Avto
8 ogledov

Imeli bi ga tudi pri Ferrariju

1/41
Žurnal24 main
Britanski Jaguar, ki je v lasti indijske Tata Motors, je najavil, da bo na avtosalonu v Ženevi (3. do 13. marec) svečano obeležil 50. obletnico kultnega modela e-type.

Ko je bil jaguar e-type leta 1961 predstavljen, so mnogi ob pogledu nanj ostali brez besed. Neskončno dolg, spredaj škrge, žarometi skriti pod pleksi steklom. Bil je, kot bi prišel iz vesolja.

Pravijo, da je jaguar e-type najbolj vznemirljiv avtomobil, ki je bil kdajkoli narejen. Mi o tem ne bomo sodili, vendar vseeno ne gre dvomiti, da gre za eno od najbolj karizmatičnih vozil na svetu. E-type je bil za svoje čase, govorimo o začetku 60. let prejšnjega stoletja, izredno hiter avtomobil, ponujal je "ubijalski" videz, napredno tehnologijo in neverjetno, a resnično – bil je razmeroma poceni.

Lastniki tega izjemnega avtomobila so bili številni znani obrazi, kot so George Best, Brigitte Bardot, Tony Curtis in Steve McQueen, medtem ko ga je Enzo Ferrari označil za najlepši avtomobil na svetu.

E-type izvira iz Jaguarjevih dni, ovekovečenih s slavo na športnih udejstvovanjih. Leta 1953 je legendarni c-type (c kot competition) slavil zmago na dirki vseh dirk – LeMansu. Kmalu potem se je pojavil d-type s specialno "monocoque" šasijo in diski na vseh kolesih. Prav od njega je e-type nasledil najboljše komponente.

Za pogon je bil v osnovi zadolžen isti motor, ki je bil v modelu XK 120 predstavljen že davnega leta 1949. Iz šestih cilindrov z zmogljivostjo 3,8-litra je razvil 195 kW/265 KM. V začetku šestdesetih let so ga te številke uvrščale v razred super sport extreme, ki bi ga lahko danes primerjali s 367kW/500 KM-jeklenimi zverinami. Do sto kilometrov na uro je pospešil v vsega sedmih sekundah, medtem ko je bila največja hitrost 240 kilometrov na uro!

Avtomobil so proizvajali v dveh različicah: kot roadster in kot kupe. Leta 1965 so prostornino motorja povečali na 4,2 litra, istega leta pa je nastal tudi model coupe 2+2 z velikimi tretjimi vrati. Zadnji sedeži so bili v osnovi bolj ali manj provizorični, v njih pa so lahko udobno sedeli le desetletniki. Čeprav je bil zamišljen kot tekmovalni avtomobil, pravih uspehov na tekmovalnih stezah ni imel. E-type je bil tipičen predstavnik britanskih avtomobilov. Navzven in navznoter eleganten, šarmanten in predvsem plemenit. Kljub vsemu je svojim lastnikom nudil veliko zabave v vožnji. Upravljalni mehanizem je bil zelo direkten (le 2,5 obrata volana), medtem ko je bila lega na cesti več kot pohvalna.

Za svojo veliko priljubljenost se e-type lahko zahvali opisanim značilnostim in ceni. Avtomobil je stal pol manj od konkurenčnega mercedesa 300 SL. Razlog je bila težnja Britancev, da za svoj proizvod ne zahtevajo preveč denarja. Njihova filozofija je bila, da če je dober, potem mora biti dostopen množici. Zadnja, a hkrati najbolj znana različica e-typa je bila tista iz leta 1972 s 5,3-litrskim motorjem V12, ki je razvil okroglih 200 kW/272 KM. Tri leta pozneje je e-type romal med legende.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.