preobleka, medtem ko boste najbolj gosposko opremo exclusive prepoznali po tradicionalni zvezdi na pokrovu motorja.

Mercedes-Benz razred E | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Volan je tehnična posebnost sam zase

Nov Mercedesov volan je v E vgrajen premierno. Drugačna je že trikraka oblika, ki za takšnega gospoda daje nenavadno dinamičen vtis. Za doplačilo pa je na razpolago še bolj športna različica z velikim sredinskim delom z ravnimi prečkami.

Prava posebnost volana pa je njegova sestava, saj je celoten obroč obdan s kapacitivnim materialom, ki zaznava voznikov dotik. Ena najbolj praktičnih posledic nove tehnologije je, da ne bo več lažnih alarmov glede držanja volana med polsamodejno vožnjo, kar je v drugih avtih, kjer sistem deluje na podlagi tresljajev roke oziroma težnosti, lahko zelo moteče. Ali povedano z drugimi besedami - trik z Youtuba, ko je bilo mogoče mercedesa pretentati s prilepljeno pločevinko na volan, voznik pa uživa v "samodejni" vožnji, ne deluje več.

Na zunaj prav tako zelo opazna lastnost je tudi, da volan praktično nima več fizičnih tipk, namesto njih pa je na dotik občutljiva površina, na kateri voznik sproža želene funkcije oziroma odreja ukaze. Na videz deluje zapleteno, a v praksi sem ugotovil, da se po nekaj desetih kilometrih vožnje voznik hitro privaja na obogatene možnosti, ki jih nudijo logično razdeljana polja "tipk". Po začetnem soočenju in spoznavanju sem nadaljeval lekcijo učenja še z ločevanjem med pritiskom ali drsanjem, saj eno in drugo lahko sproža različne ukaze. Recimo pri nastavljanju tempomata. Ni kaj, tudi prihodnost volanov je v dotiku.

Mercedes-Benz razred E | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Veliko novih ali izboljšanih tehničnih pomagal

Priliko sem izkoristil še za uvodno spoznavanje z novimi naprednimi asistenčnimi sistemi. Razred E zmore zdaj ob vklopljenem radarskemu tempomatu in pritisku na smerokaz samodejno prehitevati tudi na cesti z dvosmernim prometom, saj predvidi, ali ima za to glede na potek ceste dovolj prostora in ali je nasprotna smer prazna. Na parkirišču pa zna že tako eden najboljših parkirnih asistentov zdaj prepoznati posamezno mesto tudi v množici praznih parkirišč. Omeniti velja še evolucijo 360-stopinjskega pogleda kamer, ki na grafično uporaben način upogiba opozorilne črte, ali pa dodatno kamero za obogateno resničnost navigacijske naprave, ki jo je uvedel že razred A. Že omenjeni LED žarometi lahko v najnaprednejši različici svetijo do zakonsko še dovoljenih 650 metrov daleč, kar je torej na ravni laserskih žarometov iz BMW in Audija. 

Seveda pa je avto pridobil tudi C2X tehnologijo sporazumevanja z drugimi vozili in infrastrukturo, kar pa bo imelo pomembnejšo vlogo šele čez par let. Med drugim lahko avto v navezi z aktivnim asistentom volana samodejno ustvari reševalni pas za vozila na nujni vožnji. Med zanimivimi lastnostmi je tudi MBUX Guard, ki na daljavo obvesti voznika takoj, ko se z avtom v njegovi odsotnosti začne dogajati kaj nenavadnega, tatovom pa zagreni "lastništvo" vozila tudi kasneje. 

Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercede-Benz Mercede-Benz
Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercede-Benz Mercede-Benz

Mehki hibrid je zdaj serijski tudi za štirivaljnike

Vsak E ima zdaj 48-voltni tokokrog. Pri motorjih je glavna tehnična novost povezana s štirivaljnikoma, saj sta tako dizel kot bencinar prvič povezana s starter generatorjem v mehki hibrid in tako še bolj učinkovita z gorivom. Poleg osnovne moči ima avto tako še dodatnih 15 kilovatov za lažje speljevanje, in jadranje pri višjih hitrostih. Že od prej ostajajo tudi različice s priključnimi hibridi, ki pa vzamejo davek pri zmanjšanju prtljažnega prostora. Limuzini ga ostane le 370 litrov.

Vseh bencinskih, dizelskih in PHEV različic je skupaj kar 17. Seveda sta vmes tudi AMG 53  in AMG 63.

Pri različici karavana All-terrain, namenjeni avanturistom, je serijsko zračno vzmetenje, ki lahko avto dvigne ali spusti v razponu 35 milimetrov. Ta izpeljanka ima tudi nove izbirne programe delovanja sistemov pri vožnji izven asfalta, na razpolago pa je tudi z vstopnim bencinarjem E 200 kot tudi s šetvaljnikom E 450.

mercedes | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Cene

Razred E je že na cenikih slovenskega uvoznika. E 200 d (118 kW) se začne pri 51.900 evrih, bencinski E 200 (145 kW) pa pri 53.900 evrih. Verjetno zelo zaželena različica E 220 d 4MATIC stane od 58.900 evrov naprej. Dizelski hibrid E 300 de z 225 kW (306 KM) stane od 67.900 evrov naprej.

Karavan z zajetnimi 640 litri osnovnega prtljažnika je dražji za dobre tri tisočake. Najcenejši All-terrain z oznako E 220 d motorjem in seveda serijskim štirikolesnim pogonom stane 68.400 evrov. Za kupeja se cene začnejo pri 58.144 evrih. To so seveda le vstopne vrednosti. 

Mercedes benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercede-Benz Mercede-Benz
Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercede-Benz Mercede-Benz
Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercede-Benz Mercede-Benz
Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercede-Benz Mercede-Benz
Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercede-Benz Mercede-Benz

andrej.leban@zurnal24.si

 
Komentarjev 1
  • Avatar nadine20
    nadine20 17:11 11.avgust 2020.

    Pozdravljeni, sem posameznik, ki ponuja posojila. Ima kapital, ki se bo uporabljal za odobritev posojil med kratkorocni in dolgorocni posamezniki od 5.000 do 5.000.000 EUR do vsi resni ljudje, odvisno od zahtevane kolicine v realne potrebe, obrestna mera je 2% ...prikaži več% na leto. Kontakt: leydifinance@gmail.com To pocnem noter naslednja podrocja: - financno posojilo - Hipoteka - Naložba v posojilo - Posojilo za avto - konsolidacija dolgov - Odkup kredita - Osebno posojilo - Ste v arhivu itd. Prijavlje