Avto
254 ogledov

Kaj prevzem Opla pomeni za lastnike slovenskih oplov?

Borut Gazvoda Gregor Prebil
Avtomobilska novica leta je, da je francoski koncern PSA Peugeot Citroën v zameno za 2,2 milijarde evrov od General Motors dobil znamko Opel in tako postal drugi največji evropski proizvajalec vozil. Ali bo to kakorkoli vplivalo na lastnike oplov v Sloveniji, zdajšnje in bodoče? Pogovarjali smo se z direktorjem Opla v Sloveniji Borutom Gazvodo.

Nakup Opla s strani PSA bo novo poglavje v več kot stoletni zgodovini znamke Opel. Kako vi, kot dolgoletni direktor Opla v Sloveniji, gledate na to, da bo Opel iz rok General Motorsa pristal v lastništvu francoskega koncerna?
Kot na veliko priložnost za blagovno znamko Opel. Opel je nemška znamka, ena najstarejših avtomobilskih znamk, ki je skoraj 90 let delovala v sklopu skupine GM. Dogovor med skupino GM in PSA, da prevzame Opel, ki je deloval v Evropi, je novo poglavje v našem delu. Hitro je postalo jasno in očitno, da obe veliki skupini v tem vidita logično nadaljevanje sodelovanja, ki je bilo vzpostavljeno pred leti z odločitvijo o razvoju skupnih produktov. Crossland X, najnovejši član Oplove družine, je prvi rezultat sodelovanja. In prvi odzivi, tako javnosti kot stroke, so zelo pozitivni, kar kaže na smiselno odločitve.

Ste vedeli že prej, da bo prišlo do tega? Nam se je zdelo vse skupaj zelo nenadoma. Je bil to za vas šok?
Jasno, odločitve, ki so povezane s tako veliki sistemi in procesi, se pripravljajo več časa. Ko pride novica v javnost, je to lahko presenečenje. Že druga misel, ko vidiš, kako se stvari odvijajo, je to logična posledica stvari, ki so se zgodile že prej.

Kaj odločitev o nakupu Opla s strani PSA pomeni za slovenske lastnike oplov, tako sedanje kot prihodnje?
Kar je najbolj pomembno v tej zgodbi, je, da Opel ostaja samostojna znamka, ki deluje v okviru obstoječega sistema ureditve. Kot nemška družba z vsemi zavezami iz preteklosti. Da pa je lastniško povezana z novo skupino. Enako bomo skrbeli za vse stranke, tako obstoječe kot prihodnje.

Borut Gazvoda | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kakšne spremembe se obetajo v prodaji, servisu vozil?
Odziv trgovskih mrež, ne samo v Sloveniji, ampak povsod po Evropi, je pozitiven. Znali so prepoznati v tej odločitvi elemente, ki tudi njim zagotavljajo dolgoročno, stabilno in uspešno delo. To pa lahko zagotovi samo dober produkt, narejen z mislijo na kupca, na katerem delaš. Menimo, da ta povezava pomeni še boljše izhodišče, tudi stroškovno.

PSA je že pred nekaj leti napovedal racionalizacijo stroškov. Njihov predsednik je znan, da je uspešen na tem področju. Omenili ste, da bo Opel ostal samostojna znamka. Kaj pa garancija za vozilo, njena dolžina in pogoji. Se bo Opel prilagodil pravilom, ki jih postavlja PSA?
Ta trenutek je popolnoma prehitro govoriti o konkretnih stvareh. Proces združevanja še teče. V prihodnjih kvartali se bo proces odvil. Dokler prevzem ne bo zaključen, se obe znamki obnašata kot samostojni znamki na celotnem trgu. Vsekakor pa tam, kjer bo mogoče, bo prišlo do iskanja sinergij, prihrankov, ki bodo skupini PSA in Oplu omogočale uspešnejše delo.

Verjetno pa se bo mogla spremeniti Oplova strategija. GM je napovedal do leta 2022 prihod številnih novih modelov, motorjev, menjalnikov … Govori se, da bo Opel globalni igralec, da bo prevzel štafetno palico pri elektrifikaciji znotraj skupine.
Carlos Tavares, kot prvi mož skupine PSA, je zelo jasno poudaril, da se mu ne zdi smiselno, da trem obstoječim francoskim znamkam doda še četrto. Za skupino PSA je bolj pomembno, da je pod okrilje dobila nemško in še eno britansko znamko. Pri tem mislim na sestrsko znamko Opla Vauxhall. Vsaka od teh znamk ima svojo vizijo in strategijo in svoj krog kupcev. Opel je na evropskem trgu eden od pionirjev elektrifikacije ali ponovne uvedbe električnih vozil. Strategija uvajanja novih produktov ostaja nespremenjena. Povezava bo pripomogla, da bodo vse znamke na področju elektrifikacije še učinkovitejše. Stroški bodo razdeljeni na več blagovnih znamk in večjo maso vozil. PSA je z nakupom Opla postala druga največja skupina na evropskem avtomobilskem trgu in bo imel več vpliva na razvoj trga vozil v prihodnje.

