Pri spletnem portalu za prodajo in nakup rabljenih avtomobilov www.DoberAvto.si so nam odgovorili, da v prvih šestih mesecih leta niso zaznali večjih odstopanj. "Z drugimi besedami ponudba in povpraševanje sta skladna z dinamiko, kot smo jo poznali do zdaj. Je pa res, da opažamo trend, da so kupci vedno bolj ozaveščeni, ko kupujejo rabljene avtomobile, temu primerno pa se odzivajo tudi trgovci. V prvih mesecih se je sicer trg rabljenih nekoliko ohladil, a v aprilu in maju se je povrnila dinamika in uskladila prvo polletje na pričakovano, stabilno raven," pravi Peter Kavčič iz DoberAvto.
Kako ocenjuje trenutno ponudbo in, ali je na trgu pomanjkanje določene skupine vozil, na primer malo rabljenih, kot je bilo to še nedolgo nazaj? Neposredno povezavo s trgom malo rabljenih vozil iz tujine in visokimi cenami teh vozil na večjih trgih, kot je denimo Nemčija, ima vpliv tudi na ponudbo pri nas razlagajo pri spletnem portalu za rabljena vozila.
Kavčič dodaja, da so cene dokaj visoke in trenutno ne kaže, da bodo padle. "Opažamo, da to do neke mere zavira sicer zmerno dinamiko prodaje rabljenih vozil. Ker je trg rabljenih vozil močno odvisen od tega, kako pri nas nove avtomobile prodajajo uradni zastopniki, torej, koliko novih registracij smo zabeležili, se to z manjšim časovnim zamikom kaže tudi na trgu rabljenih avtomobilov. Na portalu www.DoberAvto.si beležimo veliko rast oglasov rabljenih vozil, za katere trgovci nudijo jamstva in zagotavljajo transparentne nakupe."
Pomanjkanje vozil letnika 2021 in 2022
Tomaž Kavčič iz podjetja AutoBrief, ki upravlja specializirano platformo za prodajalce rabljenih vozil, prav tako pa se pri podjetju ukvarjajo z raziskavami na področju rabljenih vozil, ugotavlja, da se je trg rabljenih vozil v Sloveniji po turbulentnem obdobju, ki ga je zaznamovalo pomanjkanje novih vozil, stabiliziral. "Vendar pa se še vedno sooča z določenimi izzivi, predvsem mislimo na izrazit primanjkljaj avtomobilov, proizvedenih med letoma 2021 in 2022. Tukaj prihaja do hudega pomanjkanja izbire."
Dodaja, da globalna kriza polprevodnikov še vedno vpliva na razpoložljivost vozil, čeprav se je situacija občutno izboljšala v primerjavi z najhujšim obdobjem pomanjkanja. Zaloge rabljenih vozil, kakršnih smo bili vajeni pred krizo Covid-19, po mnenju AutoBriefa še nekaj časa ne bodo tolikšne, kot bi si mogoče nekateri želeli.
"Če sploh še kdaj," pravi Tomaž Kavčič, ki dodaja, da na drugi strani vse analize kažejo pozitiven vpliv makroekonomskih dejavnikov, predvsem dokončna stabilizacija obresti v 2025, ki naj bi pripeljala do oživitve trga skozi drugo polovico 2025 in v 2026. Po njegovem mnenju je to pogojeno s kupno močjo in klimo v Evropi, ki pa je povezana z globalnimi krizami in novo nastajajočimi vojnimi žarišči.
Prodaja električnih in dizelskih vozil
Pri spletnem portalu Doberavto zaznavajo, da se je v obdobju zadnjega meseca in pol povečalo število oglasov z rabljenimi električnimi avtomobili, še vedno pa opažajo, da je odstotek bistveno manjši za bolj razvitimi avtomobilskimi trgi. Od 12.000 oglasov je na spletni strani DoberAvto delež električnih 6,5 % medtem, ko je delež bencinskih in dizelskih vozil precej izenačen (bencin 47%, dizel 40%). Počasi se veča delež hibridnih avtomobilov v oglasih, v prvem polletju sicer zgolj za eno do največ dveh odstotnih točk.
"Sicer pa glede na izgubo vrednosti na dolgi rok v tem trenutku težko podamo relevantno oceno. Največ izgubljajo dražji, torej bolj luksuzni električni avtomobili. Poleg tega je cena električnih vozil pri nas v primerjavi s tujino še nekaj višja, kar prav tako ni spodbudno. Lahko le rečemo, da dlje, ko vozimo električni avto – bolj se izplača zaradi privarčevanega denarja pri servisih in stroških vožnje na kilometer," pojasnjuje Peter Kavčič iz DoberAvto.
Lastniki električnih vozil ob prodaji v minusu
Pri AutoBriefu so nam odgovorili, da električna vozila še vedno izgubijo več vrednosti kot vozila s klasičnimi pogoni. Po njihovih podatkih prvi lastniki ob prodaji izgubijo večji delež vrednosti nakupa. Tudi 25 % ali več.
