Avto > Iz druge roke
11732 ogledov

S širšo gumo boste v eni situaciji izrazito na slabšem

Guma Emissions Analytics
Strokovni odgovor na večno debato: ali je širša pnevmatika na mojem avtu res vedno boljša izbira?

Kakšna je v resnici razlika pri obnašanju avta, če nanj namestimo širše pnevmatike, seveda v skladu s homologacijo? Temu vprašanju so se odločili priti do dna pri organizaciji ADAC, kjer so izvedli vzporedni test dimenzij letnih pnevmatik z istim profilom in gumeno zmesjo v velikosti 15, 16, 17 in 18 palcev. Pnevmatike so se med seboj razlikovale po širini in preseku. Vse velikosti so homologirane za VW golfa, zato so test lahko opravili z istim avtom in tako dobili zelo verodostojne podatke. Vzporedno pa so naredili še teste z referenčno zimsko pnevmatiko, prav tako v različnih dimenzijah.

Na videz povsem logičen rezultat testa je, da širša pnevmatika na suhem asfaltu resnično nudi boljši oprijem. Zaradi nižje višine bočnic (preseka) je širša pnevmatika konstrukcijsko trdnejša, ceste pa se drži z večjo površino kot ožja pnevmatika. Zato so širše pnevmatike v ovinkih stabilnejše, njihova izrazita prednost je tudi pri zaviranju. Pri testu s 100 km/h do zaustavitve je ožja 195/65 R15 pnevmatika na golfu potrebovala 38,8 metra, najširša in najbolj "ploska" dimenzija 225/45 R18 pa kar dva metra manj oziroma le 36,7 metra. "Zlata" sredina pri avtomobilskih pnevmatikah, dimenzija 205/55 R16 je bila pri ustavljanju od 15-palčne boljša za skoraj meter, za dobrega pol metra pa slabša od 17-palčne dimenzije (225/45 R17) in še dodatnega pol metra od 18-palčne.

Širša v tej vsakodnevni situaciji bistveno slabša!

Test pa je poleg pričakovanih rezultatov dokazal tudi slabosti širših dimenzij, saj prednosti na mokrem asfaltu lahko dobesedno izvodenijo. Širše pnevmatike so sicer tudi na deževen dan še vedno lahko zanesljivejše v ovinku zaradi že omenjene večje površine oprijema, a hkrati so tudi bistveno bolj dovzetne za  najhujšo nočno moro voznika - akvaplaning. 

Športni terenec porsche cayenne vam je na voljo že od 51.220 evrov! Samo na Žurn NASVETI Avto Pazljivo pri menjavi pnevmatik večjih dimenzij

ADAC test je dokazal, da je najširša 18-palčna pnevmatika zaradi velike količine vode "splavala" že pri 71,4 kilometra na uro, le malo boljša je bila enako široka, a nekoliko "debelejša" 17-palčna pnevmatika. Isti golf pa je pri vožnji naravnost na najbolj "ubornih" 15-palčnih pnevmatikah s širino 195 izgubil "tla pod nogami" šele pri 82,7 kilometra na uro. Pnevmatika 205/55 R16 je tudi pri tem testu odigrala vlogo zlate sredine. 

Test s akvaplaningom dokazuje, kako zelo pomembno je imeti dovolj dezena na pnevmatikah, še posebej če so te širše. A to za varnost izredno pomembno dejstvo lastniki zaradi višje nabavne cene širših pnevmatik hitreje zapostavljajo.

Velikanska razlika v udobju med presekom 40 in 45 

Pri ADAC so šli še dlje in so izmerili vpliv dimenzije pnevmatik na udobje vožnje. Dokazali so, da širše in nizkopresečne pnevmatike precej pokvarijo udobje vožnje. Ker imajo manj prostora za zrak in imajo nižje ter trše bočnice, je skupni vpliv vzmetenja slabši. Še posebej zanimiv je razkorak med 18- in 17-palčno pnevmatiko, ki sta imeli na golfu sicer isto širino (225), a različen presek (40 proti 45). 17-palčna pnevmatika je bila relativno še vedno dokaj udobna in le malenkost slabša od 16-palčne, medtem ko je 18-palčna za desetino slabše skrbela za vzmetenje v primerjavi z referenčno 15-palčno. 

Še en zanimiv rezultat: širše pnevmatike se zaradi širše razporejenega oprijema s cesto počasneje obrabljajo od ožjih. A po drugi strani porabijo več goriva. Med 18-palčno in 15-palčno pnevmatiko je kar pet kilogramov razlike v masi, kar nanese 20 kilogramov skupne dodatne mase, večja sta tudi kotalni in zračni upor.

Ko pa je govora o zimskih pnevmatikah, so pri ADAC jasni - ožje je boljše. Na snegu in ledu nudijo boljši oprijem, tako kot tudi manjše tveganje za akvaplaning. Pa še za snežne verige so veliko primernejše. 

dezurni@zurnal24.si

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.