Borut Gazvoda | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kaj pa bo z vozili, ki jih je Opel napovedal do leta 2022?
Letos je Oplovo leto, saj bomo predstavili kar sedem novih modelov, omenil sem že crosslanda X. Kaj bo z avtomobili v naslednjih letih pa bo še predmet razprave na nivoju skupine. Ne smemo pozabiti na Oplove kompetence na področju razvoja novih produktov. Že na nivoju skupine GM je bil razvojni center v Rüsselsheium eden od treh vodilnih globalnih razvojnih centrov skupine. Velik del razvoja tudi za električna vozila je bil opravljen v Nemčiji.

Omenili ste prvi skupen produkt crossland X, ki pa je na neki način na trgu konkurent vaši uspešni mokki X. Kaj bo to pomenili za prodajo mokke X?
Mi tega ne vidimo na ta način. Avtomobilski trg se spreminja. S crosslandom X vidimo, da je paleta kompaktnih vozil, poleg mokke X in corse, skupaj smo jih prodali okoli 1700 v lanskem letu, dobili še enega člana, ki odgovarja na pričakovanja in želje sodobnih kupcev in v neki meri menja uspešno opel merivo. Letno smo prodali 600 meriv. Crossland x ima lastnosti manjših enoprostorskih vozil, ki pa prinaša tudi višji položaj sedenja in ekspresivni dizajn.

Pod črto. Mokka X in crossland X ne bosta kupcev kradla drug drugemu?
Prepričani smo, da bo ta preliv majhen ali manjši, na drugi strani pa pričakujemo priliv novih kupcev. Ne nazadnje je mokka X najuspešnejša pri privabljanju kupcev drugih znamk. Ker je segment manjših crossoverjev v velikih prirastkov in v tem trenutku na trgu ni nemškega avtomobila, smo prepričani, da bo delež tistih, ki jih bomo s tem avtom pridobili večji od tistega, ki bi si crosslanda X izbrali namesto mokke X.

Opel | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Opel Crossland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Slovenski Peugeot in Citroën je kupil švicarski zasebnik Emil Frey. Bo obvladoval v prihodnje tudi Opla v Sloveniji?
Tukaj je treba ločiti, da je na nekaterih trgih, predvsem v naši regiji, Emil Frey kupil distribucijsko mrežo. Skupina Emil Frey je eden največjih evropskih trgovcev z avtomobili. Ta Magnat, tako je bil objavljeno pred nekaj dnevi, je od Porsche holdinga kupil tudi del lokacij, kjer prodajo vozila konkurenčnih blagovnih znamk. Tega ne morem komentirati. Kar želim poudariti in izpostaviti, kot eno od prednosti v naši regiji je, da je distribucija organizirana učinkovito. Preko podjetja, ki ima sedež na Madžarskem, pokrivamo 22 trgov, na katerih skupaj prodamo 35 tisoč vozil letno. Na vsakem od teh trgov imamo podružnico, kot je slovenska. Ta model se je izkazal za uspešnega. Ne vem, kaj bo prinesla prihodnost.

Že lani v Parizu je Opel predstavil ampero-e. Pri nas jo še vedno čakamo. Kdaj bo na prodaj?
Ampera-e je naš odgovor na izzive elektrifikacije in tudi Slovenija bo med tistimi, ki bo ta avtomobil dobila. Ta trenutek začenjamo z izdobavo vozil na Norveškem. Še nekaj držav bo letos dobilo avtomobil, Nemčija, Francija, Švica in Belgija. Vse ostale države, med njimi tudi Slovenija, pridejo na vrsto prihodnje leto.

