Avto
153 ogledov

Hidria poganja milijone

Hidria Andrej Leban
Osem ali deset let naprej se zdi morda daleč, a Hidria že ima vsaj na risalnih deskah rešitve, ki bodo takrat poganjale avtomobile po svetu. Še prej pa veliko stavijo na njihovo inovativno ogrevalno svečko za dizle.

“Leta 2004, ko smo šele začeli resno strateško vlagati v avtomobilsko industirjo, smo lahko le sanjali o takšnem razvoju, a pomembno je, da smo sanje preusmerili v vizijo, s katero odgovarjamo na izzive prihodnosti,” je vodja poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak pospremil predstavitev 21-milijonov evrov vredne pogodbe z Audijem, po kateri bo Hidria po letu 2015 edini dobavitelj nekaterih sestavnih delov za V6 in V8 avtomobilske motorje. Čeprav o podrobnostih predstavniki podjetja s sedežem v Spodnji Idriji niso smeli govoriti zaradi zavezanosti h molčečnosti, pa zagotavljajo, da gre za dele visokonatančne obdelave, ki jih bo mogoče srečati tudi v bentleyjih, porschejih in lamborghinijih, ki spadajo v koncern VW.

Tudi sicer so v podjetju na podlagi zadnjih naročil optimistični, saj so njihovi volanski mehanizmi vgrajeni že v vsak šesti avtomobil na svetu, hkrati pa se jim je uspelo v zadnjih letih uveljaviti kot eden glavnih dobaviteljev teh sistemov med premium proizvajalci, kot so Porsche, BMW, Mercedes-Benz, Audi, Jaguar in drugi.

Čepna svečka, s katero želijo ogrevati svet

Podobno ali še bolj smele načrte imajo v družbi, katere avtomobilski del celotni korporaciji prinaša že dve tretjini vseh prihodkov, tudi na področju rešitev za hladni zagon dizelskih motorjev. Obsežna vlaganja v znanje zaposlenih, proizvodne zmogljivosti in opremo ter sodelovanje s slovenskimi fakultetami in štipendiranje mladih so jim namreč v zadnjih letih omogočili, da so se iz izdelovalca izdelkov za naknadno vgradnjo ali za izdelke v njihovem zadnjem stadiju proizvodnje, prelevili najprej v razvojnega partnerja, s pomočjo novih produktov pa sedaj posegajo tudi v polje predrazvojnega dobavitelja, ko avtomobilskim proizvajalcem vnaprej ponujajo izdelke za avtomobile, ki bodo prišli v serijsko proizvodnjo šele čez leta. Kako pomembno je to dejstvo s finančnega vidika, priča podatek o maržah, saj so po pri kasneje serijskem izdelku iz predrazvojne faze lahko nekajkrat višje kot če bi se razvoju posameznega dela priključili šele v fazi razvoja celotnega avta.

Eden takšnih izdelkov je čepna svečka s senzorjem tlaka PSG, v katero so doslej vložili osem milijonov evrov in jo zaščitili z 11 patenti, z njo pa nameravajo zlasti po uveljavitvi standarda euro 6.2 (l. 2017) postati vodilni dobavitelj sistemov za hladni vžig dizelskih motojrev. Čepne svečke, ki bodo omogočale nadzorovano izgorevanje v motorjih skozi celotno njihovo življenjsko dobo, bodo namreč po mnenju Hidrie eno bistvenih orodij za doseganje vse ostrejših ekoloških standardov, medtem ko jim gredo na roke tudi težave konkurence.

Še dlje v prihodnost pa razmišljajo s svojim programom sestavnih delov za elektromotorje, saj bodo avtomobili na električni ali hibridni pogon po njihovem mnenju nekje po letu 2022 prešli v ofenzivo.

Ostajajo zavezani lokalnemu okolju

Hidria se na selitev težišča avtomobilske proizvodnje in prodaje na azijski, še posebej kitajski trg po lastnih zatrjevanjih odziva med prvimi, saj so že pred časom na Kitajskem vzpostavili svojo podružnico za servisiranje svojih partnerjev. A kot zagotavlja Seljak, so takšne izpostave v prvi vrsti namenjene prodoru na druge trge, medtem ko o kakšen begu proizvodnje v cenejša območja ni govora, temveč ostaja glavnina v slovenskih obratih, ki pa morajo v zameno postajati še učinkovitejši.

Seljak je izpostavil tudi posledice kreditnega krča v Sloveniji, zaradi katerih družba težko prihaja do dolgoročnih kreditov za svoje naložbe in zanje plačujejo višje obresti kot konkurenti, tako da so sveži denar primorani iskati v mednarodnih finančnih ustanovah.

Komentarjev 1