Recept prenove in izboljšave modela je uspel, saj je nova ibiza videti zelo moderno, ponuja več
prostora ter napredno tehniko, vse za ugodno in zelo konkurenčno ceno, tako da se za prodajni uspeh
ibize ni bati.
Ibiza ohranja izročilo predhodnice pri obliki, saj deluje športno in agresivno, to pa je bilo
po besedah oblikovalcev tudi glavno vodilo, saj so jo oblikovali v obliki puščice. Ibiza se je v
dolžino potegnila za skoraj deset centimetrov, nekaj daljša je tudi medosna razdalja, za 30 oziroma
33 milimetrov pa sta širša tudi prednji in zadnji kolotek. Vse to nakazuje s prostorom radodarnejšo
notranjost, v kateri meter pokaže tudi več prostora za višino, in sicer dva centimetra. Tudi
prtljažnik je nekaj pridobil, in sicer konkretnih 25 litrov, kar pomeni 292 litrov prostornine pri
osnovni postavitvi sedežev, ta pa je po besedah odgovornih pri Seatu največ v razredu.
Notranjost je prav tako kot zunanjost oblikovana zelo moderno, prevladujejo konveksne in
konkavne linije, monotonijo razbija dvobarvna armaturna plošča, plastika je prijetna na otip, stiki
med posameznimi spoji pa vsaj na prvi pogled kakovostni. Sedi se nižje kot pri predhodnici, saj so
sedeži postavljeni za odtenek nižje, kot rečeno pa je strop malenkost višji, tako da je prostora za
glave tudi za visokorasle dovolj. Tudi na zadnji klopi se da povsem dostojno sedeti, saj streha
proti zadku ne pada pretirano in tako omejuje prostor posedenim na zadnjo klop, centimetri,
namenjeni kolenom, pa so povsem v sorazmerju z velikostjo avtomobila, torej pogojeni z
darežljivostjo sedečih spredaj.
Motorno paleto za zdaj sestavlja dovolj bogat nabor bencinarjev in dizlov, vse pa poznamo že
od prej. Bencinske barve zastopajo 1.2-, 1.4- in 1.6-litrski agregati z močjo od 51 pa do 77
kilovatov, prav tako trije so dizli, in sicer eden 1.4- ter dva 1.9-litrska TDI-motorja, žal še z
vbrizgavanjem po sistemu tlačilka šoba. Razpon moči dizelskih agregatov je podoben tisti pri
bencinarjih, in sicer zmorejo od 59 pa do 77 kilovatov največje moči. Menjalnik je za zdaj en sam,
in sicer petstopenjski ročni, na začetku drugega leta, ko bodo na trg prispele še druge
karoserijske različice (še letos pričakujemo trivratno sports coupé, drugo leto pa štirivratno in
takšno s karavanskim zadkom ter še bolj športno navdahnjena modela FR in cupra), pa pride še
sedemstopenjski DSG-menjalnik.
Opremski paketi so za zdaj trije in kot je to že v navadi, se za znamko seat imenujejo
reference, stylance in sport. Vse odlikuje nadpovprečna založenost z opremo glede na ceno
avtomobila, proti koncu leta pa si bo kupec lahko omislil še osnovnejšo start, ki ne bo vsebovala
ročne klimatske naprave in avdiosistema. Reference slednje ima, poleg tega pa še zavorni sistem
ABS, čelni in stranski varnostni blazini, električni pomik sprednjih stekel, po višini in globini
nastavljiv volanski obroč ter pritrdišča ISOFIX, v nasprotju z istoimenskim paketom pri prejšnjem
modelu pa je bogatejši za klimatsko napravo, avtoradio s CD-predvajalnikom, ki podpira tudi
datoteke mp3, šest zvočnikov in upravljanje radia ob volanskem obroču. Oprema stylance kupca
razvaja predvsem z udobjem in dodaja samodejno klimatsko napravo, potovalni računalnik, tempomat,
sprednji meglenki s funkcijo osvetlitve v vožnji skozi ovinek, električno nastavljivi zunanji
ogledali in 15-palčna platišča. Paket sport ponuja športno podvozje, 16-palčna platišča iz lahke
litine, trikraki usnjen volanski obroč ter športna sprednja sedeža, žal pa se pri tem paketu opreme
kupec odreče samodejni klimatski napravi in po višini nastavljivemu sovoznikovemu sedežu. Na voljo
so tudi številni dodatki ter trije dodatni prilagojeni paketi opreme, med dodatki s seznama
doplačil pa velja omeniti asistenco pri speljevanju v klanec, imenovano HHC, sledljive biksenonske
žaromete in še kaj bi se našlo.
Cene so po besedah
Darka Horvata, direktorja znamke Seat pri
Porsche Slovenija, oblikovali zelo preudarno, tako da vse različice ponujajo
znatno več opreme kot predhodnica tudi za občutno nižjo ceno. Cene nove ibize se tako gibljejo od
10.490 evrov za model 1,2 reference do 15.890 evrov za model 1,9 TDI sport. Kot rečeno pa si bo od
jeseni mogoče omisliti tudi osnovno start, ki bo v kombinaciji z začetnim 1.2-motorjem stala 9490
evrov.
Pa še nekaj o vtisih s poskusne vožnje. Ibiza deluje zelo všečno in dinamično, še najbolj pa
spominja na leona. Tudi notranjost deluje prijetno, pohvaliti pa moramo položaj za volanom in
sedenje na sedežih, ki sta zelo športna. Zmotilo nas je dejstvo, da nima po višini nastavljivih
prednjih varnostnih pasov, avdiosistem pa je izgubil tipke za šest prednastavljenih radijskih
postaj. Občutek v vožnji je prav tako zelo dober, preseneti pa tudi 1.4-litrski bencinar, ki v
nasprotju s podobno velikimi agregati pri konkurenci pokaže konkretno mero veselja do vrtenja, lega
na cesti pa je med boljšimi v razredu. Hvalimo tudi menjalnik ter pozdravljamo končno ceno.
7
ogledov
Ibiza je puščica
1/9
Le nekaj mesecev po predstavitvi športno navdahnjenega koncepta bocanegra je na ceste zapeljala končna različica Seatovega najbolj prodajanega modela, ki ima z omenjenim konceptom marsikaj skupnega.