Na avtomobilskem salonu v Ženevi je bila več kot tretjina od 900 razstavljenih vozil alternativnih, bodisi električnih, hibridnih, na plin … Na novinarski konferenci pred slovenskim avtomobilskim salonom smo slišali, da bo med 260 avtomobili razstavljenih sedem električnih vozil in nekaj hibridnih. Zakaj Slovenija ni v koraku z najbolj razvitimi?
Ne bi ocenjeval, da tehnologija ni prodrla v Slovenijo. Proces uvajanja elektrifikacije vozil teče postopoma. Osebno ocenjujem, da je Slovenija izjemno primeren trg za uvedbo električnih vozil. Dva milijona ljudi živi na geografsko zgoščenem področju z regionalnimi središči. Javni prevoz se izboljšuje, a je težko pričakovati ,da bodo ljubljanska in mariborska predmestja idealno povezana z mestom z javnim prevozom. In te razdalje so tiste, ki so jim električna vozila, ki se jim avtonomija močno podaljšuje, kos. Je pa za prodor treba izpolniti nekaj robnih pogojev. Infrastruktura polnjenja je zelo pomembna. Ampero-e je možno polniti tudi na hišni vtičnici, a vemo, da veliko ljudi stanuje v blokih, urejenih naseljih, kjer nimajo možnosti polnjenja na domačem električnem omrežju. Skratka, razvoj robnih pogojev mora v korak s prihodom teh vozil. Prepričan sem, da bo tudi mobilnost v Sloveniji električna. A se to ne bo zgodilo čez noč. Prepričan pa sem, da tudi razvoj na področju motorjev z notranjim izgorevanjem še ni izčrpan.

Opel ampera-e | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Opel je bil vedno znan po enoprostorcih, družinskih vozilih. V Ženevi sam osebno nisem videl razstavljenega niti enega enoprostorca. Veliko družin ima tri otroke. Če so majhni v otroških sedežih, si danes že skoraj obsojen na nakup kombija. Zafira je še eden zadnjih takih enoprostorcev, ki pa bo v prihodnje ob trendu v avtomobilski industriji postala križanec.
Ne nujno. Opel je znamka, ki je pionirsko sodeloval pri razvoju enoprostorskih vozil. Ta razred množično prehaja v križance. A smo opazili, da se je razred večjih enoprostorskih vozil zmanjšal, stabiliziral na okoli petih odstotkih. Prodaja zafire ostaja stabilna, zato bomo ta model v voji prodajni paleti obdržali vsaj še nekaj let.

Ampak, ali bomo lahko v prihodnosti še kupili osebni avto, v katerega bomo na zadnjo klop namestili tri otroške sedeže?
Moram reči, da sem tudi sam iskal odgovor na to vprašanje, a ga še nisem dobil.

Opel insignia | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Rad bi se dotaknil še prihajajočega avtomobilskega salona, ki se v Slovenijo vrača po več kot 10 letih, v Ljubljano kar po 16 letih. Kakšna so vaša pričakovanja?
Mi se ga veselimo. Zdaj je primeren čas, da je avtomobilski salon prišel v Slovenijo. Obdobje recesije je za nami, trg raste in vozni park se obnavlja. Slovenski trg je razvit, številčen z vozili, a tudi relativno star. Povprečna starost vozila je skoraj 10 let. Če pogledamo z vidika obnove voznega parka, je avtosalon odlična priložnost, da ljudje vidijo, kaj avtomobilska panoga ponuja. Avtomobilske znamke so se potrudile, da na enem mestu v obliki urejenega avtomobilskega salona, kar 24. avtomobilski salon zagotovo je, pokažejo vse, kar avtomobilski svet ponuja. Obiskovalci pa občutijo, otipajo in spoznajo, kaj je avtomobilska v zadnjih 10 letih počela.

Najbrž pa nočete, da bi ljudje samo gledali avtomobile, ampak jih tudi kupili.

24 avtomobilski salon Slovenije v osnovni logiki ostaja avtomobilski salon. To pomeni, da želimo ljudem predstaviti, kaj ponujamo. Proces nakupa vozil se je v zadnjih 10 letih zelo spremenil. Odločitev o nakupu vozila je predmet bolj tehtne, premišljene odločitve. Ljudje informacije o vozilu pridobivajo iz vseh možnih kanalov komuniciranja. Prepričani smo, da bo avtomobilski salon  mesto, kjer bo marsikatera odločitev o nakupu avtomobila sprejeta ali pa šele začeta. Verjamemo, da bo tudi zaradi avtomobilskega salona dogajanje na avtomobilskem trgu v času salona in po njem živahno.

Ali bo v času Slovenskega avtomobilskega salona akcijska cena za tiste, ki se bodo odločili za nakup nove insignije, ki jo boste predstavili na Gospodarskem razstavišču?
V ponedeljek ob 13. uri in 30 minut bo na našem razstavnem prostoru presenečenje.

Komentarjev 2
  • 4krogci 06:06 27.marec 2017.

    A kaj se bo zgodilo? Iz nekdaj uspesne znamke, bo samo se slabse, kot je ze.

  • mirror 19:38 26.marec 2017.

    Kakšen neroden in nepremišljen naslov članka. Vse se vrti samo okoli denarja. Kdor bo imel denar, si bo lahko kupil katerikoli avto, med njimi tudi Opla.