Avto
1 ogledov

Juke konec leta v Sloveniji

Nissan juke bodo izdelovali v Evropi in na Japonskem. (Foto: Nissan)
1/43
Žurnal24 main
Nissan je predstavil svoj novi mali crossover Juke. V Sloveniji bo juke na voljo predvidoma od novembra dalje.

Po obliki je Juke spodaj čistokrvni SUV. Kolesa so široka, večji je odmik od podlage, na zunaj pa ga odlikuje s športno oblikovano zasnovo. Športnost nakazujejo visoki rob vrat, nizka bočna stekla in kupejevsko napeta streha. Kupejevska oblika je poudarjena z ročicami, ki so na zadnjih vratih skrita v okvir okna.

V notranjosti postavlja športna zasnova v osrednji položaj voznika, kar na svojevrsten način izpostavlja k njemu zasukana sredinska konzola z obliko, povzeto po posodi za gorivo motornega kolesa. S premazom bleščeče barve motoristična konzola doda k radoživosti avtomobila. Uporabnost večajo vrata prtljažnika, vpeta v streho, in prostoren prtljažnik s številnimi skritimi prostori za shranjevanje večjih in manjših predmetov.

Nova razvojna stopnja štirikolesnega pogona
Juke je nastal na osnovi platforme B zveze Renault Nissan. Ob medosni razdalji 2530 mm, meri v dolžino 4135 mm, v širino 1765 mm in v višino 1570 mm. Pri različici s prednjim pogonom so kolesa spredaj s karoserijo povezana preko vzmetne noge MacPherson, zadaj je nameščena prema s povezanima vodiloma. Pri različicah s štirikolesnim pogonom je zadnja prema prostorska, povzeta po Qashqaievi zadnji premi.

Pogon na vsa kolesa ALL-MODE 4x4-i predstavlja novo razvojno stopnjo Nissanovega, elektronsko krmiljenega pogona na vsa kolesa. Ta je sedaj oplemeniten s sistemom vektoriranja navora, kar veča vodljivost in zmanjšuje podkrmarjenje v zavojih. Poleg porazdelitve navora med prednjimi in zadnjimi kolesi, do razmerja največ 50/50, zmore sočasno tudi deliti navor med zadnjima kolesoma.

Vodljivost v zavojih je izboljšana, ker zmore sistem presežek navora usmeriti na zunanje zadnje kolo, kar zmanjša podkrmarjenje. Na to kolo lahko sistem prenese do 50 odstotkov trenutnega navora motorja. Sistem je prvič uporabljen v nižjem avtomobilskem razredu, saj je bila ta tehnologija do slej ohranjena le za vrh premijske ponudbe.

Motorji in menjalniki

V Sloveniji bo Juke ob začetku prodaje konec leta na voljo s tremi motorji. Z enim dizelskim in dvema bencinskima z delovno prostornino 1,6 litra. Vsi bodo s sestavo izpušnih plinov zadovoljili najstrožja merila evro 5. Na vrh ponudbe je postavljen novi bencinski motor (MR16DDT) z neposrednim vbrizgom goriva in turbinskim polnilnikom. Največja moč je 140 kW (190 KM) in največji navor 240 Nm. Drugo bencinsko možnost predstavlja novost, razvita na osnovi uveljavljene družine Nissanovih motorjev HR. Za štirivaljnik s štirimi ventili na valj, z oznako HR16DE, so značilni majhna masa, zmanjšano trenje in izviren sistem dvojnega vbrizga goriva, ki omogoča posebej natančno odmerjanje goriva. Zato je izgorevanje goriva v pogonskem agregatu, ki doseže največjo moč 86 kW (117 KM), izboljšano. Dizelski motor 1.5 dCi s tovarniško oznako K9K doseže ob skupnem vodu za gorivo največjo moč 81 kW (110 KM) in največji navor 240 Nm. Krasijo ga odzivnost, prožnost, suverena zmogljivost, gospodarna poraba goriva in z njo povezan omejen izpust izpušnih plinov. Različici z 1,6-litrskim bencinskim motorjem s turbinskim polnilnikom in pogonom na prednji kolesni par je namenjen ročni šeststopenjski menjalnik.

Nissanov menjalnik XTRONIC CVT, z možnostjo ročne izbire šestih stopenj prestavljanja, bo na voljo pri različici z vrha ponudbe, z bencinskim motorjem s turbinskim polnilnikom in štirikolesnim pogonom. Za atmosferski 1,6-litrski bencinski motor bo mogoče izbirati med petstopenjskim ročnim menjalnikom in posodobljenim menjalnikom XTRONIC CVT. Šestopenjski ročni menjalnik je namenjen 1,5-litrskemu dizelskemu motorju.

Oprema
Seznam serijske in dodatne opreme bo objavljen tik pred začetkom prodaje. Za sedaj je znano, da bodo opremo sestavljale klimatska naprava, usnjeno oblazinjenje, kamera za nadzor dogajanja za vozilom, inteligentni ključ ... Ne bo manjkal niti Nissan Dynamic Control System, ki se upravlja preko osrednjega stikala in zaslona ter omogoča vozniku nastavitve dinamike vožnje, ob sočasnem upravljanju drugih sistemov, kot je na primer prezračevalni sistem s klimatsko napravo. Na zaslonu se poleg ostalih podatkov izpisujejo tudi podatki o delovanju motorja in vožnji.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.