Avto
187 ogledov

"Hudirja, pa saj ljudje za to plačajo!"

Šola vožnje Saša Despot
Jezni župani in šole vožnje se sprašujejo, kako lahko država opraviči, da je potrebno za opravljanje vozniškega izpita po reorganizacija centrov čakati kar 38 dni? AVP, ki da čuti posledice kazni sodelavke, zavrača neposredno povezavo in obljublja sobotno delo.

“Špara se pri denarju, ampak hudirja, saj ljudje za opravljanje izpita plačajo!”, je jezen župan občine Lukovica Matej Kotnik, ki se je poleg županov Mengša, Kamnika, Trzina  in Domžal podpisal pod odprto pismo, naslovljeno na agencijo za varnost prometa (AVP) in direktorat za promet na ministrstvu za infrastrukturo.

V pismu župani in predstavniki lokalnih šol voženj opozarjajo, da se je zaradi septembrske reorganizacije izpitnega centra Domžale, ki je postal le še izpostava ljubljanskega, čakalna doba za opravljanje praktičnega izpita vožnje podvojila in znaša že 38 dni, kar je prek predpisane še dopustne meje 30 dni.

Kotnik opozarja, da je že en mesec čakanja nesprejemljivo za kandidata, saj ta najprej odvozi predpisane ure, nato pa mora še ves ta čas čakati, da lahko znanje tudi dokaže. “Kandidati so zato še pod dodatnim stresom, zaradi takšne časovne luknje pa so nujno potrebne dodatne ure vožnje, kar pomeni dodatne stroške zanje ali za njihove starše.”

Podpisniki od države zato zahtevajo povrnitev v prejšnje stanje, to je samostojen izpitni center v Domžalah. “Stanje tukaj je drugačno kot nekje drugje po Sloveniji, na območju Domžal vendarle živi 50.000 ljudi, pa so nas vseeno kar pod Ljubljano vrgli,” dodaja župan Lukovice.

Skrbijo jih "abstraktna" vprašanja

“Odprt, pregleden in učinkovit način pristopa k posameznim fazam usposabljanja mora biti poslanstvo tako za šole vožnje kot na drugi strani za upravne organe, brez izgovorov kateregakoli izmed deležnikov,” je zapisano v odprtem pismu, v katerem je veliko pikrih namenjenega tudi novemu elektronskemu preverjanju znanja. To bo po prepričanju podpisnikov dodatno podaljšalo čakalne vrste, hkrati pa se bojijo precejšnjega upada uspešnosti kandidatov, tudi zaradi očitkov, da šole voženj pri pripravi “v večjem deležu nerazumljivih in precej abstraktnih” vprašanj niso smele sodelovati.

Na daljše čakanja vplivala tudi obsodba sodelavke

Igor Velov, v. d. direktorja AVP, nam je pojasnil, da sta k zagati v Domžalah vplivala dva bistvena vzroka. Po njegovem je nastal je velik naval kandidatov, ki so se želeli izogniti e-testiranju, kar sicer ni povezano s samo izpitno vožnjo.

Drugi razlog po navedbi Velova pa je bližnji zaključek motoristične sezone, ko je še veliko kandidatov želelo opraviti izpit v tej sezoni. Ker v Domžalah pričnejo z novo sistematizacijo dela šele ta teden, so se vsi dosedanji kandidati prijavili še po starem sistemu, opozarja Velov.

Vodja AVP pa navaja tudi tretji razlog in sicer nedavno obsodbo zaposlene na domžalskem izpitnem centru, ki je bila spoznana za krive ponarejanja listin v aferi z vozniškimi izpiti in potrdili. Ker so z zaposleno prekinili delovno razmerje, njeno delo opravlja član izpitnega centra, ki tako nima časa za ocenjevanje.

AVP bo za umiritev razmer v Domžalah odprl dodatne termine za opravljanje izpite, po potrebi bodo kandidati vozili tudi ob sobotah, obljublja Velov, takšna zagotovila je dal tudi ministrstvu za infrastrukturo.

Komentarjev 6
  • dd1307 23:42 13.oktober 2014.

    Ne vem koik tm stane delanje izpita, se pa sigurno mal drugač obnašajo na cesti. Pr ns se vozmo 150 po ac s par metrov varnostne razdalje. Če se kdo pr 160 ne umakne pravo sekundo, se unmu uzad utrga ...prikaži več in potem more svojo frustracijo vrnt tko, da zavije vate al pa bremza k da je moten pred tabo. Tm se ljudje povsod ustavjo pred stop znakom. Tm ljudje upoštevajo pravila. Tle je pa na cestah en sam đumbus. Tm promet razumejo pravilno, pr ns je pa avta neka hitrostna kapsula s katero lahko rinš v vsazga samo zato, ker maš v glavni nek tujek k ti pravi, da si zdej ti batina na cesti in vsi morjo spizdt stran.

  • Pepe007 22:34 13.oktober 2014.

    Človek je verjetno prvič vozil vozilo, ki nima nekih normalnih pomagal, npr. avtomatskega menjalnika. Poleg tega najbrž ni bil navajen kolovoznih cest.Ko so prišli k nam sorodniki iz Kanade, je najet avto vozil samo ata, ker je edini še ...prikaži več kdaj prej v živo videl ročni menjalnik. Promet se jim je zdel kompliciran, cestna signalizacija nemogoča. Kam priti brez navigacije pa jim je tudi bil podvig. Na sevrenoameriški celini pa so šli k prijateljem iz Toronta v Cleveland in niso rabili nobene znanosti, da so se pripeljali po smerokazih točno pred hišo. Je pri nas možno preprosto najti točko v Lj?

  • Pepe007 22:28 13.oktober 2014.

    Državni organi še tam ne znajo vzeti denarja, kjer bi jim ga ljudje radi dali.