Avto
13 ogledov

Iskali so čistejše poti

Ekoizlet
1/40
Žurnal24 main
Ekoizlet. Štiri družine smo s hibridnimi in dizelskimi toyota aurisi povabili na izlet iz Ljubljane prek Krasa v Portorož.

Izkušnja. Ločevanje odpadkov, pridelovanje ekološke hrane, zbiranje deževnice, življenje v varčnih

Ekoizlet | Avtor: Saša Despot Saša Despot
hišah – vse to je del vsakdana, ki ga živijo štiri družine, ki so se prijavile na ekoizlet, v prihodnosti pa želijo ekološko ozaveščenost povezati ne le z manjšo porabo, temveč tudi avtomobili, ki v zrak izpustijo manj škodljivih snovi, denimo NOx in trdnih delcev.

“Udeleženci so bili dobri poznavalci hibridne tehnologije, je pa razumljivo, da se s takim avtom še niso vozili, saj k nam prihajajo počasi,” pravi strokovni sodelavec pri projektu Andrej Brglez in pojasnjuje, da je med Slovenci 20-letni vpliv spodbujanja
Ekoizlet | Avtor: Saša Despot Saša Despot
nakupa dizelskih vozil, kar se odraža na nižjih cenah dizelskega goriva in hitri širitvi palete motornih agregatov na vse avtomobilistične razrede. Poleg strahu pred novim je bila ovira za nakup višja cena hibridnih pogonov, ki pa je s prehodom tehnologije iz toyota priusa na modela auris in yaris postala cenovno privlačnejša.

Slaba vest

“Sem 'ekofrik', zato imam moralnega mačka, ker se preveč vozim z avtomobilom. Ob naslednji menjavi avtomobila bo hibridna tehnologija resna možnost. Izkušnja s hibridom je bila zelo pozitivna, dizel se je izkazal zgolj z nižjo porabo na avtocesti. Počakajmo, kaj bo pri tem rekla država,” je po prvi izkušnji s hibridom povedal Ljubljančan Janko Kozin, ki na leto samo s kolesarjenjem v službo naredi 3.000 kilometrov.

Udeleženci si delijo mnenje, da bo morala k večji zastopanosti hibridov na naših cestah pripomoči država s subvencijami, a ne s papirnato vojno. “Trgovec bi moral dobiti subvencijo in urediti papirje, kupec pa dobiti cenejši avto. Tako ne bi potreboval en teden dopusta za selitev od urada do urada,” pravi Janko Kop, Beno Klobčar pa dodaja, da bi se v tem primeru raje kot za nakup rabljenega hibrida odločil za novega.

Ekoizlet | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zaključek in ugotovitve

Ekoizlet | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Primerjava. Na testni trasi je karavanski auris z 1,4-litrskim dizelskim agregatom porabil 4,6 litra plinskega olja, hibridni konkurent pa 0,4 litra več bencina. “Primerjava je zaradi različnih pogonov, ki sta si po porabi zelo blizu, in različnih vozniških slogov vožnje odlična. Na avtocesti je gospodar dizel, hibrid je brez izjeme navdušil z udobno in tiho vožnjo, vozniki so posebej izpostavili jadranje, ko je avto deloval zgolj na elektriko,” je po preizkusu obeh pogonov dejal Andrej Brglez in dodal: "Hibridi so med nami, le vrata jim odpiramo počasi, saj ni privlačnih subvencij. Še vedno se premalo posvečamo temu, kakšen avto potrebujemo, in kupujemo “prevelike čevlje”.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.