"Če se ta trend ne bo ustavil, bi lahko električni avtomobili ostali dražja izbira za prve lastnike vse tja do leta 2040. Še slabše je seveda na trgu rabljenih električnih vozil. Razlogi za nizko vrednost rabljenih električnih vozil je predvsem iskati v nizkem povpraševanju na trgu rabljenih vozil, strah pred odpovedjo baterije in slaba dostopnost javne polnilne infrastrukture. V naših merjenjih preferenc kupcev je želja po električnem vozilu še vedno majhna, okrog 7 % kupcev bi kupilo električno vozilo, kar je daleč od 18 % pred letom in pol," pravi Tomaž Kavčič, ki je komentiral tudi dogajanje na strani rabljenih dizelskih vozil, ki so jih avtomobilske tovarne, vsaj v nižjih razredih, skoraj ukinile v zadnjih letih, medtem, ko so v večjih vozilih in dražjih vozilih, še vedno med kupci zelo zaželeni.
"Povpraševanje po rabljenih dizelskih vozilih se je v zadnjem četrtletju povečalo za 7 %. Kupci dizelska vozila umeščajo na drugo mesto, takoj za bencinskimi vozili in daleč pred hibridnimi ali električnimi vozili. V zadnjem času se je razlika povečala, navkljub vse več možnosti električnih in hibridnih vozil."
Tudi Peter Kavčič iz DoberAvto pravi, da Slovenci še vedno radi kupujemo avtomobile z dizelskim motorjem, hkrati pa ugotavlja, da je vedno težje najti rabljene avtomobile z malo kilometri. "Ne glede na vse, se tudi dizli z 200.000 ali 300.000 prevoženimi kilometri še vedno prodajo, le če so bili ustrezno redno vzdrževani. Avto z dizelskim motorjem, ki se je vozil na relacijah, brez težav prevozi 500.000 kilometrov. Ob pogoju, da opravljamo predvidene redne servise."
Nemci najbolj priljubljeni
Oba sogovornika smo za konec vprašali tudi, katere znamke rabljenih vozil v Sloveniji kupci najhitreje kupijo, enako, kateri modeli so najbolj priljubljeni?
Peter Kavčič iz DoberAvto pravi, da se še vedno zelo dobro in hitro (op predpostavki, da je cena primerna) najbolje prodajajo nemški avtomobili. Sem poleg premijskih znamk Mercedes-Benz, Audi in BMW umešča tudi Volkswagen in Škodo, ki je znotraj VW koncerna med najbolj priljubljenimi znamkami v Sloveniji. "Ko govorimo o najbolj masovnih številčnih vozilih, so to še vedno VW passat, škoda octavia ter superb, pa tudi klasike med rabljenimi vozili: BMW serije 3 in 5, mercedes-benz razred C. Sicer pa se dobro in hitro prodajo priljubljeni cestni terenci nižjega srednjega in srednjega razreda. Bolj kot vezano na znamke je v Sloveniji trenutno težko prodati električne avtomobile."
Podatki s spletne strani Doberavto o deležu prodanih rabljenih vozil glede na vrsto pogona
Bencin: 47,28 odstotka
Dizel: 40,67 odstotka
Električni: 6,55 odstotka
Hibridi: 5,20 odstotka
Ostalo: 0,29 odstotka
Golf 7 TDI
Pri podjetju AutoBrief med znamkami, ki so na vrhu želja slovenskih kupcev rabljenih vozil še vedno izpostavljajo Volkswagen, Škoda "in morda presenetljivo vozila znamke Kia, ki je v zadnjem času precej rasla. Zelo zanimivo je tudi pogledati med znamke kitajskih proizvajalcev in njihovo priljubljenost pri nas. Če je bilo zanimanje za kitajske avtomobilske znamke v zadnjem četrtletju leta 2024 še zanemarljivo ali celo nično, se je v prvem četrtletju 2025 pojavilo jasno povpraševanje. Geely s 3,3 %, Forthing z 2,8 % in BYD z 1,7 % kažejo na opazen premik, ki ga pred nekaj meseci še ni bilo, kar nakazuje preboj teh znamk v zavest slovenskega potrošnika," zaključuje Tomaž Kavčič.
Po čigavih kriterijih pa se tu ocenjuje, da je pomanjkanje vozil letnikov 2021 in 2022? Na DoberAvto.si vidimo, da imajo v ponudbi 1817 vozil l.2021 - 22, če isto preverimo še na Avto.net je tam vsaj 4574 osebnih vozil teh… ...prikaži več dveh letnikov!? Ker pa vemo, da nekateri trgovci oglašujejo le na lastnih spletnih straneh in da se veliko oglasov prekriva, lahko čez palec ocenimo, da je v Sloveniji na prodaj vsaj okoli 5500 vozil letnika 2021 - 22, kar je glede na koliko je končnih kupcev več kot dovolj...